سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ـ در توصیف قدرت خدای سبحان ـ :اوست که آفریده هایش را در دنیا ساکن کرد و پیامبرانش را به سوی جنّ و انس فرستاد تا برایشان پرده از دنیا برگیرند [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 93 مهر 17 , ساعت 4:51 عصر

http://fereydanna.ir/uploads/2014/10/notgh.jpgآقای وزیر آموزش و پرورش، دیگر با چه زبانی باید مشکلات را بگوییم، آیا منتظر می مانید تا اتفاق ناگواری بیافتد و آن وقت دست روی دست بکوبید؟ گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن، محمدعلی اسفنانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، پس از تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: قبلا بارها اعلام نموده ام و اکنون نیز بار دیگر می گویم در حوزه انتخابیه من، آموزش و پرورش مهجوریت مطلق دارد. به لحاظ وسعت منطقه، گستردگی، سردسیر بودن، صعب العبور بودن، پراکندگی جمعیت به نحوی که در برخی روستاها 2 دانش آموز با یک معلم در یمک مدرسه دورافتاده مشغول تحصیل هستند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی  افزود: تخصیص سرانه دانش آموزان به سبک موجود به شدت به ضرر مناطق محروم است و کمترین بهره را این مناطق می برند. عدم تأمین مخارج مدارس شبانه روزی، تصمیم غلط درجه بندی روستاها به لحاظ بی عدالتی موقعیت موجود در خصوص دریافت حقوق و مزایای برابر و در عین حال خدمت غیر قابل مقایسه در دو مکان متفاوت، عدم تأمین وسیله ایاب و ذهاب معلمین روستایی به خصوص در فصول سرد سال، فقدان امکانات آموزشی و کمک آموزشی که گاه در حد میز و نیمکت برای کلاس ها، عدم پرداخت معوقات فرهنگیان به خصوص در مناطق محروم و یک ماه مرخصی اختصاصی و تخریبی بودن 70 درصد مدارس امکان بروز فاجعه در صورت ایجاد کمترین حادثه مشتی از خروارها مشکلات آموزش و پرورش این منطقه است.

اسفنانی گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش، دیگر با چه زبانی باید مشکلات را بگوییم، آیا منتظر می مانید تا اتفاق ناگواری بیافتد و آن وقت دست روی دست بکوبید؟

وی اظهارداشت: وزیر نفت! منطقه ما از جمله مناطق سردسیر است که هم اکنون در اکثر نقاط این حوزه مردم از بخارهای گازسوز و وسایل گرماساز استفاده می کنند و این موضوع تا اواسط خرداد ماه ادامه پیدا می کند. متأسفانه، تعرفه گاز مصرفی مردم بسیار ناعادلانه است و پرداخت آن از توان مردم خارج است،لذا توجه خاص مبذول داشته تا حداقل مردم از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

اسفنانی گفت: وزیر کشاورزی، همان گونه که مکتوب و حضوری خدمتتان عرض کردم؛ برداشت محصول سیب زمینی این حوزه انتخابیه به عنوان یکی از قطب های این محصول ارزشمند فرا رسیده و خبرها حکایت از وضعیت اسفبار در خصوص قیمت این محصول دارد وهشدا می دهم که توجه شود تا تمام دار و ندار کشاورزان این منطقه، پس از ماه ها کار و تلاش و هزینه از جمله خرید بذر هر کیلو و بیش از 3 هزار تومان نابود نشود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به دولت گفت: حوزه انتخابیه فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت دارای 8 شهر و بیش از 300 روستای محروم و فوق محروم است که در بدترین شرایط در حال گذار هستند.

وی در ادامه گفت: فاصله برخی روستاها تا مرکز شهرستان بیش از 700 کیلومتر و فاصله مرکز شهرستان تا مرکز استان بیش از 180 کیلومتر است. فاصله روستاها تا مرکز استان حداقل 7 ساعت با ماشین های کمک دار شاسی بلند است و حتی برخی روستاها نیز فاقد جاده ارتباطی هستند. در سال های اخیر حتی یک مورد جاده روستایی به اتمام نرسیده است و کاری شروع نشده است، اگر هم شده ناچیز است.

اسفنانی گفت: سؤال اینجاست که چند سال دیگر این مردم عزیز باید چشم انتظار راه اندازی این جاده ها باشند. جاده های روستایی وضعیت بسیار نامطلوبی دارند، در زمستان غرق گل می شوند و در تابستان گرد و خاک.

وی گفت: تصمیم آبرسانی روستایی به شدت فرسوده دارای مشکل است و به طوری که 40 تا 50 درصد قطعی آب دارند ولوله های آب دچار نشتی است که این موضوع باعث آلودگی آب شرب روستایی شده است و دردناک تر این که آب شرب به نیترات آلوده است. آلودگی آب شرب سلامتی روستاییان را تهدید می کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ