سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دانشش اختلاف و دوگانگینباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]
 
جمعه 89 خرداد 7 , ساعت 11:43 صبح
 


گزارشی در باره آخرین رایزنی ها و تصمیمات فتنه سبز


رایزنی ها و جلسات برنامه ریزی فتنه گران در شرایط دلواپسی آنان نسبت به از دست رفتن به فرصت ها، شدت گرفته است.

آنچه در آخرین جلسات مورد توافق این جریان شکست خورده قرار گرفته، اصولی مثل «‌امتیازگری به هر قیمت» و «‌فشار قوی برای امتیازگیری ممکن »‌بوده است. برای رسیدن به این مقصود راهکارهایی نیز بدین ترتیب پیشنهاد شده است:

سخنرانی در برابر جمعیت های ساختگی ای که که نماینده اقشار مختلف محسوب شوند، مصاحبه های مهندسی شده و با زمان بندی مشخص و با شیب معین با رسانه های خارجی ، تهیه پیام های ویدئویی برای پخش در سایتها و شبکه های ماهواره ای ، دعوت برای تجمع در خیابان ها ، رادیکال ساختن فضا برای دستگیری های جدید، برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف همچون خانواده دستگیر شدگان، برگزاری مراسم برای برخی کشته شدگان ، رادیکال ساختن کلام ها و بیان ها ،  سیاه نمایی و ایراد موج جدید اتهام ها علیه نظام،  تامین خوراک تبلیغاتی برای رسانه های خارجی، تلاش برای راه بندان های مجازی در سطح برخی مناطق پایتخت، تلاش برای بحرانی جلوه دادن شرایط داخلی و خارجی کشور.

در همین حال گروهی از پشتیبانان فتنه در قم نیز قصد دارند در دیدار با ‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر هدف درگیر ساختن وی با مشکلات فتنه گران را از طریق طرح پیشنهاد ایفای نقش پدری ایشان برای جریان مزبور پیگیری کنند. موضعگیری در قبال بسته شدن بیت منتظری پس از فوت وی (‌به دنبال انتقاد حضرت آیت الله مکارم از ادامه فعالیت آن )‌تحریک به موضعگیری علیه رئیس جامعه مدرسین و نیز آیت الله مصباح ،‌تعقیب  ایده  شورایی شدن رهبری و بالاخره منصرف کردن آقای هاشمی رفسنجانی از حضور در نماز جمعه 14 خرداد به امامت رهبرمعظم انقلاب از دیگر مواردی است که این افراد قصد دارند رئیس مجلس خبرگان را به آنها ترغیب کنند.

فتنه گران همچنین جلساتی را برای آسیب شناسی حرکت خود داشته اند . در یکی از این جلسات که با حضور فعالان دانشگاهی این جریان برگزار شده است از طرفی مسائلی مثل کور بودن، ‌هیجانی بودن ، شلوغی بیش از اندازه صحنه ، بی هدفی، فقدان ایمان ، ‌اصالت مبارزه به جای هدف، اکتفای صرف به شبکه سازی اجتماعی و بی توجهی به متن و میثاق جریان فتنه و غلظت گرایش های مارکسیستی در آن مورد انتقاد قرار گرفته است.  اما گروه دیگری این نوع نگاه را باعث ریزش بقیه حامیان که گاه از مخالفان نظام هستند دانسته اند. آنها همچنین مرزبندی با مخالفان نظام را باعث ایجاد ذهنیت تعقیب منافع شخصی توسط سران فتنه ارزیابی کرده اند . این مباحث گاه به برخوردهایی بین شرکت کنندگان در جلسات فتنه گران منجر شده است.

کاهش امیدواری فتنه گران به موفقیت تحرکات در داخل کشور باعث شده است که آنها درصدد ایجاد پایگاه هایی در خارج کشور باشند . برگزاری «اولین هم اندیشی هسته ای سبز در مالزی « توسط یکی  از آقازاده های جریان فتنه  و با قرائت پیام همسر میرحسین موسوی نشانه‌ای از این رویکرد است. این آقازاده پیش از ترک تهران با سران فتنه دیدار کرده است . تحلیلگران این اقدام را با دایرشدن پادگان اشرف در هنگام گسیل نیروهای منافقین به عراق مقایسه می کنند. یاران فراری فتنه نیز به تحرکات مضحکی دست زده اند. عبدالکریم سروش که انکار وحیانی بودن قرآن از سوی او و همراهی اش با مجموعه ای از منافقین ، سکولار ها و حتی طرفداران همجنس گرایی، کمترین مقبولیتی را برایش در بین اندیشمندان دینی نگذاشته اند در نامه ای به مراجع معظم تقلید ، آنان را از مظلومان مظالم جمهوری اسلامی خوانده و خواستار ایستادگی شان در برابر نظام جمهوری اسلامی شده است.!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ