سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، سِپَر است . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:5 صبح

 ***شبکه پنج سیما به تازگی اقدام به تولید سریالی با عنوان «میهمان ویژه» کرده که در آن از بازیگری استفاده کرده که سابقه بسیار بدی در کارنامه کاری خودش دارد.«آ. م» که قبلاً در فیلم فاسد و غیراخلاقی «تهران من حراج» ایفای نقش کرده و مدت‌ها به جرم اشاعه فساد و تباهی در بازداشت دستگاه قضایی بود به دعوت سازندگان سریال «میهمان ویژه» در این سریال بازی کرده است!

 ***بنابر برخی از اخبار، به دنبال بازداشت یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور که از قضا ارتباطات نزدیکی نیز با برخی مقامات سیاسی کشور دارد، لابی‌ها و فشارهای گسترده‌ای برای آزادی وی آغاز شده است. این فرد که تا 10سال پیش تمام دارایی‌اش تنها یک سیلو بود، ظرف مدت کوتاهی به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران کشور تبدیل شده است!

 ***بر اساس نظرسنجی «آسوشیتد پرس» نرخ بیکاری آمریکا تا ماه نوامبر به هشت درصد خواهد رسید و رشد اقتصادی آمریکا نیز از سه درصد در سه ماه پایانی 2011 میلادی به کمتر از 9/1 درصد در سه ماه نخست امسال رسیده است. این روزنامه از قول کارشناسان اقتصادی نوشت: پیش‌بینی می‌شود، آمریکا تا پایان سال 2012 میلادی به سقف بدهی‌های 4/16 تریلیون دلاری برسد و اگر دولت و کنگره بر سر افزایش سقف بدهی‌ها و کسری بودجه به توافق نرسند، ورشکستگی اقتصاد آمریکا قطعی خواهد بود.»

 ***نشریه «راشاتودی» روسیه فاش ساخت: نیروهای دریایی و زمینی آمریکا در پایگاه «فورت استوری» این کشور، تصویر زن محجبه‌ مسلمانی را که سلاحی در دست تکان می‌داد، سیبل تمرین‌های خود قرار می‌دادند! انتشار تصویر فوق در نشریه «ویرجینیا پیلوت» و انتقاداتی را به همراه داشت. در پی انتقاد شورای روابط آمریکایی- اسلامی، نیروی دریایی آمریکا مجبور شد تصویر این زن محجبه را که به عنوان سیبل تمرین‌های آموزشی نیروهایش به کار می‌رفت، حذف کند.

*** آنکتاد (کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل) در گزارشی، حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی انجام شده در ایران طی سال 2011 را بالغ بر 15/4 میلیارد دلار اعلام کرده است. بنا بر این گزارش، این رقم نسبت به سال پیش از آن با افزایش 7/13  درصدی روبه‌رو شده است. در حالی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال 2011 رشد حدود 14 درصدی را تجربه کرده است که ایران در این سال به عنوان نخستین سال، تحت تحریم‌های یک جانبه و جدید آمریکا و اروپا قرار داشته است!

   ***عبدالله نوری در دیدار اخیر با سیدمحمد خاتمی، وی را مورد پرسش قرار می‌دهد که برنامه وی برای انتخابات آتی چیست؟ آیا وی به این انتخابات به عنوان کاندیدا ورود خواهد کرد یا خیر؟ نوری از خاتمی خواست که حجب و حیا را کنار بگذارد! وکمی از احمدی‌نژاد یاد بگیرد. وی همچنین با انتقاد از ترکیب همراهان خاتمی برای سامان‌دهی به اصلاحات گفته است که خاتمی باید سراغ مهره‌های دیگری رفته و از امثال صادق خرازی که بیمار است صرف‌نظر کند.

*** عدم نظارت بر تئاترهای چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی؛ حرکات موزون و رقاصی را به خیابان‌های تهران وارد کرده است! در جریان اکران‌های جشنواره تئاتر عروسکی که به نام «مبارک» برگزار می‌شود اجرای «پوستین دیو» به کارگردانی «آذر متفکر» در صحن خیابانی تئاتر شهر اجرا شد که لحظه‌به‌لحظه آن با حرکات موزون بازیگران دختر این تئاتر همراه بود . از نکات دیگر این نمایش، بازیگری نقش پیرمردی مذهبی است که بر عهده یکی از بازیگران زن قرار دارد و با عبا و گرداندن تسبیح در دست به رقص می‌پردازد!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ