سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به یقین بدانید که خدا بنده‏اش را هر چند چاره‏اندیشى‏اش نیرومند بود و جستجویش به نهایت و قوى در ترفند بیش از آنچه در ذکر حکیم براى او نگاشته مقرر نداشته ، و بنده ناتوان و اندک حیله را منع نفرماید که در پى آنچه او را مقرر است برآید ، و آن که این داند و کار بر وفق آن راند ، از همه مردم آسوده‏تر بود و سود بیشتر برد ، و آن که آن را واگذارد و بدان یقین نیارد دل مشغولى‏اش بسیار است و بیشتر از همه زیانبار ، و بسا نعمت خوار که به نعمت فریب خورد و سرانجام گرفتار گردد ، و بسا مبتلا که خدایش بیازماید تا بدو نعمتى عطا فرماید . پس اى سود خواهنده سپاس افزون کن و شتاب کمتر ، و بیش از آنچه تو را روزى است انتظار مبر [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 تیر 24 , ساعت 7:23 صبح
انگلیس شکست خورده بزرگ انتخابات ایران


"تلویزیون‌های فارسی بی بی سی برای انگلیس مشکل سازند."

 یک روزنامه انگلیسی با اشاره به این‌که اقتدار انگلیس در حال نابودی است به همین جهت در ماجرای بازداشت کارمندان سفارتش در تهران دست به دامان اتحادیه اروپا شده است، به عملکرد بی بی سی و به ویژه بخش فارسی‌اش اشاره کرد و آن را یک تهدید داخلی برای انگلیسی‌ها خواند.

ایندیپندنت نوشت: "دولت انگلیس تاوان آشفتگی روابطش با ایران را فقط و فقط به دلیل بی بی سی و به ویژه بخش فارسی آن می‌پردازد."

این روزنامه می‌افزاید: "چه می‌شد فقط اگر ما قدرت و وسیله لازم برای بی‌ثبات کردن دیگر کشورها در اختیار داشتیم. با این وجود ما تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم. همان‌طور که در گرجستان، زیمبابوه و میانمار نیز انجام می‌دادیم. اما هیچ کس به ما کوچکترین توجهی هم نمی‌کند و ما را قدرتی می‌دانند که تاریخ مصرفش تمام شده و فقط یک متحد وفادار به آمریکا است."

انگلیس برای مقابله با تحقیر کارکنان سفارتش در تهران موضوع را روز پنج‌شنبه به اتحادیه اروپا کشاند تا شاید آن‌ها را علیه ایران متحد کند. اما نتوانست وحدت خود را برای انجام یک اقدام هماهنگ علیه ایران حفظ کند. روزنامه تایمز چاپ لندن نیز در تحلیلی با اشاره به شکست اروپا علیه ایران نوشت: هدف دیپلماسی اروپایی این است که نشان دهد اگر کشوری مانند ایران کارکنان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دستگیر کند، این به معنای آن است که اتباع تمام آنها را دستگیر کرده است. این روزنامه افزود: اما این بازی «سه تفنگدار» نیست بلکه بازی 27 کشور اروپایی است که هرکدام اهداف و منافع خاص سیاست خارجی خود را دارند. «جان ردوود» از حزب محافظه کار انگلیس در وبلاگ رسمی خود نوشت: اقدامات هفته گذشته انگلیس و اروپا علیه ایران نتوانست تمامی 27 کشور اروپایی را راضی کند روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کنند.

ردوود که تاکنون دوبار تلاش کرده است ریاست حزب محافظه کار را کسب کند، نوشت: تلاشهای انگلیس برای هماهنگ ساختن اتحادیه اروپا برای قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران به نتیجه نرسید و انگلیس فقط توانست محکومیت کلامی اتحادیه اروپا علیه ایران را جلب کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ