سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از بخیل در شگفتم ، به فقرى مى‏شتابد که از آن گریزان است و توانگریى از دستش مى‏رود که آن را خواهان است ، پس در این جهان چون درویشان زید ، و در آن جهان چون توانگران حساب پس دهد ، و از متکبّرى در شگفتم که دیروز نطفه بود و فردا مردار است ، و از کسى در شگفتم که در خدا شک مى‏کند و آفریده‏هاى خدا پیش چشمش آشکار است ، و از کسى در شگفتم که مردن را از یاد برده و مردگان در دیده‏اش پدیدار ، و از کسى در شگفتم که زنده شدن آن جهان را نمى‏پذیرد ، و زنده شدن بار نخستین را مى‏بیند ، و در شگفتم از آن که به آبادانى ناپایدار مى‏پردازد و خانه جاودانه را رها مى‏سازد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:21 صبح

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم ها، طراحی ها و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران برای آنست که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود، اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند که متاسفانه برخی افراد نیز در داخل کشور با عدم همکاری با دولت و کارشکنی در مسیر اجرای قانون با آنان همراهی می کنند.

رییس جمهور در اجتماع مردم شهرستان کرج :

اخلال در نظام اقتصادی کشور برای ضربه زدن به ثمرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است
سرسوزنی از نوکری ملت دریغ نخواهیم کرد

 

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم ها، طراحی ها و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران برای آنست که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود، اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند که متاسفانه برخی افراد نیز در داخل کشور با عدم همکاری با دولت و کارشکنی در مسیر اجرای قانون با آنان همراهی می کنند.

شناسه خبر: 35641 - 

یکشنبه 21 اسفند 1390 - 13:03

دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در جریان سفر هیات دولت به استان البرز، در جمع مردم شهرستان کرج، با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند طرح های متنوع و متعدد است، گفت: یکی از این طرح ها قانون هدفمند کردن یارانه ها بود که مهمترین هدف آن اجرای عدالت است و دولت به پشتوانه ملت قدم در راه اجرای آن گذاشت و اجرای این طرح در کشور با موفقیت روبرو شد به گونه ای که همگان، حتی کسانی که از موفقیت های ملت ایران خشنود نیستند، ناچار شدند زبان به تحسین این ملت بگشایند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با قدرت ادامه خواهد یافت، افزود: از ابتدا روشن بود که قدرت های بزرگ جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران و برخی افرادی که در داخل کشور منافعشان با اجرای این قانون به خطر می افتاد، با اجرای آن مخالفت خواهند کرد و این افراد در همان آغاز اجرای طرح اقدام به القای ناامیدی در جامعه کردند، اما وقتی فهمیدند که یاس پراکنی های آنها به جایی نرسید با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند.

دکتر احمدی نژاد تحولات چند ماه اخیر بازار طلا و ارز را در راستای ضربه زدن به طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه ها ارزیابی کرد و اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران بسیار پیچیده عمل کردند اما همه تلاش آنها این بود که به بهانه های واهی ابتدا بازار را آشفته کرده و بعد برای تشدید این آشفتگی در رسانه هایشان بر آتش این آشفتگی ساختگی بدمند و هر چه دولت برای ایجاد آرامش در بازار تلاش کرد، آنها طراحی های جدید برای تداوم و تشدید اخلال در بازار ارائه کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه تمام این طراحی ها برای آن است که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته باشد و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود ، تصریح کرد : بدخواهان چندین ماه با هماهنگی یکدیگر توطئه هایی را طراحی و تنظیم کردند و عده ای نیز در داخل با اجرای طرح هایشان اینگونه وانمود کردند که تحریم ها موثر بوده و طرح های تحول اقتصادی دولت نیز ناموفق بوده است .

دکتر احمدی نژاد با تاکید براینکه هیچ مشکل حادی در کشور وجود ندارد ، خاطر نشان کرد : پایه های اقتصاد ایران و پایه های این ملت بسیار محکم است و دولت با همراهی ملت به فضل الهی بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد .

رییس جمهور خطاب به کسانی که به گفته وی قصد دارند تا از ملت ایران انتقام بگیرند و همه بدخواهان ملت در عرصه جهانی و جاهلینی که در عرصه داخلی چشم دیدن پیشرفت ملت ایران را ندارند ، گفت : زمستان خواهد رفت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد دومین برنامه اساسی دولت برای استقرار عدالت را ایجاد اشتغال گسترده عنوان کرد و افزود: ملتی بزرگ و با فرهنگ مثل ملت ایران که برای دنیا پیام های نجات بخش دارد نباید در داخل کشور خود ضعف هایی اساسی چون بیکاری داشته باشد و همه باید دست در دست یکدیگر تمام توان و نیروی خود را برای رفع مشکل بیکاری جوانان عزیز بسیج کنیم .

رییس جمهور اظهار داشت : به عنوان خادم ملت که از شرایط کشور اطلاع کافی دارم ، می گویم که می شود در مدتی کوتاه ریشه بیکاری را در کشور خشکاند اما باید همه در هر عرصه ای که هستند در این کار مشارکت کنند .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در همین هفته گزارشی مفصل از عملکرد دولت ، خدمت ملت ارائه خواهم داد، تصریح کرد : با همین طرحی که دولت در دست اجرا دارد می شود سالی 2.5 میلیون شغل ایجاد کرد و تا قبل از پایان عمر دولت دهم بیکاری را از کشور ریشه کن کرد ؛ دولت در این مسیر کاملا مصمم است و با تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال که بعد از ظهر امروز در کرج تشکیل می شود ، ان شاءالله تصمیماتی برای ایجاد اشتغال در کرج گرفته می شود که جوانان استان را خوشحال خواهد کرد .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات و کشتار مردم بیگناه عراق ، افغانستان و فلسطین اشاره کرد و افزود: : رژیم صهیونیستی موجودی مرده است و تلاش های مستکبران نمی تواند آن را زنده کند و اقدامات سلطه طلبان فقط سرمایه گذاری و صرف آبروی آنها بر روی عده ای جنایتکار است که همچون درخت پوسیده ای است که به هیچ وجه دوباره سبز نخواهد شد .

دکتر احمدی نژاد خطاب به مستکبران، گفت : فکر نکنید با همراهی برخی افراد نادان در منطقه می توانید پایگاه منطقه ای خود را محکم کنید؛ این عده حتی در بین مردم و ملت خودشان نیز پایگاهی ندارند و اگر حتی یک روز ملتشان آزاد باشند آنها را ریشه کن خواهند کرد .

رییس جمهور اظهار داشت : با قلدری و بی ادبانه صحبت کردن درباره ملت ایران نفعی به حال زورگویان نخواهد داشت ؛ این که همه گزینه ها روی میز است ، حرف بی معنایی است؛ بگذارید آنقدر گزینه ها روی میز بماند تا بپوسد و خودتان نیز بپوسید.

دکتر احمدی نژاد افزود: این سخنان مثل حرفهایی است که برده داران در دوره برده داری می زدند اما امروز دوره برده داری و استعمار گذشته و دوره مستکبران حاکم بر دنیای امروز نیز رو به پایان است.

رییس جمهور خطاب به مستکبران تصریح کرد: اگر می خواهید بمانید باید به ملت ها احترام گذاشته ، حقوق آنها را به رسمیت بشناسید و چنگ و دندان به آنها نشان ندهید؛ ملت ایران برای بمب، ناو و هواپیما پشیزی ارزش قائل نیست؛ اگر فرهنگ و منطق و اخلاق دارید به ملت ایران ارائه کنید تا آن را از شما بپذیرد در غیر اینصورت بدانید که همه ملت های دنیا و حتی ملت های خودتان از دست شما خسته شده اند .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز جهان نیازمند تغییرات اساسی است ، خاطر نشان کرد:‌ کسانی که طرز فکرشان متعلق به گذشته های تاریخی است و افکار منحرف و ضد انسانی دارند باید بروند و جای خود را به انسانهای صالح ، پاک و با محبت بدهند و یقیناً این اتفاق خواهد افتاد .

دکتر احمدی نژاد در ادامه به ارائه گزارشی از سفرهای قبلی هیات دولت به کرج و محدوده جغرافیایی استان البرز پرداخت و گفت: در سه سفر گذشته 425 مصوبه برای کل استان به تصویب رسیده که از این تعداد اجرای 89 مصوبه به پایان رسیده 235 مصوبه در دست اجراست و برای 101 مصوبه نیز هنوز کاری انجام نشده است.

رییس جمهور تاکید کرد: در جلسه امروز دولت در استان ابتدا به بررسی موانع مصوبات اجرا نشده پرداخته و سپس پیشنهادات جدیدی را که یا در سفرهای قبلی از قلم افتاده و یا به اقتضاء نیازهای جدید باید تصویب شوند بررسی خواهیم کرد و ان‌شاء‌الله تصمیمات خوبی برای پیشرفت استان اتخاذ خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود کمال و آرامش برای انسان، امنیت و آزادی برای جامعه و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی را صرفاً در سایه عدالت محقق شدنی عنوان کرد و گفت: اگر عدالت نباشد استعدادهای انسانی شکوفا نشده و زندگی اجتماعی همراه با عزت و کرامت حاصل نمی‌شود.

رییس‌جمهور افزود: زمانی که عدالت‌گستر حقیقی ظهور کند اولین اقدام او استقرار عدالت به معنای فراهم کردن محیط مناسب برای رشد انسان‌ها و کمال جامعه است.

دکتر احمدی نژاد پافشاری بر عدالت را مسئولیت همگانی و بویژه مسئولیتی برای دولت عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای عدالت سنگین‌ترین و سخت‌ترین کارهاست چرا که هر کاری در جهت اجرای عدالت از ابتدای تاریخ ، مخالفینی مصمم و سرسخت داشته است و هرگاه در هر جای دنیا که عده ای برای اجرای عدالت به خاسته اند ، قلدرها و گردن کلفت هایی که می خواهند بدون تلاش و تحمل سختی بیشتر از حق خود از ثروت های ملی استفاده کنند در مقابل آنها صف آرایی کرده اند .

رییس جمهور خاطر نشان کرد : هنگامی که امام خمینی (ره) برای اقامه عدالت در جهان به پا خواست، همه مستکبران و دزدهای بین المللی در برابر امام و ملت ایران ایستادند و در کنار توطئه های مختلف ، زشت ترین جنگ صدها سال اخیر را به ملت ایران تحمیل کردند .

دکتر احمدی نژاد گفت : امروز می خواهم با ملت تجدید عهد کنم؛ اساس روی کارآمدن دولت نهم و دهم برای برپایی عدالت بود و امرزو اعلام می کنم که در کنار مردم و همراه با مردم تا نفس در بدن داریم علی رغم همه فشارهای جهانی در مسیر استقرار عدالت تا آخر خواهیم ایستاد و تشویق ها، لبخندها، تعریف ها و حمایت های قدرت های فاسد و قلدرهای داخلی و خارجی را با لبخند رضایت یک نفر از ملت عوض نخواهیم کرد و تا نفس در بدن داریم سرسوزنی از نوکری ملت دریغ نخواهیم کرد .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نوروز اظهار داشت: نوروز یکی از سنت های اصیل ایرانی است که ریشه در توحید و فطرت الهی انسان ها ، عشق ، محبت و عدالت داشته و جشنی به تمام معنا انسانی دارد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه سنت های نوروز سرشار از پاکی ،‌توحید ، محبت ، غمخواری ، دلسوزی و همبستگی است ، تصریح کرد : نوروز که با ابتکار ایرانیان پایه گذاری شده پیام آور حقیقتی بزرگتر یعنی نوروز واقعی است که باید سرانجام در زندگی بشر اتفاق بیفتد و این جشن هر سال یادآور امید و یک زندگی جدید و سرشار از اراده و همت است.

رییس جمهور با بیان اینکه بی تردید ، پایه گذاری نوروز ناشی از الهامات الهی بوده است ، خاطر نشان کرد : امروز جامعه جهانی آگاهانه، آزادانه و بر اساس انتخاب نوروز را به عنوان جشنی جهانی معرفی کرده و از همگان خواسته است تا همراه ملت ایران آن را جشن بگیرند.

دکتر احمدی نژاد نکته کلیدی نوروز را یادآوری زنده شدن همه ساله طبیعت با فرا رسیدن بهار ذکر کرد و گفت: خداوند انسان را برای یک زندگی متعالی و سعادتمند خلق کرده اما در طول تاریخ با توجه به ظلم ها ، جنایت ها و تحقیرها که به بشر تحمیل شده این خواسته محقق نشده است .

رییس جمهوراظهار داشت: با وجود همه تلاش های پیامبران و صالحان به خاطر غفلت ها ، توطئه های مستکبران و برخی شیطنت ها متاسفانه رسیدن انسان به کمال و تحقق جامعه سعادتمند تا کنون ممکن نشده است، اما نوروز یادآور آنست که با رسیدن بهار همانگونه که طبیعت استعدادهایش را شکوفا می کند روزی که نوروز واقعی بشریت فرا برسد حقیقت، عدالت و محبت شکوفا شده و تحقق چنین آرزویی توسط انسانی آسمانی که وارث انبیاء و فرزند پیامبر عزیز اسلام (ص) است ، فرا خواهد رسید.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ