سفارش تبلیغ
صبا ویژن
باروری دانش، تصور و فهم است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 بهمن 6 , ساعت 7:22 صبح

ه علت خشکسالی؛

8000 هکتار اراضی کشاورزی فریدن زیر کشت نرفت

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدن گفت: به علت خشکسالی بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن زیر کشت نرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، اسدالله احمدی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان فریدن به وظایف دستگاه‌ها و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران اشاره کرد و اظهار داشت: فرماندار به عنوان مدیر بحران هر شهرستان به شمار می‌رود و تمامی دستگاه‌ها موظفند در زمان بروز حادثه، مدیر بحران را در جریان قرار دهند.
وی تاکید کرد: فرماندار به عنوان مدیر بحران هر شهرستان می‌تواند در صورت تخطی و سهل انگاری مدیران، طبق مقررات با آنها برخورد کند.
فرماندار فریدن به تدابیر لازم به منظور مقابله با بحران کم آبی نیز اشاره کرد و افزود: بررسی کارشناسانه دستگاه‌های متولی تامین آب شرب و کشاورزی برای تامین نیازهای آبی با توجه به استمرار خشکسالی باید سریع‌تر انجام شود.
وی با اشاره به وضعیت کنونی آبرسانی به روستاهای شهرستان فریدن، بیان داشت: هم‌اکنون به پنج روستای شهرستان فریدن آبرسانی سیار انجام می‌شود و چهار روستا نیز به حفر چاه به منظور تامین آب نیاز دارند.
فرماندار فریدن به خشکسالی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 48 میلی‌متر بارندگی صورت گرفته که نشان دهنده بحران شدید در شهرستان است.
وی با اشاره به اثرات این خشکسالی در شهرستان فریدن، تصریح کرد: بیشترین خسارت خشکسالی به کشاورزان وارد شده، به طوری که بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان فریدن زیر کشت نرفته است.
احمدی گفت: در سال 88 مدیریت بحران استان بیش از 45 میلیارد و 43 میلیون ریال اعتبار به شهرستان اختصاص داد که از این اعتبار 15 میلیارد و 870 میلیون ریال آن به بخش کشاورزی و 2 میلیارد و 560 میلیون ریال نیز به بخش منابع طبیعی اختصاص داده شد.
وی افزود: در سال 89 تنها 2 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی به شهرستان فریدن اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/صا20/ع



لیست کل یادداشت های این وبلاگ