سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمق، چونان درخت آتش است که [خودرا می سوزاند و] پاره ای از آن، پاره دیگری را می خورد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 مرداد 13 , ساعت 8:7 صبح
فارس گزارش می‌دهد
خبرنگاران ایرانی رسانه کودکان غزه می‌شوند + اسامی و متن بیانیه

در پی انتشار طومار در خواست فعالان رسانه‌ای ایرانی برای اعزام به غزه وزارت ارشاد از آمادگی برای سازماندهی خبرنگاران جهت اعزام به غزه و صدور روادید برای آنها خبر دادند.

خبرگزاری فارس: خبرنگاران ایرانی رسانه کودکان غزه می‌شوند + اسامی و متن بیانیه

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در آستانه روز خبرنگار، پیامبران آگاهی و خبر با انتشار طوماری آمادگی خود را برای اعزام به نوار غزه و پوشش خبری مظلومیت فرزندان فلسطین اعلام کردند.

بر اساس این گزارش در پی انتشار این طورمار که به امضای  بیش از 800 نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای ایران  ـ تا زمان انتشار خبر ـ رسیده است،‌ وزارت ارشاد اسلامی نیز آمادگی خود را برای سازماندهی خبرنگاران جهت اعزام آنها به غزه اعلام کرد.

حسن محرابی مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس در همین زمینه از آمادگی معاونت مطبوعاتی برای سازماندهی اعزام خبرنگاران به غزه خبر داد و اظهار داشت: کارهای مربوط به صدور روادید را وزارت خارجه انجام می‌دهد و ما در سازماندهی خبرنگاران به آنها کمک می‌کنیم.

در روزگاری که سانسور، سکوت و خفقان استراتژی اصلی رسانه‌های غربی و عربی برای دیده نشدن و شنیده نشدن فریاد مظلومان غزه است، بیش از 800 خبرنگار ایرانی از 122 رسانه مکتوب و تصویری، می خواهند به بازتاب آلام و رنج‌های مظلومان غزه بپردازند و به عنوان خبرنگاران انقلاب اسلامی، رسانه ی مظلومان قرن بیست و یکم باشند که در زندانی بزرگ محصور شده‌اند.

نمایندگان رسانه‌ای جمهوری اسلامی از جمله پرس تی وی که چندی پیش مجوز فعالیتشان در کشورهای مهد دموکراسی لغو شد و  اداره ارتباطات انگلیس پرس تی وی را به دلیل شکایت یهودیان در جریان جنگ 22 روزه و حمله اسرائیل به غزه از ماهواره اسکای حذف کرد، اینک می خواهند دوباره روایتگر زندگی پرمحنت مردمان مقاوم غزه باشند.

امروز غزه بیش از هر چیز به توجه نیاز دارد و این امر مستلزم این است که لنز دوربین‌ها و قلم‌ها، صدای نفس‌های بریده و جان‌های خسته را به مردم جهان مخابره کند.


وقتی هر یک ساعت یک کودک در غزه کشته می شود و این خبر تکان دهنده در ماریپیچ سکوت رسانه های غربی محو می شود، اهمیت حضور خبرنگار ایرانی در کارزار غزه بیش از پیش مشخص می شود؛ خبرنگاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن فرمودند: «خبرنگاران لحظات نابودشدنى و زوال‌یافتنى را تثبیت و ابدى مى‏‌کنند.»

ایشان همچنین در جایی دیگر تاکید کردند: «هر حادثه وقتى در چاردیوارىِ سکوت و بى‏‌اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مُرد و فراموش خواهد شد، پایدار شدن حوادث بستگى دارد به این‏که مبلّغان و خبررسانانى امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.»

امروز این انگیزه، توام با غیرت ایرانی و اسلامی خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشورمان را برای اعزام به غزه بی‌تاب کرده است، چه اینکه با گذشت 27 روز از یک جنگ نابرابر، 1830 نفر کشته و طبق اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت فلسطین 9320 نفر نیز زخمی و مجروح شده اند.

رهبر معظم انقلاب بر همین اساس در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند: «امروز قضیه اول جهان اسلام قضیه غزه است؛ شاید بشود گفت قضیه اول دنیاى انسانیت، قضیه غزه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است.»

در میانه این جنگ نابرابر اگر رسانه‌های غربی می‌کوشند تا حماس را به عنوان سازمان ترور معرفی می‌کنند، خبرنگاران ایرانی درصددند در این جنگ نامتوازن رسانه ای روایتگر زندانی شدن 7 ساله بیش از یک و نیم میلیون شهروند غزه‌ای باشند که از کمترین حق انسانی خود محروم شده‌اند اما همچنان حمایت از مقاومت و رزمندگان حماس را به هر گزینه دیگری ترجیح می‌دهند و جانانه از سرزمین خود دفاع می‌کنند.

 

 

متن این بیانیه به همراه اسامی امضاءکنندگان به این شرح است:

 

بسم‌الله الواحد القهار

 

إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ

 

اگر گروهی از مؤمنان به خاطر حفظ دین‌شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.

 

سوره انفال – آیه72

 

جنایات وحشیانه صهاینه در غزه‌ی مظلوم و هتک تمامی شئون انسانیت و به خاک و خون کشیدن مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی، در پس سکوت رضایتمندانه جهان غرب و سران روسیاه عرب، پرده‌ای دیگر از نمایش ننگین تمدن غرب را به نمایش افکار عمومی جهان گذاشت.

 

این روزها که "سگ نجس هار" صهیون، در واپسین لحظه های حیات ننگین خود، دریدگی و جنایت و خشونت را به نهایت حد رسانده است، یک واقعیت تلخ دیگر در معرض نگاه مبهوت جهانیان قرار گرفته و آن سکوت شرم‌آور داعیه‌داران حقوق بشر و مجامع روسیاه بین المللی و بوقهای رسانه‌ای دنیاست که جنایات بی‌حد و حصر رژیم کودک‌کش صهیونیست و فجایع انسانی در غزه‌ی بی‌پناه را حتی به اندازه "مرگ دسته جمعی نهنگ‌ها" هم پوشش رسانه‌ای نمیدهند...

 

در این میانه بی‌اخلاقی و رذالت و بی‌شرمی، ما خبرنگاران و اصحاب رسانه ایران به نمایندگی از ملت مسلمان و آزاده ایران‌زمین – بعنوان حامیان همیشگی مظلومان و مستضعفان جهان – آمادگی داریم در صورت هماهنگی مسئولان ذیربط با اعزام به سرزمین زخمی غزه، ابعاد گسترده مظلومیت مردم بی‌پناه این منطقه و اوج فجایع انسانی ناشی از جنایات صهاینه‌ی ملعون را به گوش افکار عمومی جهان برسانیم.

 

همانا خدا با صابران است...

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ