سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]
 

3

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:14 صبح
 
 


توجیه ناشیانه دشمنی با ایران


روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در مطلبی بسیار ناشیانه کوشید تا تلاش‌های خود برای مخالفت با برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را جلوگیری از هسته‌ای‌شدن منطقه القا کند .

 این روزنامه در مطلبی به قلم «آری شاویت» نوشت: «فعالیت هسته‌ای ایران ، عربستان سعودی، ترکیه و مصر را در جهت دستیابی به توان هسته‌ای ترغیب خواهد کرد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: اعضای امنیت ملی اسرائیل و مقامات دولت ایالات متحده معتقدند گسترش دستیابی به توان هسته‌ای از سوی ایران منجر به ایجاد رقابت هسته‌ای در خاورمیانه خواهد شد. باراک اوباما، در سخنرانی خود در آیپک (کمیته امور عمومی اسرائیل در آمریکا) در ماه گذشته گفت: اگر ایران هسته‌ای شود، قطعاً سایر کشورهای منطقه هم برای دستیابی به توان هسته‌ای اقدام خواهند کرد. این روزنامه در ادامه نوشت: این سناریو برای ایالات متحده و برنامه‌ریزان امنیتی دیگر مانند کابوسی است تابه حال برای آن‌ها پیش نیامده بود . این توجیه در حالی از سوی این روزنامه صهیونیستی (که انعکاس‌دهنده نظرات سران صهیونیست‌هاست) مطرح می‌شود که اصولاً دستیابی کشورها به توان هسته‌ای بر اساس مفاد NPT هیچ ممنوعیتی ندارد و از سوی دیگر غرب خود به‌خوبی می‌داند که این کشورها نسبت به ایران از توان علمی بسیار پایین برای دستیابی به توان هسته‌ای برخوردار هستند و بی‌شک بدون کمک غرب نمی‌توانند به این موفقیت دست یابند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ