سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل، سرچشمه حکمت است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 22 , ساعت 11:16 صبح
 


رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب به مجلس و دولت


رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه تحلیل جامعی از شرایط حساس و درحال تغییر بین المللی و شرایط داخلی به خصوص انسجام و هوشیاری ملت ایران و دلبستگی کم نظیر مردم به آرمانها و خط امام (ره)از حضور بسیار گسترده و کم سابقه مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) تشکر کردند.

ایشان در تبیین شرایط داخلی به حضور کم سابقه و کم نظیر مردم در مراسم بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کردند و افزودند: خوشبختانه هوشیاری و عملکرد مردم برخلاف انتظار مخالفین و دشمنان نظام اسلامی بوده و مردم حقاً و انصافاً حالت بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته اند و نشان دادند که عمیقاً به امام و آرمانهای ایشان علاقمند هستند.

معظم له با اشاره به حضور میلیونی و چندین ساعته مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) که در زیرآفتاب و هوای گرم انجام شد تأکید کردند: من لازم می دانم صمیمانه از این همه وفاداری ملت عزیز ایران تشکر و قدردانی کنم.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود همکاری صمیمانه دولت و مجلس را یکی از نکات لازم و ضروری برشمردند و تأکید کردند: این همکاری باید تحقق یابد و اینکه هر یک از دو طرف بگویند ما همه کارها و وظایف را انجام داده ایم و طرف مقابل باید جلو بیاید قابل قبول نیست.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خاطرنشان کردند: نباید در دولت هیچ گونه انگیزه نافرمانی ازمجلس بوجود آید و درمجلس نیز نباید مطلقاً انگیزه معطل کردن دولت وجود داشته باشد. ایشان افزودند: این سخن که دولت باید به قانون عمل کند سخن درستی است اما از آن طرف هم قانونگذار باید نقش و شرایط مدیران اجرایی را نیز در نظر بگیرد زیرا دولت عنصر وسط میدان است و کار او باید تسهیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه میان اجرا و طراحی اجرا فاصله زیادی وجود دارد خاطرنشان کردند: در کنار این موضوع که دولت باید به قانون عمل کند مجلس هم باید کاری کند که دولت بتواند به قانون عمل کند. ایشان  در تبیین این موضوع افزودند: به عنوان مثال نمی توان تکلیفی را برعهده دولت گذاشت ولی اعتبار لازم آن را تصویب نکرد. این مسأله موجب مشکلات می شود و یا اینکه دولت لایحه ای را با توجه به امکانات و مقدورات خود به مجلس ارائه دهد ولی در مجلس تصرفاتی در لایحه ایجاد شود که مصوبه به کلی متفاوت با لایحه دولت شود.

ایشان همکاری صمیمانه دولت و مجلس را وظیفه بسیار مهم و فراتر از جهت‌گیری ها و خطوط سیاسی دانستند و خاطرنشان کردند: این موضوع مربوط به مسائل انقلاب و کشور است و همکاری دو طرف باید براساس چنین نگاهی باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ