سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی کـه خویشتن را نشناسـد، از راه نجات دور افتـد و در گمراهی و نادانی ها درافتد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 آبان 29 , ساعت 7:22 صبح
   
 
تشریح برنامه های هفته بسیج

رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت.

  

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه این هفته با یاد و بزرگداشت شهیدان محسن وزوایی و مریم فرهانیان آغاز می‌شود، شعار هفته بسیج را با توجه به تقارن آن با عید غدیر و در پی رویکرد جدید بسیج در توجه به همه جنبه‌های جهاد، شعار "بسیج، ولایت و جهاد همه جانبه عنوان کرد ".

نقدی ادامه داد: در اولین روز هفته بسیج که با شعار "بسیج، مسجد و قرآن " در پی لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و پیام اخیرشان به اجلاس نماز، در روز شنبه آغاز خواهد شد، گلباران حرم مطهر امام خمینی (ره) و دیدار با مراجع عظام از جمله برنامه‌های روز اول هفته بسیج خواهد بود.

 

وی به برپایی نمایشگاه‌ بسیج و جهاد همه‌جانبه در 20 هزار مسجد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه‌ها آثار فرهنگی، هنری، ادبی و علمی بسیجیان و نخبگان هر محله در مسجد همان محل قرار داده می‌شود و در شب عید غدیر صاحبان آثار برتر در هر مسجد از سوی بسیج و ائمه جماعات مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین به برپایی همایش مشترک ائمه جماعات سراسر کشور در شهرستان‌ها با روسای هیئت امناء و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها با هدف ایجاد وحدت بیشتر میان ارکان مهم مساجد برگزار می‌شود.

نقدی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب مقاومت در هزار مسجد کشور و افتتاح این نمایشگاه‌ها به صورت نمادین در نماز جمعه این هفته تهران از دیگر برنامه‌های روز اول هفته بسیج خواهد بود که در آن، کتاب‌ها با تخفیف 50 درصد در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد.

 

وی شعار روز دوم هفته بسیج را "خودباوری و جهاد علمی " معرفی کرد و افزود: محور کار در روز دوم دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خواهد بود که برگزاری نشست‌های بزرگ جهاد علمی دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های کشور را خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین جشنواره تجلیل از آثار برتر بسیجیان شامل اختراعات، ابتکارات و پژوهش‌های به نتیجه رسیده که در طول سال در سطح شهرستان‌ها با یکدیگر رقابت کردند، را مورد اشاره قرار داد و گفت: مرحله نهایی این جشنواره در سطح استان‌ها در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار می‌شود.

نقدی همچنین به برپایی همایشی در جنب این جشنواره با یاد شهید دکتر مسعود علی‌محمد دانشمند برجسته فیزیک که سال گذشته توسط جنایتکاران صهیونیستی به شهادت رسید، اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: در این روز که سالگرد تشکیل بسیج طلبه و دانشجو به فرمان امام (ره) است، علاوه بر برنامه‌های دانشجویی، برنامه‌های دیگری در قم با هدف بزرگداشت شهید شریف قنوتی از شهدای عارف طلبه در جنگ تحمیلی با حضور هزاران طلبه بسیجی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بر پایی جشنواره علم‌پژوهان آرمان‌خواه به منظور تجلیل از دانشجویان بسیجی برتر دانشگاه‌های را از دیگر برنامه‌های روز دوم هفته بسیج دانست و افزود: در این روز برای اولین بار در کشور افتتاح 4 پژوهشکده مجازی به عنوان یک کار ابتکاری در عرصه علمی را خواهیم داشت که به واسطه آن، اساتید، دانشجویان، متخصصان و مدیران بسیجی با یکدیگر مرتبط بوده و در فضای مجازی به تبادل اطلاعات و مناظرات علمی خواهند پرداخت که البته تعداد این پژوهشکده‌ها 21 پژوهشکده است و در طول سال افتتاح خواهند شد که 4 پژوهشکده حقوق، پزشکی جامعه‌نگر، فناوری اطلاعات و پژوهشکده زن 4 پژوهشکده‌ای است که در این روز افتتاح می‌شود.

 

نقدی با بیان اینکه شعار روز سوم هفته بسیج با عنوان "بسیج، سازندگی و خدمتگزاری " نامگذاری شده است، محرومیت‌زدایی را یکی از محورهای مهم بسیج سازندگی دانست و افزود: در این روز علاوه بر افتتاح همزمان 300 پروژه محرومیت زدایی در کشور که پروژه اصلی آن در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد، خدمات جامعه پزشکی شامل 7 بیمارستان صحرایی در مناطق سیستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، ایلام، کرمان و هرمزگان را خواهیم داشت که در آن پزشکان علاوه بر معاینه و درمان به انجام عمل جراحی تخصصی و فوق تخصصی نیز خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هزار تیم پزشکی به منظور معاینه و ویزیت رایگان محرومین به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: در این شب رزمایش بزرگ یک میلیون نفری رزمندگان بسیجی با عنوان "فدائیان ولایت " و با شعار لبیک یا علی به منظور ارتقای آمادگی دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز به منظور تجدید بیعت با ولایت در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود که فردای آن روز و در روز چهارم هفته بسیج، این بسیجیان در مناطق خود اجتماع خواهند کرد.

نقدی افزود:اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان در تهران با یاد حماسه غدیر برگزار می‌شود که علاوه بر این حرکت نمادین بیعت با ولایت، یک اقدام ابتکاری و خلاقانه نیز در منطقه عمومی جمکران با حضور هزار هنرمند و ده‌ها هزار نفر از مردم برگزار خواهد شد که طی این برنامه‌، موضوع غدیر خم بازسازی می‌شود تا نشان دهیم بسیج همان امتداد غدیر است.

 

وی به برگزاری 4هزار اجلاس بصیرتی در کشور و نیز غبارروبی از مزار شهدا اشاره کرد و گفت: شعار روز چهارم "بسیج، ولایت و بصیرت " است که همزمان با آن، 440 ساختمان جدید برای پایگاه‌ها افتتاح خواهد شد چرا که برخی پایگاه‌ها از مکان مناسبی برخوردار نیستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین از افتتاح 75 حوزه مقاومت، 5 اردوگاه و 5 کانون ورزشی بسیج در این روز خبر داد و گفت: در این روز به دنبال فعالیت خیرخواهانه بسیجیان کشور که از همین امسال آغاز شد 4 هزار و 818 جهیزیه برای زوج‌های جوان و محروم محلات در پایگاه‌ها جمع آوری شده که به آنها تقدیم خواهد شد.

نقدی تصریح کرد: علاوه بر این و کمک‌های مردمی بسیجیان زمینه آزادی 272 نفر از زندانیانی که استحقاق آزادی را دارند، فراهم شده است.

 

وی به شعار روز پنجم هفته بسیج با عنوان "بسیج، انتظار و اقتدار " اشاره کرد و گفت: به دلیل همزمانی روز پنجم با روز جمعه تجمع بزرگ بسیجیان در نماز‌های جمعه و سخنرانی فرماندهان بسیج شهرها در نماز جمعه شهرشان را خواهیم داشت که این برنامه به صورت راهپیمایی از محل‌های دعای ندبه به سمت محل برگزاری نماز‌های جمعه انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: همچنین مراسم دعای ندبه در این روز در مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

 

نقدی شعار روز ششم هفته بسیج را "جوان و ورزش " معرفی کرد و افزود: در این روز فعالیت‌های ورزشی از جمله صعود 3 هزار دانشجو با قله‌های شهرهای مربوطه و نیز مسابقات موتور سواری رالی در طول مرز غربی کشور و نیز رونمایی از کتاب "بر سکوی عرش " که سرگذشت بسیجیان شهید است را خواهیم داشت.

وی گفت: در این روز همچنین اعلام برنامه‌های مسابقات بومی و محلی و نیز آغاز جشنواره کشوری تئاتر بسیج به همت سازمان بسیج هنرمندان در تبریز صورت می‌گیرد.

 

رئیس سازمان بسیج شعار روز هفتم را "بسیج، عفاف و سلامت اجتماعی " دانست و گفت: در این روز برنامه بسیج جامعه زنان و انجام مشاوره‌های مختلف در کانون‌های بسیج و تمرکز بر روی موضوع آموزش زندگی سالم و نیز فراخوان جشنواره رسانه‌ای عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

نقدی همچنین به برپایی 9 نمایشگاه فناوری پیشرفته در 9 دانشگاه صنعتی برتر به همت بسیج اساتید و وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه می‌تواند نقطه شروعی برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه داشته باشد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص همکاری بسیج و دولت در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: امروز جلسه بسیج ادارات و وزارت بازرگانی را داشتیم که یک جلسه توجیهی بود تا همکاری بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و ما در بسیج اصناف و بسیج ادارات در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها همکاری‌ خوبی با دولت داریم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن انتقاد از عملکرد رسانه‌های کشور در خصوص ایجاد الگو برای جوانان خاطرنشان کرد: این یک درد کلی است و منحصر به یک رسانه خاص نمی‌شود. در حالی که ما انسان‌های بزرگی در جامعه داریم اما تبلیغ چندانی از سوی رسانه‌ها برای الگو سازی از آنها صورت نمی‌گیرد.

نقدی به چند نمونه مانند شهید گلدوی و جانباز بسیجی در خمین اشاره کرد و گفت: این جانباز عزیز در یک برنامه آموزشی در خمین خود را روی نارنجک انداخت و جان بسیجیان را نجات داد و تنها با خواست خدا و پس از عمل‌های جراحی متعدد امروز به زندگی خود ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: هر کجای دنیا این افراد را داشته باشند از آنها قهرمان ملی می‌سازند و فیلم، داستان و شعر از آنها ساخته می‌شود اما در کشور ما اگر یک ورزشکار یا هنرپیشه دسته سوم در جایی حرف مزخرفی بزند این امر به یک سوژه خبری برای رسانه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پدیده‌هایی مانند مرد عنکبوتی یا زورو و بتمن نشان‌دهنده فقر دنیای غرب از وجود قهرمان است و آنها سعی می‌کنند در قالب این شخصیت‌ها، این ضعف خود را جبران کنند.

نقدی خاطرنشان کرد: اگر امروز رئیس جمهور ما با اقتدار در سازمان ملل رو در روی کشورهای استکباری می‌ایستد، به دلیل پشتوانه عظیمی است که به برکت خون شهیدان ایجاد شده است.

 

وی همچنین گفت: نباید فتنه سال گذشته را دست کم گرفت چرا که هیچ ملتی در طول تاریخ از چنین فتنه‌ای به سلامت عبور نکردند اما مردم بصیر ایران و پیشتازان بسیجی آنها توانستند این فتنه را خنثی کنند اما متاسفانه هیچ‌گاه یادی از جانبازان بسیجی این فتنه که برخی از آنها 70 درصد و برخی قطع نخاع شده‌اند، نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اقدام یک بسیجی نوجوان برای نجات دوستش که در جریان اردوهای هجرت در داخل یک رودخانه در فریدون شهر اصفهان، افتاده بود، اشاره کرد و گفت: این جوان بسیجی خود را برای نجات دوستش به رودخانه انداخت و پس از نجات وی خودش به شهادت رسید ولی متاسفانه هیچگاه یادی از او نشد و جا دارد تا میان رسانه‌ها یک مسابقه بگذاریم تا ببینیم چه کسی می‌تواند حتی اسم این شخص را پیدا کند.

نقدی در پایان تصریح کرد: ما توقع نداریم تا رسانه‌ها تنها به معرفی تشکیلات بسیج بپردازند ولی این توقع وجود دارد که معرفی تفکر بسیجی در کشور در رسانه‌ها پرداخته شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ