سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و روایت شده است که حضرتش روزى میان یاران خود نشسته بود . زنى زیبا بر آنان بگذشت و حاضران دیده بدو دوختند . پس فرمود : ] همانا دیدگان این نرینگان به شهوت نگران است و این نگریستن موجب هیجان . پس هر یک از شما به زنى نگرد که او را خوش آید با زن خویشش نزدیکى باید ، که او نیز زنى چون زن وى نماید . [ مردى از خوارج گفت خدا این کافر را بکشد چه نیک فقه داند . مردم براى کشتن او برخاستند ، امام فرمود : ] آرام باشید ، دشنام را دشنامى باید و یا بخشودن گناه شاید . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 93 آبان 25 , ساعت 2:52 عصر

10                                                                     محرم
                                                                                عاشوراىحسینى
از تلخ ‌ترین ایام تاریخشیعه که اندوه همیشگى در جان شیعیان نهاده ، حوادث روز عاشورا تاسوعا یعنى محاصرهسالار شهیدان و یارانش و عاشورا یعنى شهادت مظلومانه آن سرور و اولاد و یاران بىگناهش در ماه محرم سال 61 در دشت خونین نینوا است .
#
اکنون ملت ما دریافته استک(((کل یوم عاشورا و کل ارض ‍ کربلا)))مجالس حال و دعاىاینان شب عاشوراهاى اصحاب سیدالشهداء را در دل زنده مى کند.
صحیفه نور جلد 16، ص 99
#
اگر عاشورا و گرمى و شور انفجارى آن نبود، معلوم نبود چنین قیامى (قیام 15خرداد) بدون سابقه و سازماندهى واقع مى شد. واقعه عظیم عاشورا از 61 هجرى تا خرداد 61 و از آن تا قیام عالمى بقیة الله ارواحنا لمقدمه الفداء در هر مقطع انقلاب سازاست .
صحیفه نور جلد 16، ص 219
#
عاشورا را زنده نگه دارید که با زنده نگهداشتن عاشورا کشور شما آسیب نخواهد دید.
صحیفه نور جلد 15، ص 205
#
انقلاباسلامى ایران پرتوى از عاشورا و انقلاب الهى آن است .
صحیفه نور جلد 18، ص 12
#
مجالس بزرگداشت سید مظلومان و سرور آزادگان ... هر چه باشکوهتر و فشرده تربرپا شود و بیرق هاى خونین عاشورا به علامت حلول روز انتقام مظلوم از ظالم ، هر چهبیشتر افراشته شود.
صحیفه نور جلد 3، ص 226
#
امروز روز عاشورا است و ما بایدمقابل ظلم بایستیم و همین جا هم کربلاست و باید نقش کربلا را ما پیاده کنیم .
صحیفه نور جلد 9، ص 202
#
اگر عاشورا و فداکارى خاندان پیامبر نبود، بعثت وزحمات جانفرساى نبى اکرم را طاغوتیان آن زمان به نابودى کشانده بودند.
صحیفه نورجلد 14، ص 265
#
این ملت ، شیعه بزرگترین مرد تاریخ است که با تنى چند، نهضتعظیم عاشورا را بر پا نمود و سلسله اموى را براى ابد در گورستان تاریخ دفننمود.
صحیفه نور جلد 4، ص 9



لیست کل یادداشت های این وبلاگ