سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
 

2

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:13 صبح
 
 


تلاش‌های آمریکا برای افزایش تحریم‌های نفتی


پایگاه اینترنتی «یو‌‌اس‌ای تودی» 8 می 2012 (19‌اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر هیلاری کلینتون به هند و گفت‌و‌گوهای وی در مورد تحریم ایران پرداخت و نوشت:

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «یو‌‌اس‌ای تودی» 8 می 2012 (19‌اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر هیلاری کلینتون به هند و گفت‌و‌گوهای وی در مورد تحریم ایران پرداخت و نوشت: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در سفر خود به هند گفت‌و‌گو در مورد مسائل ایران و پاکستان را در دستورکار قرار داد. هیلاری کلینتون در دیدار با نخست‌وزیر هند و سایر رهبران سیاسی این کشور در مورد گسترش روابط تجاری با هند و نیز همکاری این کشور در اقدامات راهبردی مانند تحریم ایران گفت‌و‌گو کرد. هیلاری کیلنتون در سخنانی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را محکوم کرد و مصرانه از هند خواست واردات نفتی خود از ایران را کاهش دهد. وی گفت: «ما از آنچه که انجام شده است، تقدیر می‌کنیم و البته خواهان حفظ فشار بر ایران هستیم.»

در پایان مقاله آمده است: هند واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده و در حال حاضر واردات نفت از عراق و کویت و نیز عربستان سعودی را افزایش داده است؛ اما هیلاری کلینتون گفت: «اما همچنان فضای بیشتری برای کاهش واردات از ایران وجود دارد... ایران رژیمی است که پیشینه‌ای از رفتار تهاجمی دارد و تصور نمی‌کنم شما در برابر مهاجمان تسلیم شوید.» هیلاری کلینتون از پاکستان نیز مصرانه خواست مغز متفکر حمله تروریستی سال 2008 در هند را که طی آن 166 نفر کشته شدند، شناسایی کند و تحت تعقیب قرار دهد. خانم کلینتون گفت: «در حال حاضر ایمن الظواهری در پاکستان پنهان شده است.» هیلاری کلینتون در حالی به هند سفر کرد که پیش از آن در چین، با مقامات این کشور در مورد مخالف سیاسی چینی صحبت کرده بود. به طور کلی، هدف اصلی از سفر خانم کلینتون به هند و چین گفت‌و‌گو در مورد مسئله هسته‌ای ایران و ضرورت کاهش جدی واردات نفتی این دو کشور از ایران بود، زیرا هند و چین از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت خام ایران در آسیا به‌شمار می‌روند.

تحلیل‌: آمریکایی‌ها با نزدیک شدن به زمان گفت‌وگوهای هسته‌ای اعضای گروه 1+5 با ایران در بغداد، تلاش می‌کنند با ایجاد تنگنای بیشتر، بر روند تنظیم برنامه ایران برای گفت‌وگوها تأثیر بگذارند و طرف ایرانی را خسته و ناامید به مذاکرات بکشانند. در مقابل، ایران می‌تواند با ارائه جلوه‌های بیشتری از توانمندی‌های داخلی و یافتن مشتری‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید و نمایش عزم و اراده ملی تقویت شده برای ادامه مسیر هسته‌ای و نیز ایستادگی بر مواضع برحق هسته‌ای خود، آمریکایی‌ها را به پذیرش دیدگاه‌های ایران وادارد. موضوع هسته‌ای در ایران به سبب رفتار زورگویانه آمریکا و غرب از صرف یک فناوری بسیار فراتر رفته و به شعبه‌ای از جنس روابط ایران و آمریکا تبدیل شده که طی سی‌و‌سه سال گذشته ایران تمام راه‌های مذاکره و رابطه را بر روی آمریکا بسته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ