سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 88 شهریور 1 , ساعت 2:5 عصر
نامه ? تشکل دانشجویى به رئیس جدید قوه قضائیه
بسیج دانشجویى هشت دانشگاه بزرگ کشور در نامه اى سرگشاده خطاب به آیت الله صادق لاریجانى، رئیس جدید قوه قضائیه تاکید  کرد: با کلیه کسانى که شعله  فتنه را روشن کرده اند و هر روز سعى مى کنند آن را فراگیرتر کنند باید برخورد قانونى صورت گیرد.
به گزارش فارس،  در این نامه با بیان اینکه ایران اسلامى پس از انتخابات دهم ریاست جمهورى، فتنه اى بزرگ را شاهد بود،  آمده است:  متاسفانه هنگام خاموش کردن آتش فتنه - که در اصل لزوم آن جاى هیچ شکى نبود- مواردى شاهد بودیم که بعضاً تر و خشک با هم سوختند و بعضاً در گوشه و کنار اتفاقاتى افتاد که مایه آزردگى خاطر هر انسان آزاده  و به ویژه امت حزب الله شد. برخى اتفاقاتى که در خیابان ها، در کوى دانشگاه تهران و یکى از بازداشتگاه ها صورت گرفت، باید به طور کامل مورد توجه و بررسى ماموران قانون قرار گرفته و هرگونه تضییع حق افراد - ولو مجرم- از جانب دستگاه قضا مورد رسیدگى قاطع واقع شود. از نظام اسلامى ما توقعى جز این نیست که حتى نسبت به ظلمى ناخواسته حساس باشد البته لازم است در کنار رسیدگى دقیق قضایى به این موارد، اطلاع رسانى مناسب به عموم مردم شریف ایران نیز به طور جدى و هوشمندانه در دستور کار آن نهاد محترم قرار گیرد. بى شک با فرو نشستن غبارها، آتش فتنه ها خاموش و منافقان رسوا مى شوند.
در بخش دیگرى از این نامه با تاکید  بر مشخص شدن عاملان و صحنه گردانان اصلى فتنه اخیر تصریح شده است: آنان که با توهم تقلب و ادعایى که امروز سست و بى اساس بودن آن براى همگان مشخص شده است، آتش فتنه را روشن کردند، چه بخواهند و چه نخواهند عامل اصلى به وجود آمدن تمامى این حوادث  هستند.
این حوادث شامل پیامدهاى ناگوارى بود که باعث وارد آمدن خسارات غیرقابل جبرانى به نظام اسلامى شد، از همه مهم تر شکافى بین بخش هایى از مردم به وجود آورد که طبیعتاً اثر نامطلوبى بر امنیت ملى و تعاملات کشورمان با جامعه بین الملل داشت اما گویى این افراد به رغم تمام اقدامات ناصواب و تحریک آمیز خود، در حاشیه  امنى قرار گرفته اند. در حالى که عدالت هیچ مصونیتى را براى کسى نمى شناسد و داشتن مسؤولیت یا سابقه مسؤولیت، نه تنها افراد را در حاشیه امن قرار نمى دهد بلکه وظیفه رسیدگى هوشمندانه را صدچندان مى کند.
این تشکل هاى دانشجویى در ادامه خواست افکار عمومى را برخورد قانونى با عاملان فتنه اخیر خواندند و تصریح کردند: باید با کلیه کسانى که شعله  فتنه را روشن کرده اند به ویژه آقایان کروبى و موسوى که گویا آنچنان احساس مصونیت در برابر عدالت مى کنند که خود را آزاد مى دانند تا هر سخنى که مى خواهند بر زبان برانند و هرگونه که مى خواهند (هر چند که مخل امنیت ملى باشد) عمل کرده و موجبات خرسندى بیگانگان را فراهم کنند برخورد شود.
در بخش پایانى نامه این هشت تشکل دانشجویى  با تاکید  بر اینکه جریان دانشجویى خود را در مقام قضاوت نمى بیند از بالاترین مقام قضائى کشور خواستند که با فرو نشاندن غبارها، فضا را شفاف کرده و در نظام اسلامى براى هیچ فرد یا گروهى مصونیت در برابر قانون قائل نشود و همه  مسائل را تا آنجا که مقدور است براى مردم بازگو کند و تردید نداشته باشد که اجراى بدون تبعیض و تسامح قانون و عدالت - هرچند بسیار مشکل باشد - مایه قدرت روزافزون نظام و افزایش بیش از پیش اعتماد مردم به آن خواهد شد.
گفتنى است این نامه به امضاى بسیج دانشجویى دانشگاه هاى امام صادق(ع)، امیرکبیر، تهران، خواجه نصیرالدین طوسى، شریف، شهید بهشتى، علامه طباطبایى و علم و صنعت رسیده است.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ