سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندی که از دانشش استفاده می شود، از هزار عابد بهتر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:14 صبح

 ***در آستانه انتشار گزارش «احمد شهید»، گزارشگر ویژه سازمان ملل، درباره وضعیت حقوق بشر در ایران که به سفارش غرب تهیه شده، شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز در راستای عملیات رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ای را بدین‌امر اختصاص داد. بی‌بی‌سی فارسی در این برنامه مدعی شد که حقوق بشر در ایران وضعیت نامطلوبی دارد و باید اقدامات جدی‌ای در این زمینه صورت بگیرد.

 ***روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، مقامات آمریکایی شدیداً نگران هستند که استفاده از «بتن‌های هوشمند» در تأسیسات هسته‌ای ایران، بمب‌های سنگرکوب آمریکایی را نفوذناپذیر کند. این روزنامه با بیان این که این بمب‌های سنگرکوب 30 هزار پوندی موسوم به «نفوذگر عظیم توپخانه» برای نفوذ به پناهگاه‌های سخت‌تر طراحی شده‌اند، فاش کرد که «آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد این بمب‌ها توانایی ویرانی تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارند.»

 ***چند روز پس از لغو «قانون‌تال» از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که طبق آن، یهودیان مذهبی از انجام خدمت در ارتش معاف بودند، اعضای حزب «لیبرال جدید» و حزب «ارتش حرفه‌ای» با تجمع در تل‌آویو خواستار پایان بخشیدن به خدمت اجباری شدند. پیش از این، مهم‌ترین علت فرار جامعه این رژیم از انجام خدمت وظیفه، به معافیت یهودیان مذهبی از انجام خدمت نظامی ارجاع داده می‌شد؛ اما وضعیت جدید بیانگر آن است که حتی پس از تحولات مذکور، همچنان تمایل چندانی برای انجام خدمت اجباری در ارتش این رژیم وجود ندارد.

 ***وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعاملات این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: هیچ کشوری قادر نیست آذربایجان را در مقابل ایران قرار دهد و از خاک این کشور برای تهدید و حمله به ایران استفاده کند و این موضع قاطع آذربایجان است.» وی در ادامه در جمله جالبی گفت: آذربایجان کشور کوچکی است و هیچ‌وقت علیه کشور بزرگ ایران اقدام نمی‌کند!

**** نیک‌آهنگ کوثر ضدانقلاب فراری در وبلاگ خود به بیان خاطراتی پرداخت که در آن نکات جالبی درباره مهدی هاشمی دیده می‌شود. وی می‌گوید: اختلاف عمده من با مهدی هاشمی بر سر اطلاعات نادرستی بود که به رسانه‌ها می‌داد، همین‌طور اطلاعاتی درباره ثروت رهبر جمهوری اسلامی که با واقعیت جور در نمی‌آمد، او از من خواست کمک کنم سایتی برای انتشار مطالب علیه آیت‌الله خامنه‌ای برایش درست کنم، که اتفاق نیفتاد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ