سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینت بخش مرد، دانش و بردباری اوست . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 93 آبان 10 , ساعت 2:14 عصر

 


1 آبان
شهادتآیة الله حاج سید مصطفى خمینى
آیة الله حاج سید مصطفى خمینى فرزند ارشد امام راحل که به همراه پدربزرگوارشان به حالت تبعید در نجف بسر مى برد، در نیمه شب اول آبان 1356 به شکلمرموزانه اى در منزلش به شهادت رسید. در بزرگداشت شهادت ایشان ، تظاهراتى در قمبرگزار شد که منجر به شروع نهضت در سال 57 گردید.
#
خدا شاهد است مصطفاى منتنها آن نبود که سالش نزدیک است بلکه همه به خاک و خون کشیده هاى حادثه شوال (17شهریور57) مصطفاى من بوده اند.
صحیفه نور جلد 2، ص 102
#
اینطور قضایا مهمنیست خیلى ، پیش مى آید، براى همه مردم پیش ‍ مى آید و خداوند تبارک و تعالى الطافىدارد به ظاهر و الطافى خفیه .
صحیفه نور جلد 1،ص 255
8 آبان
شهادتمحمد حسین فهمیده
محمد حسینفهمیده نوجوان 13 ساله بسیجى که در هشتم آبان ماه 1359 در جبهه خرمشهر، چند نارنجکبه کمر بسته و براى جلوگیرى از تهاجم دشمن ، خود را به زیر تانک انداخت و پس ازانهدام آن ، خود نیز به شهادت رسید. امام بزرگوار از این نوجوان به عنوان رهبر یادکرده اند.
#
رهبر ما آن طفل دوازده ساله اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش ازصدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن رامنهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
صحیفه نور جلد 14،ص 60
#
حضرت امامره درباره نوجوانى دیگر در حادثه 17 شهریور 1357 مى فرماید:
#
یک کسى که براى مننقل کرد گفت من خودم دیدم که یک بچه ده ، دوازده ساله (یک همچو چیزى ) سوار موتورسیکلت بود و رفت طرف تانک ، تانک هم او را زیر گرفت از بین برد اما یک همچو روحیهاى پیدا شده بود که بچه دوازده ساله هم حمله به تانک مى کند با دست خالى و هیچى .
صحیفه نور جلد 9،ص 65
13 آبان
تبعید حضرتامام (ره ) به ترکیه
چند روزىپس از نطق تاریخى امام (ره ) درباره مفاسد کاپیوتولاسیون ، صدها کماندو به همراهمزدوران ساواک ، در 13 آبان 43 از بام و دیوار وارد منزل امام شدند و شبانه ایشانرابه تهران منتقل کرند و با یک هواپیماى نظامى به ترکیه تبعید نمودند.
#
در اینمدت طولانى که به جرم مخالفت با مصونیت آمریکایى ها که اساس استقلال کشور را در همشکست ، از وطن دور هستم و بر خلاف قانون شرع و قانون اساسى در تبعید به سر مى برم ،مراقب مصیبت هایى که به ملت مظلوم بى پناه ایران وارد مى شود، بوده ام و از آنچه بهاین ملت اصیل از ظلم دستگاه جبار مى گذرد و بیس مطلع شده و رنج برده ام .
صحیفهنور جلد 1، ص 133
#
پانزده سال قبل که شاه قصد داشت به دستور آمریکا لایحهمصوینت مستشاران آمریکایى رابه تصویب مجلسین برساند، من این خیانت شاه را نسبت بهملت ایران ، در طى یک سخنرانى و صدور یک اعلامیه محکوم نمودم و ملت ایران را از اینسیاست استعمارى آمریکا مطلع ساختم که پس از چند روز مرا از این پس از آنکه شبانه بهمنزلم در قم حمله کردند، دستگیر و سپس به ترکیه تبعید نمودند.
صحیفه نور جلد 4،ص 23
13 آبان
تسخیر انقلابى لانه جاسوسى آمریکا
از آنجا که سفارت آمریکا در تهرانبه لانه جاسوسى و توطئه علیه نظام جمهورى اسلامى تبدیل شده بود، دانشجویان پیرو خطامام در 13 آبان 1358، سفارت را اشغال کرده و 53 جاسوس به ظاهر دیپلمات را به مدت 444 روز گروگان گرفتند.این حرکت انقلابى ابهت ظاهرى استعمار آمریکا در بین ملت هاىدنیا را در هم شکست . دولت موقت پس از این اقدام ، استعفا کرد.
#
مرکز توطئه وجاسوسى به اسم سفارت آمریکا و اشخاصى که در آن بر ضد نهضت اسلامى ما توطئه نمودهاند، از احترام سیاسى بین المللى برخوردار نیستند.
صحیفه نور جلد 10، ص 195
#
مرکز فساد آمریکا را جوان ها گرفته اند و آمریکائى هایى هم که در آنجابودند گرفتندو آن لانه فساد را به دست آوردند و آمریکا هم هیچ غلطى نمى تواند بکند و جوان هامطمئن باشند که آمریکا هیچ غلطى نمى تواند بکند.
صحیفه نور جلد 10، ص 149
#
ما مدعى هستیم اینجا سفارتخانه نیست ، اصلش قضیه سفارت در کار نبوده و ما مدعىهستیم این آدمهایى که در اینجا بودند اینها اجزاء سفارتخانه نبودند، به اسمسفارتخانه شما (آمریکا) یک چیزى درست کردید که لانه جاسوسى است .
صحیفه نور جلد 10 ص 15
#
سفارتخانه ها حق ندارند که تفنگدار وارد کنند و اینها تفنگدارها درآنجا داشتند... سفارتخانه ها حق ندارند که جاسوسى کنند، توطئه بکنند و اینها جاسوسىمى کردند .
صحیفه نور جلد 1، ص 162
#
ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانانپر شور و قهرمانان و مسلمانان در تسخیر لانه فساد و جاسوسى آمریکا تماشا کرده ایم . ما همه شعارهایمان را با عمل محک زده ایم .
ج 21، ص 95
13 آبان
روز دانش آموز
صبح روز 13 آبان 1357، که صدها دانش آموز و دانشجو در مقابل دانشگاهتهران تجمع کرده بودند، با گلوله هاى مزدوران شاه به خاک و خون غلطیدند و 56 شهید وصدها مجروح تقدیم انقلاب اسلامى کردند. لذا این را روز دانش آموز نام نهادند باخاطره شهداى دانش آموز زنده نگهداشته شود.
#
شما جوانهاى محصل ، سایر جوانهاامید من هستید، نوید من هستید، امید من به شما توده جوان است ، به شما توده محصلاست .
صحیفه نور جلد 5، ص 179
من امید این را دارم که مقدرات مملکت بعد ازاین به دست شما عزیزان بیفتد و مملکت ما شما عزیزان حفظ کنید .
صحیفه نور جلد 5،ص 159
#
من امید آن را دارم که شماها با علم و عمل و تهذیب نفس ، با علم و عملصالح ، بر مشکلات خودتان غلبه کنید.
صحیفه نور جلد 5، ص 179
#
فرزندان عزیزم، دیگر این شمائید که باید هر چه بیشتر کوشش کنید تا نهال آزادى و استقلال کشور راآبیارى کنید.
صحیفه نور جلد 5، ص 95
#
فرداى شما فرداى دشوارى است که اگرمجهز به علم و تقوا و شعور انقلابى - اسلامى شدید پیروزیتان حتمى است .
صحیفهنور جلد 5،ص 98
#
با پاکسازى آموزش و پرورش از آثار فرهنگ استعمارى ، محیطىبوجود آورید که اطفال ما را شیر بچگانى که همیشه پشت جبهه مقاومت علیه آمریکا وصهیونیست و سایر چپاولگرهاى شرق و غرب نشسته اند، تربیت کنید.
صحیفه نور جلد 5،ص 100
#
شما جوانان که امید من هستید و نوید من هستید، کوشش کنید و وحدت کلمهخود را حفظ کنید.
صحیفه نور جلد 15، ص 18
#
مطمئن باشید که خمینى تا قطع ریشههاى استعمارى چپ و راست همسنگر شماست ...من چشم امیدم به شماست .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ