سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ اما بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 92 آذر 6 , ساعت 1:19 عصر

مقدمه:

میراث معنوی دفاع مقدس چیست؟جز فرهنگ پایداری ، اندیشه و باور ایستادن و تلاش، که در خود مفهوم عمیق انتظار را دارد؟

امروز بر عهده ماست که در مقابله با جنگ نرم دشمنان اقدامات شایسته و فعالیت های در خور شأن و منزلت شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی انجام دهیم و زمینه آشنایی و ارتقاء نگرش دانش آموزان عزیز را نسبت به ارزش­های اسلامی و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس فراهم نماییم. باشد تا نسل امروز دانش آموزان به عنوان آینده سازان انقلاب اسلامی، گامی اساسی در جهت آشنایی با فرهنگ و تفکر بسیجی و مفاهیم ایثار و شجاعت و فداکاری برداشته، مروجان اثر گذاری برای نهادینه سازی و ترویج ارزش های والای انقلاب اسلامی در نسل های بعد باشند.

اردوی راهیان نور با توجه به هدف مقدس آن و هدایت دانش آموزان در مسیر معنوی شهدای گرانقدر دفاع مقدس آثار و برکات زیادی خواهد داشت و تغییرات ماندگار در گفتار و رفتار (دانش اموزان) به جای خواهد گذاشت ، لذا به منظور ارتقای اثر بخشی اردوی راهیان نور دانش آموزان ، فرایند اجرایی و اقدامات عملی در قالب طرح از مدرسه تا مدرسه آمده است.امید است مجریان محترم با رعایت دقیق این مراحل ضمن ایجاد رضایتمندی مخاطبان، اهداف اصلی برنامه را پیگیری و محقق سازند.

مسلم است با توجه به تجربیات سه سال گذشته اجرای این نوع از اردوهای راهیان نور بدون برنامه ریزی قبلی، فضاسازی معنوی و فرهنگی ، و فراهم سازی مقدمات و توجیه دانش آموزان مبنی بر اصل درک شرایط حضور 550 هزار دانش آموز در جبهه های نبرد و تقدیم 36000 شهید والا مقام، از اثر بخشی این برنامه می کاهد. امید است با تعامل و مشارکت همه عزیزان سپاه و آموزش و پرورش در کلیه سطوح سازمانی، بیش از سالهای گذشته شاهد فزونی در اثر بخشی آن باشیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ