سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر بختیارى را بخت برگشتنى است ، و آنچه برگشت پندارى نبوده و نیست . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:3 صبح

*** همزمان با اخبار منتشره درباره تغییرات وسیع دولت در سطح استانداران، اخباری در خصوص تغییر استاندار تهران منتشر می‌شود. بر اساس این خبر، آقای «ر.ق.چ» گزینه احتمالی تصدی استانداری تهران است. وی پیش از این، سابقه استانداری یکی از استان‌های شمالی را در کارنامه خود داشته و در جریان انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت شده است!

*** بنا بر آمار موجود 17 شبکه با گویش کردی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران فعالند و واگرایی قومی را تبلیغ می‌کنند.

در همین رابطه گفته می‌شود این 17 شبکه از سوی چهار گروهک پژاک، کومله، دموکرات و پ.ک.ک مدیریت می‌شوند که البته این تعداد شبکه، غیر از شبکه‌هایی است که در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و توسط اقلیم کردستان قابلیت دریافت دارد. عمده فعالیت این شبکه‌ها دامن زدن به واگرایی قومی و تجزیه‌طلبی در ایران است.

***«کوفی عنان» نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه، در مصاحبه‌ای که در نشریه فرانسوی «لوموند» منتشر شد، تأکید کرد: «باید برای حل بحران، توجه بیشتری به نقش ایران که متحد سوریه است، صورت گیرد.» وی مجدداً در بیان پیشنهادهای جدید خود برای برون‌رفت از وضع فعلی، بر لزوم دادن نقش فعال به ایران تأکید کرد. این چندمین بار است که عنان بر نقش منطقه‌ای ایران و لزوم دخالت ایران در حل بحران سوریه تأکید کرده و می‌گوید: «ایران باید بخشی از راه‌حل باشد.»

 ***   آخرین نتایج نظرسنجی انجام شده در خصوص شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بیانگر این است که حدود 20 درصد خانم‌ها و 10 درصد آقایان ایرانی اذعان کرده‌اند که سبک پوشش آن‌ها برگرفته از تصاویر مربوط به پوشش دیگر اعضای شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است. تحقیقی که توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گذشته نیز انجام شده، بیانگر ارتباط میان عضویت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی نوجوانان و جوانان است.

*** اعتقاد به بازار آزاد به عنوان نماد نظام بحران‌زده سرمایه‌داری در بزرگ‌ترین اقتصاد بازار آزاد جهان افت کرده است. طبق نظرسنجی که به‌تازگی شرکت گلوبال اسکن انجام داده است، 59 درصد آمریکایی‌ها «به‌شدت» یا «تا حدی» معتقدند که بازار آزاد بهترین سیستم برای آینده اقتصاد جهان است، این میزان نسبت به سال 2002 افت چشمگیری داشته چرا که در آن زمان 80 درصد آمریکایی‌ها به بازار آزاد خوشبین بوده‌اند. همچنین آمریکایی‌هایی که بازار آزاد را برای اقتصاد مناسب می‌دانند از 76 درصد در سال 2002 به 44 درصد در سال 2010 رسیده است.

***در حالی که این روزها اخبار مختلفی از تحرکات «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خود مختار کردستان عراق مبنی بر چراغ سبز نشان دادن وی به سران غرب و برخی از سران کشورهای عربی برای همکاری در توطئه‌ای به منظور براندازی «نوری المالکی» دریافت می‌شود، از سوی دیگر منابع آگاه فاش کردند که این مقام کرد عراقی با دولت امارات توافقنامه امنیتی به امضا رسانده است!

*** با توجه به اینکه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی در مورد بیانیه‌های برخی از زندانیان که در بیرون منتشر می‌شود، گفت که بیانیه‌های منتسب به زندانیان امنیتی را دیگران تهیه می‌کنند؛ همچنان نوشته‌های همسر مصطفی تاج‌زاده، در سایت‌های ضدانقلاب منتشر می‌‌شود. وی در حرکتی جالب این بار از زبان همسرش نامه‌ای را خطاب به دخترش نوشته است که در آن از مطالعه رمان، شعر و همچنین شنیدن موسیقی و ورزش تاج‌زاده در اوین خبر داده است! و در پایان تأکید می‌کند: می‌بوسمت بابا مصطفی!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ