سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
 

1

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:13 صبح
 
 


استحکام بیشتر سوریه


دولت بشار اسد با برگزاری انتخابات مجلس سوریه در روز گذشته، نشان داد برای به‌ثمر رساندن برنامه‌های اصلاحی در کشورش مصمم است.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و استقبال چشمگیر از انتخابات، حاکی از آن است که مردم سوریه نیز روند آغاز شده را قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند. پس از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و همه‌پرسی قانون اساسی، انتخابات دیروز، سومین انتخابات سوریه طی یک سال در راستای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه محسوب می‌شود و این در حالی است که تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها به هیچ‌وجه از این روند راضی نیستند و حتی پیش از برگزاری انتخابات با تهدید و ایجاد رعب تلاش می‌کردند مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شوند. در چنین وضعیتی، پشت کردن مردم به تروریست‌ها و حامیان آن‌ها و حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، ارزش سیاسی بالایی دارد و مشروعیت حکومت سوریه را تقویت می‌کند. پس از اصلاح قانون اساسی سوریه و حذف ماده 8 آن که حزب بعث را یگانه حزب حاکم سوریه تلقی می‌کرد، برای نخستین‌بار 9 حزب دیگر فرصت پیدا کردند تا با معرفی نامزد در این انتخابات سرنوشت‌ساز، حضور پیدا کنند. نکته مهم در این میان، این است که انتخابات مذکور با مشارکت آزادانه مردم و حضور بیش از 200 گروه خبری برای پوشش رسانه‌ای آن برگزار شد؛ لکن رئیس‌جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل آن را غیرقابل قبول خواندند! اینکه رئیس‌جمهور آمریکا چنین موضعی می‌گیرد، ناشی از خوی زورگویانه این حکومت است و تعجبی ندارد و اوباما بدون فهم اینکه این‌گونه مواضع، دیگر خریداری ندارد، براساس رویه منفور و مطرود رؤسای جمهور آمریکا عمل کرد؛ اما پرسش اصلی این است که چرا بان‌کی‌مون چنین موضع سخیفی را از جایگاه دبیرکلی سازمان ملل اعلام کرد؟ وی باید بنا بر مسئولیتش، از این حرکت مثبت و مورد نظر جامعه جهانی حمایت و آن را تمجید کند، نه اینکه با نادیده گرفتن درک و فهمش، حرفی را تکرار کند که آمریکای رو به زوال، زده است. مهم و تعیین‌کننده، عمل دولت و ملت سوریه است نه حرف‌های کینه‌ورزانه دشمنان سوریه!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ