سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 88 مرداد 20 , ساعت 7:22 صبح
قدیمی ترین اسیر، سرلشکر خلبان آزاده "حسین لشگری" دار فانی را وداع گفت

به گزارش سایت ساجد، قدیمی ترین اسیر دفاع مقدس ، سرلشکر خلبان آزاده "حسین لشگری" شب گذشته بر اثر عارضه قلبی، دار فانی را وداع گفت.

سرلشکر خلبان "حسین لشگری" که در اولین روزهای تجاوز نیروهای عراقی در شهریور 1359 با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست، پس از انجام 12 ماموریت، هواپیمایش مورد اصابت موشک قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.
وی در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری میشد اما پس از پذیرش قطعنامه وی را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.

این تصویر تغییر اندازه داده شده است. روی نوار جهت مشاهده سایز اصلی تصویر کلیک کنید. سایز اصلی تصویر 696x478 می باشد و حجم آن 139KB است.

لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد یعنی پس از 18 سال اسارت، در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سایت ساجد، درگذشت آن حماسه ساز و اسطوره صبر و مقاومت در برابر دشمنان انقلاب اسلامی را به خانواده معظم و صبور آن عزیز که سالیان بسیاری دوری آن بزرگوار را تحمل کرده و اکنون در سوگ او نشسته اند، تسلیت عرض می نماید و از درگاه خداوند منان برای بازماندگان آن دلاورمرد عرصه های ایستادگی و مردانگی، صبر جمیل و اجر جزیل آرزومند است.
__________________
صلوات بدنت کم نشده؟!
پس یه صلوات قشنگ زمزمه کن...


لیست کل یادداشت های این وبلاگ