سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس را در مال وى دو شریک است : وارث و حوادث . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 اسفند 13 , ساعت 1:13 عصر
در راه پیروزی انقلاب اسلامی
مردم فریدن سختی‌های فراوانی را به جان خریدند

خبرگزاری فارس: مبارز انقلابی و شهردار سابق داران گفت: مردم فریدن همیشه در عرصه انقلاب پیشتاز بوده‌اند و در روزهای مبارزه با رژیم پهلوی برای شرکت در تظاهرات سختی‌های فراوانی را به جان خریدند.

کاظم صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مردم منطقه فریدن با توجه به نداشتن روحانیت قوی در منطقه فریدن کمی دیر از مبارزه مردم بر علیه رژیم پهلوی آگاه شدند اما به محض آگاهی از آغاز مبارزه همگانی در کشور با تمام توان به میدان آمده و در مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم شاه نقش مهمی ایفا کردند.

وی افزود: یکی از باشکوه‌ترین تظاهرات مردم فریدن چند روز پیش از پیروزی انقلاب صورت گرفت و این مردم انقلابی با تراکتور و ماشین‌های کشاورزی به مرکز فریدن یعنی آران رفته و تظاهرات باشکوهی در حمایت از انقلاب انجام ‌‌دادند که منتج به درگیری نیروهای نظامی با مردم شد. 

شهردار سابق داران، حجت‌الاسلام سیداحمد مصطفوی و بهمن محمدی را از جمله مهم‌ترین مبارزان فریدن برشمرد و تأکید کرد: شهید فریدون خسروی از جمله شاخص‌ترین شهدای روستای درختک فریدن است که در تظاهراتی مهم در نجف‌آباد به شهادت رسید.

وی ادامه داد: هم‌چنین دانش‌آموزان و دانشجویان فریدن هم‌چون دیگر شهرهای ایران نقش مهمی درمبارزه بر علیه رژیم پهلوی داشتند و اعلامیه‌های امام خمینی(ره) توسط آنها منتشر و پخش می‌شد.

صادقی ادامه داد: شهید حنیف شاهمرادی  که در دوران دفاع‌ مقدس به شهادت رسید از جمله مبارزان انقلابی اهل چادگان بود که نقش مهمی در پـخش اعـلامیه‌ها و کتاب‌های  امـام خمینی(ره) در منطقه فریدن و چـادگان داشت و با کمک تعـدادی از دوستـانش اقـدام به تهیه رساله عملیه حضرت امـام(ره) کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شـاهمرادی در طول مدت مبارزه با رژیم پهلوی آشنـایی کامل با مسائل و جریان‌های منطقه فریدن پیدا کرد، گفت: پس از انقلاب این شهید بزرگوار واحد اطلاعات سپاه فریدن را راه‌اندازی نموده و مسـئولیت واحد اطـلاعات سپـاه فریدن را برعهده گرفت.

این مبارز انقلابی اضافه کرد: وی طی دوران فعالیت در این مناطق خدمات مهمی را به انجـام رسانید که از مهمترین آنها می‌توان به شناسایی و مبارزه با عوامل مروج جریـان انحرافی بهـائیـت، مبـارزه بـا تحرکات گـروهـک‌های ضد انقلاب به ویژه گروه‌های چپ و کمونیستی، شناسایی و دستگیری تعداد قـابل توجهی از عـوامـل و مرتبطان کـودتای نوژه و جمع‌آوری تعداد زیادی سلاح و مهمات غیر قانونی در منطقه اشاره نمود.

وی با بیان اینکه مردم فریدن مردمی زحمت‌کش، کم‌توقع باصداقت و مؤمن هستند، تأکید کرد: فریدنی‌ها در طول سی و سه سال که از انقلاب می‌گذرد در عرصه‌های مختلفی مانند کمک به جبهه، حمایت از ولایت‌فقیه و دفاع از دین و میهن پیشتاز بوده و شهدا و جانبازان فراونی نثار راه انقلاب کرده‌اند.

صادقی تأکید کرد: مردم انقلابی فریدن از ابتدای انقلاب در تمام صحنه‌های سیاسی حضور داشته‌اند و در آینده نیز مانند همیشه مدافع منافع انقلاب و راه امام خمینی(ره) باقی می‌مانند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ