سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 اردیبهشت 26 , ساعت 5:10 عصر
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجمین روز از سفر به استان کردستان، صبح امروز(شنبه) در اجتماع بسیار پرشور مردم مؤمن، پرمحبت و دلاور مریوان «عزت ملی» را عاملی بسیار موثر در آینده درخشان ملت ایران خواندند و تاکید کردند: و این آینده پرشکوه متعلق به جوانان است با تکیه بر نسخه های « اسلامی، ملی و بومی» و پرهیز از نسخه های بیگانه محقق خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در استادیوم ورزشی زاگرس مریوان برگزار شد، مبارزه با بیگانگی را که به دنبال تحقیر و ذلت ملت هستند، زمینه ساز عزت ملی دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان این سرزمین بزرگ، در پیشرفت و عظمت ایران اسلامی هیچ منفعتی برای خود نمی بینند بنابر این هر نوع وابستگی به «نسخه های بیگانه نوشته» خلاف منافع ملی و تخریب کننده «استقلال و عزت و آبادانی» کشور است.
رهبر انقلاب اسلامی ناتوانی نظام سرمایه داری غرب را در مقابله با بحرانهای اقتصادی، دلیل روشنی بر ضعف «شیوه های مدیریتی کشورهای غربی» دانستند و افزودند: مسئولان، ملت و به خصوص جوانان و اندیشمندان در این واقعیت، تامل و تدبر کنند.
ایشان اسلام ناب یعنی اسلام «قرآن، سنت و اهل بیت» را مبنا و شکل دهنده نسخه اصیل حرکت و پیشرفت ملت و نظام برشمردند و افزودند: ما کسی را به اسلام متحجر و تنگ نظرانه دعوت نمی کنیم بلکه اسلامی که ما آن را علاج دردها و تضمین کننده پیشرفت و تعالی کشور می دانیم، اسلامی است که انسان را به «تعقل و تفکر و تدبر» فرامی خواند و قادر است حرکت تاریخی و پرشکوهی همچون انقلاب اسلامی را به وجود آورد.
حضرت آیت الله خامنه ای، از کسانی که در زمانهای مختلف از جمله در دوران انتخابات برای جلب توجه مردم، به تکرار حرفهای غربی ها می پردازند انتقاد کردند و افزودند: اینگونه حرفها هیچ امتیازی محسوب نمی شود بلکه مخالفت با تفکر و هویت «اسلامی- ایرانی» به شمار می آید.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان کردستان و مریوان را سرزمین سرشار از «شکوه دلاوری و زیبایی طبیعی» و مالامال از «احساس محبت و وفاداری» خواندند و افزودند: این منطقه را جزو نعمتها و برکاتی می دانم که پروردگار به کشور و نظام، اعطا کرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سفر خود به مریوان و منطقه دزلی در سال 59 و در اوج حمله صدام بعثی به ایران افزودند: دشمنان پیشرفت ملت با اتکاء به عناصر مزدور و وابسته می خواستند میان مردم این منطقه بسیار مهم و حساس با مردم دیگر مناطق کشور، دره ای عمیق از بی اعتمادی ایجاد کنند اما کردستانی های مؤمن، غیور و وفادار، این توطئه را به خوبی ناکام گذاشتند که نسل جوان کشور و این منطقه ، باید با این واقعیات عبرت آموز، به خوبی آشنا شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حملات شیمیایی و دیگر جنایات صدام، حوادث تلخ 8 سال دفاع مقدس در مناطق غربی از جمله کردستان را آزمایشگاه بزرگی برای اثبات فریبکاری و دروغ بودن ادعاهای حامیان صدام و مدعیان حقوق بشر دانستند و افزودند: فراز و نشیب های سی سال «استقامت و پیروزی» ملت ایران، به عنوان درسهایی آموزنده برای جوانان تبیین شود تا وزن و ماهیت واقعی تبلیغات امروز استکبار برای آنان روشن تر گردد.
حضرت آیت الله خامنه ای، اعتراف سیاستمداران و سیاست سازان دنیا را به جایگاه منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران، نشانه ای از ثبات و اقتدار کشور برشمردند و افزودند: نظام اسلامی به فضل الهی در موقعیتی قرار گرفته که می تواند بر روی «طرحهای بلند مدت پیشرفت و شکوفایی» متمرکز شود.
ایشان سند چشم انداز 20 ساله را، راهنما، جهت دهنده و دستور کار حقیقی مسئولان قوای مختلف و دستگاههای گوناگون دانستند و خاطرنشان کردند: برای دستیابی به اهداف این سند بسیار معتبر و مهم، هم مسئولان و هم مردم وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید مراقب باشیم که دشمنان پیشرفت کشور اذهان را به مسائل فرعی معطوف نکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با قدردانی از همت تحسین برانگیز مسئولان کشور برای حل مشکلات و کمبودها، به جلسه دیشب اعضای هیئت دولت با ایشان اشاره کردند و افزودند: مسئولان دولت با شناخت دقیق از واقعیت ها، تصمیمات خوبی برای مناطق مختلف کردستان از جمله مریوان اتخاذ کرده اند که امیدواریم بطور کامل عملی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای سرمایه گذاری صنعتی و کشاورزی در کردستان را کاری ضروری و زمینه ساز ایجاد اشتغال مولد دانستند و افزودند: متاسفانه برخی جوانان منطقه به علت نبود اشتغال کافی، برای معیشت خود به ناچار به راههای غیرقانونی و غیرصحیح از جمله قاچاق روی می آورند و اقتصاد کشور را به این بلیه و ویروس بشدت خطرناک مبتلا می کنند.
ایشان تاکید کردند: مشکل اشتغال در این منطقه باید با تلاش دولت، همکاری مردم و سرمایه گذاریهای لازم حل شود تا جوانان مومن و خوب ما، از سر استیصال به راههای غیر مشروع روی نیاورند.
رهبر انقلاب اسلامی، امنیت را شرط لازم برای سرمایه گذاری، تولید ثروت و پیشرفت خواندند و یادآوری کردند: دشمنان پیشرفت ملت، سعی می کنند با ایجاد ناامنی جلوی سرمایه گذاری در منطقه را بگیرند اما نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به کمک مردم و «جوانان رشید و وفادار منطقه» با عوامل ناامنی بشدت برخورد می کنند و به فضل الهی، مجال ایجاد هرگونه ناامنی را از دشمنان سلب خواهند کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، از جمله اهداف سفر به استان کردستان را جلب توجه مردم سایر مناطق کشور به منطقه «پر استعداد، سرسبز و زیبای» کردستان و گسترش ارتباطات عاطفی اقوام مختلف ملت اعلام کردند و افزودند: کرد، فارس، ترک، لر، بلوچ و همه اقوام این سرزمین تاریخی، پیکره واحدی به نام ملت عظیم ایران را شکل می دهند.
ایشان، در پایان سخنانشان ایستادگی ملت و پایبندی به شعارهای انقلاب را بزرگترین پشتوانه کشور و دولت برای حرکت و پیشرفت در عرصه های مختلف برشمردند و افزودند: اقتدار حقیقی ملت و نظام در گرو وفاداری مستمر به آرمان ها و شعارهای انقلاب اسلامی است.
قبل از سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی دراجتماع پرشکوه مردم مریوان، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان، با اشاره به محبت عمیق و دیرینه مردم این منطقه به حضرت آیت الله خامنه ای خیر مقدم گفت.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ