سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنى امیه را مهلتى است که در آن مى‏تازند ، هر چند خود میان خود اختلاف اندازند . سپس کفتارها بر آنان دهن گشایند و مغلوبشان نمایند [ و مرود مفعل است از « ارواد » و آن مهلت و فرصت دادن است ، و این از فصیح‏ترین و غریبترین کلام است . گویى امام ( ع ) مهلتى را که آنان دارند به مسابقت جاى ، همانند فرموده است که براى رسیدن به پایان مى‏تازند و چون به نهایتش رسیدند رشته نظم آنان از هم مى‏گسلد . ] [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 93 آبان 25 , ساعت 2:50 عصر

                                                                                           مناسبتهاى قمرى
1                                                                            
محرم
                                                                                هفته امر به معروف و نهى از منکر
امر به معروف و نهى از منکر ازبزرگترین فرائض دینى و مهمترین اهداف نهضت مقدس امام حسین علیه السلام است که ضامناستقرار و تداوم بخش تمامى واجبات و ارزش هاى اسلامى و محو گناه و پلیدى در جامعهاست . در روایات درباره اهمیت آن آمده است : (تمامى کارهاى نیک حتى جهاد در راه خدا، در برابر امر بهمعروف و نهى از منکر، همچون قطره اى در برابر دریایى پهناور است .)براى احیاى این دو فریضه بزرگ و بهره مندىجامعه اسلامى از آثار و برکات آنها، و هفته اول محرم ، هفته امر به معروف نهى ازمنکر نام گرفته است .
#
امر به معروف و نهى از منکر دو اصلى است در اسلام که همهچیز را مى خواهد اصلاح کند، یعنى با این دو اصل مى خواهد تمام قشرهاى مسلمین رااصلاح کند، به همه ماءموریت داده ، به همه ، تمام افراد زیر پرچم ماءموریت داده کهباید وادار کنید همه را به کارهاى صحیح و جلوگیرى کنید از کارهاى فاسد.
صحیفهنور جلد 9، ص 195
#
کوشش کنید که احکام اسلام را، هم عمل کنید و هم وادار کنیدکه دیگران عمل کنند.
صحیفه نور جلد 9، ص 285
#
همانطورى که هر شخص و هر فردىموظف است که خودش را اصلاح کند، موظف است که دیگران را هم اصلاح کند. اصل امر بهمعروف و نهى از منکر براى همین است که جامعه را اصلاح کند.
صحیفه نور جلد 9، ص 285
# ...
اگر چنانچه شخص یا گروهى بخواهند یک جامعه را تباه کنند، یک حکومتى راکه حکومت عدل است ، تباه کنند، با بینات با آنها باید صحبت کرد، نشنیدند با موازین، موازین عقلى ، نشنیدند با حدید.
صحیفه نور جلد 15، ص 146
#
انبیاى عظام ،تا آن جا که توانستند جدیت کردند که ظلم را از این بشر ظالم بزدایند؛ به موعظه ، بهنصیحت ، به امر به معروف ، به نهى از منکر، به(((انزلنا الحدیدو فیه باءس شدید)(اءخر الدواءالکى)؛))بعد از آنکهموعظه نشد، نصیحت نشد، آخر دوا این است که داغش کنند، شمشیر، آخر دواست .
صحیفهنور جلد 19، ص 20
#
شما و ما موظفیم که هم در تمام امورى که مربوط به دستگاههاىاجرایى است امر به معروف کنیم و اگر اشخاصى پیدا مى شوند که خلاف مى کنند، معرفىکنیم به مقاماتى که براى جلوگیرى مهیا هستند.
صحیفه نور جلد 13، ص 245



لیست کل یادداشت های این وبلاگ