سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:18 صبح

بر خلاف تصور و تحلیل های جبهه استکبار، نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد و به لطف و فضل الهی حضور مردم در انتخابات آینده مجلس به عنوان یکی از مظاهر دخالت مردم در سرنوشت کشور، حضوری پرشور و دشمن شکن خواهد بود و همه مسئولان و نامزدها نیز وظیفه دارند که با پایبندی کامل به قانون، زمینه یک انتخابات سالم و رقابتی را بوجود آورند.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از علما، اساتید،فضلا و طلاب حوزه علمیه و قشرهای مختلف مردم قم (19/10/1390) 


سه شنبه 90 اسفند 2 , ساعت 7:17 صبح

 


 


 


 

اگر فرصت داشتم کودکم را دوباره بزرگ می کردم ،

به جای اینکه انگشت اشاره ام را بسوی او بگیرم ،

در کنارش انگشتهایم را در رنگ فرومیکردم

 

 

 

.

اگر فرصت داشتم کودکم را دوباره بزرگ میکردم،

به جای غلط گیری به فکر ایجاد ارتباط می بودم ،

بیشتر از اینکه به ساعتم نگاه کنم به او نگاه می کردم ،

سعی می کردم درباره اش کمتر بدانم اما بیشتر به او توجه کنم

 

 

 

.

اگر فرصت داشتم کودکم را دوباره بزرگ میکردم،

به جای اصول راه رفتن اصول پرواز کردن و دویدن را با او تمرین می

کردم ،

از جدی بازی کردن دست بر می داشتم و بازی را جدی می گرفتم ،

در مزارع بیشتر می دویدم و به ستارگان بیشتر خیره می شدم

اگر فرصت داشتم کودکم را دوباره بزرگ می کردم،

بیشتر او را در آغوش می گرفتم

 

 

 

..........

وکمتر او را به زور می

کشیدم،

کمتر سخت می گرفتم و بیشتر تائیدش می کردم

 

 

 

.

اگر فرصت داشتم کودکم را دوباره بزرگ می کردم،

اول احترام به خود را در او می ساختم و بعد

 

 

 

...........

خانه و

کاشانه اش را ،

و بیشتر از آنکه عشق به

 

 

 

"قدرت" را یادش دهم قدرت "عشق"

را

یادش می دادم

 

 

 

.


پنج شنبه 90 بهمن 20 , ساعت 1:2 عصر

شهید جعفر فصیحی

 

تاریخ تولد :1344

نام پدر :علی

تاریخ شهادت : 22/بهمن/1357

محل تولد :تهران /تهران

طول مدت حیات :13

محل شهادت :تهران‌نو

  مزار شهید :بهشت زهرا (س)

علی فصیحی در سال 1344 در تهران صاحب پسری شد که نام او را جعفر گذاشت .جعفر تحصیلاتش را تا جایی که تقدیر به او اجازه می‌داد، ادامه داد و توانست تا کلاس اول راهنمایی درس بخواند او که نوجوانی مؤمن و متدین بود به مسجد و مطالعه علاقه وافری داشت با اخلاقی شایسته و نیکو با اطرافیانش رفتار می‌کرد و همیشه مورد تمجید دیگران قرار می‌گرفت با آغاز انقلاب همپای مردم غیور و انقلابی دیگر اعلامیه‌های امام (ره) را پخش می کرد و خالصانه در راهپیمائیها شرکت می‌نمود تا اینکه در تاریخ 22/11/1357 در سن 13 سالگی در تهران نو هدف گلوله‌ی مزدوران رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار مطهر او در بهشت زهرا (س)‌قرار دارد. نامبرده نوه ی حاج آخوند بتلیجه ای میباشد


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:50 عصر
 
 


نجات زن از سیاه‌چال طمع غرب


چهارشنبه هفته گذشته، سومین نشست «اندیشه‌های راهبردی» در محضر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با موضوع «زن و خانواده»‌ برگزار شد.

 در این نشست چهارساعته که صدها تن از اندیشمندان و نخبگان در آن شرکت داشتند، 10 نفر از صاحب‌نظران، دیدگاه‌ها و نظریاتشان را ارائه دادند و پس از آن، مقام معظم رهبری درباره موضوع نشست به نکات مهمی اشاره فرمودند، ازجمله آنکه اظهار داشتند: «نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی در این زمینه (زن و خانواده)، نیازی حقیقی است که باید مورد توجه روحانیون و اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه قرار گیرد که البته نقش رسانه‌ها نیز در زمینه گفتمان‌سازی بسیار مهم است.» پس از آن، معظم‌له سرمایه‌گذاری پژوهشی و پرهیز از انفعال در «بررسی و نقد نظریات رایج دنیا در باب زن و خانواده» را دو پیش‌شرط نظریه‌پردازی در این زمینه دانستند و افزودند: «باید با اتکا به دارایی‌های فراوان علمی، در میان‌مدت و درازمدت، ده‌ها نظریه و الگوی مترقی از اسلام استخراج و ارائه کرد.»

جایگاه «زن» در تقسیم‌بندی کلان موضوعات، حوزه اجتماعیات است و در مراتب بعدی و جزءتر، به حوزه‌های دیگر کشیده می‌شود. سال‌هاست که دولتمردان غربی با به خدمت گرفتن صاحب‌نظران مختلف، ازجمله علوم اجتماعی، زیرکانه بحث «زن» را به مسائل سیاسی پیوند زده‌اند؛ اما نه در کشورهای خودشان بلکه در کشورهایی که قرار بود به‌نوعی طعمه حکومت‌های مستکبر شوند. مستکبران از این طریق، منافع نامشروع گزافی کسب کردند. قابلیت‌های ذاتی «زن» به‌مرور زمان بر طمع مستکبران در استثمار زن در سایر حوزه‌ها افزود تا آنجا که نقش ابزاری بر تمام ویژگی‌های خداداد و مسئولایت‌هایی که از وی انتظار می‌رفت، غالب شد و به‌یکباره «زن» به‌عنوان یک رکن اصلی آفرینش به‌تبع اندیشه‌های منحرف و سودجویانه غرب در منجلاب فرو رفت. نجات «زن» از این منجلاب رو به فزونی به بازشناخت زن و جایگاهش در آفرینش نیاز دارد که با نظریه‌پردازی اندیشه‌های زلال سیراب شده از منبع وحی امکان‌پذیر است.


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:49 عصر

 رئیس‌جمهور عراق اعلام کرد: حزب منحل شده بعث، فعالیت‌های خود را در برخی مناطق عراق از سرگرفته است. طالبانی همچنین با رد ادعاهای سران العراقیه که برای توجیه اقدامات منفی خود از واژه‌هایی همچون طایفه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: اختلافات موجود در عراق، طایفه‌ای نیست.

*** باوجود اینکه ماه‌ها آمریکا به بهانه واهی نقض حقوق بشر به سوریه فشار می‌آورد و این کشور را تحریم می‌کند و مأموران بحرینی تاکنون ده‌ها شهروند بی‌گناه بحرینی ازجمله کودکان و زنان را به شهادت رسانده‌اند است و آمریکایی‌ها در باطن از آل‌خلیفه حمایت و در ظاهر نظاره‌گری می‌کنند، خبرگزاری رویترز در خبری مضحک اعلام کرد: مقامات ایالات متحده در واکنش به برخی اخبار مبنی بر نقض حقوق بشر در بحرین، صرفاً از آل‌خلیفه خواستند در این زمینه تحقیقاتی انجام دهند!

 ***بی‌بی‌سی‌فارسی به‌تازگی بخشی از برنامه‌اش را به رپرتاژ دوماهنامه خاتمی اختصاص داد و به توضیح سرفصل‌های آن پرداخت! هنوز مشخص نیست‌ پخش این رپرتاژ در رسانه‌ای که نقش محوری در هدایت آشوب‌های فتنه 88 داشت، به درخواست و با هماهنگی مسئولان این دوماهنامه بوده است یا خیر ! سردبیر این دوماهنامه «هادی خانیکی» از اعضای اصلی حزب منحله مشارکت است. البته این نشریه به تازگی توقیف شده است.  

*** درنتیجه درگیری میان نیروهای طالبان و ارتش پاکستان در جنوب کراچی، «یاسین‌شاه»، فرمانده طالبان در این منطقه، به هلاکت رسید و معاون وی نیز بازداشت شد. یاسین‌شاه مسئول تعدادی از ترورهای انجام شده در شهر بندری کراچی بود و گفته می‌شود وی در پشت پرده حملات طالبان به شیعیان کراچی در حوادث تروریستی اخیر در این کشور بوده است.

*** «شیخ خالد ملا»، رئیس جمعیت علمای عراق، با محکوم کردن انفجارهای تروریستی تکفیری ها در شهرک صدر و شهر مقدس کاظمین و منطقه بطحا در شهر ناصریه، تصریح کرد: سلفی‌ها فتوای کشتار مسلمانان در عراق را صادر می‌کنند و القاعده آن را اجرا می‌کند و برخی از مقامات نیز سکوت اختیار کرده‌اند.

*** اخیراً در برخی کافی‌شاپ‌های تهران در ایام عزدارای ماه محرم و صفر‌، موسیقی‌های مبتذل غربی به‌صورت آزادانه پخش می‌شود. این کافی‌شاپ‌ها که به‌نظر می‌رسد بسیاری از آن‌ها حتی مجوز فعالیت هم ندارند به مراکزی برای تجمع عناصر ضدانقلاب و معاند در شهر تهران تبدیل شده‌اند. گفتنی است بسیاری از میتینگ‌های سیاسی جریان ضدانقلاب به‌صورت مستمر در ساعاتی خاص به‌صورت آزادانه در این مراکز برگزار می‌شود!

منبع : سایت هادی


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:47 عصر

اخبار کوتاه


...

 ***«نبیل رجب»، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، به‌شدت از سوی نیروهای رژیم آل‌خلیفه مورد ضرب و شتم قرار گرفت که به‌دلیل شدت جراحات فوراً به بیمارستان «السلمانیه» منامه منتقل شد. نیروهای امنیتی آل‌خلیفه هنگام بستری‌شدن وی در بیمارستان، او را مورد بازجویی قرار دادند. به گفته پزشکان، حدود 8 تا 10 نفر از نیروهای امنیتی، نبیل رجب را که دارای جراحات شدیدی بود احاطه کرده و از او بازجویی می‌کردند.

 ***پس از آنکه محمد نوری‌زاد و مهدی خزعلی از فتنه‌گران دم‌دستی در ادامه نگارش مطالب موهن به ته خط رسیدند، دوستان فتنه‌انگیز آنان  ضمن دعوت آنان به سکوت مقطعی، از آنان خواسته‌اند تا ضمن هک کردن سایت خود، مظلوم‌نمایی پیشه کرده، آن را حاصل برخوردهای انتقام‌گیرانه از خود قلمداد کنند!

*** یک سایت خبری مدعی شد که مجری معروف صداوسیما به‌دلیل مشخص شدن ارتباطات وی با اختلاس سه هزار میلیاردی، از کشور فرار کرده است. این مجری معروف، ارتباطاتی با گروه امیرمنصور آریا و دیگر افراد صاحب نفوذ داشته و از این روابط برای کارچاق‌کنی استفاده می‌کرد. مجری معروف ظاهراً سه ماه پیش، ایران را به مقصد یکی از کشورهای غربی ترک کرده و تاکنون از باز نگشته است.

 ***برخی رسانه‌های خارجی از حمله افرادی مسلح به تجمع صهیونیست‌ها در یک مجتمع گردشگری و تفریحی در منطقه «طابا» در مرزهای مصر و فلسطین اشغالی خبر دادند. تاکنون از میزان تلفات این حمله گزارشی مخابره نشده است.

 ***به‌تازگی شبکه المنار، طی گزارشی افشا کرد: ایجاد دفتر طالبان در قطر با هدف زمینه‌سازی برای فعالیت تکفیری طالبان علیه بلوچستان ایران صورت می‌گیرد. از زمان قدرت‌گرفتن طالبان در افغانستان، دستگاه جاسوسی آمریکا تلاش کرد میان طالبان و برخی حوزه‌های علمیه در سیستان‌وبلوچستان ارتباط برقرار کند تا از این طریق، بتواند تفکر طالبانی را که تفکری شدیداً ضدشیعی است، در جنوب شرق ایران توسعه بدهد

 

منبع : سایت هادی


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:46 عصر
 
 


چالش‌های غرب در مقابله با ایران


پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 10 ژانویه 2012 (20 دی) در مقاله‌ای به سفر آقای احمدی‌نژاد به آمریکای لاتین و میزان تأثیرگذاری جنبش عدم تعهد در سیاست‌های جهانی پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 10 ژانویه 2012 (20 دی) در مقاله‌ای به سفر آقای احمدی‌نژاد به آمریکای لاتین و میزان تأثیرگذاری جنبش عدم تعهد در سیاست‌های جهانی پرداخت و نوشت: در میانه تشدید بحران بین‌المللی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، احمدی‌نژاد سفر به چند کشور آمریکای لاتین را در دستورکار قرار داده و امیدوار است بر اتحاد فراقاره‌ای با کشورهایی دارای مواضع ضدسلطه‌طلبی سرمایه‌گذاری کند تا تأثیر تحریم‌ها و تهدیدات نظامی غرب به حداقل برسد. همچنین فشار غرب نیز بر برنامه هسته‌ای ایران افزایش یافته است. این در حالی است که آمریکا، فرانسه و انگلستان برنامه‌ هسته‌ای غیرصلح‌آمیز دارند و به مدرن‌سازی تسلیحات هسته‌ای خود می‌پردازند.

در ادامه مقاله آمده است: آنچه کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا، نیکاراگوا، کوبا، اکوادور و بولیوی را در کنار هم قرار می‌دهد، مخالفت آن‌ها با سلطه غرب بر امور بین‌المللی است. زیرا اکثر جامعه بین‌الملل اعضای جنبش عدم تعهد هستند که در حال حاضر، ایران این جریان ضدسلطه را هدایت می‌کند. نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ایران در ابتدا قرار بود در اواسط تابستان صورت گیرد؛ اما ظاهراً به تعویق افتاده است. شماری از کشورهای غربی اخیراً خواستار این موضوع شده‌اند که غرب باید به دلیل ریاست ایران بر این جنبش، آن را منحل کند؛ اما جنبش عدم تعهد همچنان منبع پویا و حیاتی ضدسلطه است و ائتلاف سیاسی جهان سوم را در مرحله‌ای حساس به نمایش می‌گذارد.

در پایان مقاله آمده است: در این مرحله حساس، رویکرد جنبش عدم تعهد در قبال مسئله ایران می‌تواند آزمونی برای سنجش استقلال این جنبش باشد که آیا در برابر سلطه غرب خواهند ایستاد یا خیر؟ به عبارت دیگر، در صورتی که آمریکا، فرانسه و انگلستان و شرکای نوامپریالیست آن‌ها به اهدف خود در برابر ایران دست یابند، این مسئله ضربه‌ای مرگ‌بار به این ائتلاف جهانی ضدسلطه وارد خواهد آورد. به هر حال، مطابق تمام شاخصه‌های نظام جهانی پس از جنگ سرد، در حال حاضر، جنبش عدم تعهد و سازمان‌های منطقه‌ای مختلف مانند سازمان همکاری شانگهای (به رهبری چین و روسیه) واقعیتی پیچیده شبیه به نظامی چندقطبی را به نمایش گذاشته‌اند و دیگر نمی‌توان گفت جهان، صرفاً در تسلط غرب است. بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که ائتلاف فشارهای غربی‌ها بتواند سرنوشتی مانند عراق یا لیبی را برای ایران رقم بزند. زیرا قدرت نظامی ایران بسیار قدرتمندتر از این دو کشور است و قدرت دریایی این کشور به‌تنهایی در خلیج‌فارس می‌تواند ضربه‌های مهمی به غرب بزند و انتقال نفت در این آبراه راهبردی به خطر بیفتد و در نتیجه فاجعه‌ای عظیم برای اقتصاد غرب رخ دهد

منبع : سایت هادی

 


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:44 عصر
 
 


انتخابات در ایستگاه دوم


پس از بررسی صلاحیت افرادی که برای نامزدی انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرده بودند، وزیر کشور از تأیید صلاحیت 83 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در هیئت‌های اجرایی وزارت کشور خبر داد و گفت: تعداد افراد رد صلاحیت شده در مقایسه با رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس هشتم 23 درصد کمتر بوده است.

با اینکه تعداد رد صلاحیت‌شدگان این انتخابات 17 درصد یعنی بسیار کمتر از رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس هشتم(40 درصد) است؛ باید مطابق معمول، باز هم منتظر یک‌سری اعتراضات طبیعی و یک‌سری جنجال‌آفرینی‌های برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود. در این میان، کسانی که به شکل عادی نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض دارند، از مدت قانونی چهار روزه برای اعتراض استفاده می‌کنند و در نهایت، نتیجه هرچه باشد، می‌پذیرند؛ اما افرادی هم هستند که رد صلاحیت را فرصت و بهانه مناسبی برای جوسازی، جنجال‌آفرینی و به دست‌انداز انداختن انتخابات می‌بینند. همه این موارد، مهم و نیازمند مراقبت و مدیریت است؛ لکن با تمام اهمیتشان جزئی از انتخابات هستند و چنانچه در ذیل کلیت انتخابات دیده شوند، بهتر حل و فصل می‌شوند و نمی‌توانند بر کلیت و اصل انتخابات سایه بیندازند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، باید از همین حالا که انتخابات در ایستگاه دوم (بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی) واقع شده و به‌زودی و پس از رسیدگی به اعتراضات از آن عبور می‌کند، متوجه آن اصل کلی بود که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در اولین رهنمود و ارشاد انتخاباتی انتخابات مجلس نهم این‌گونه به آن اشاره فرمودند: «از مدت‌ها قبل، از مراکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده‌نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده‌ای به کار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کم‌رنگ باشد؛ اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود.»

منبع : سایت هادی


شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:41 عصر

زیاران کینه هرگز دردل نمی ماند

                         به روی آب جای قطره باران نمی ماند

سبکروجای خودوامی کند درسنگ اگر باشد

                              چون آب افتاددره جویباری میشود پیدا

                                                                    افاضلی

دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست

                          جای چشم ابرو نگیرد گرچه او با لاتر است
                                                                   افاضلی


سه شنبه 90 دی 20 , ساعت 9:4 عصر
                          ریاضی سوم ابتدایی - تستی

 

     ریاضی سوم ابتدایی - تستی

                          علوم سوم ابتدایی - تستی


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ