سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت گر حدیث ما که بدان دلهای شیعیانما را استوار می دارد، از هزار عابد برتر است [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 88 دی 28 , ساعت 2:23 عصر
 


بعضی از اوقات آن‌قدر استدلال‌ها محکم است که آدمی ناخودآگاه از جا کنده شده و قدمی به تلویزیون نزدیک تر می شود! مناظره دکتر اطاعت و دکتر زاکانی را از تلویزیون دیدم. نکات قابل تاملی داشت و از آن جمله؛...

...آقای اطاعت اعلام کردند که مردمی که به عنوان اعتراض بعد از انتخابات به خیابانها آمدند همه به خاطر اعتراض به وضعیت اقتصادی و سیاسی و ... بوده است که بدان معترضند.از جمله نکات قابل تامل که عرض شد همین است که ایشان و هم فکرانشان تلاش دارند صورت مساله را وارونه جلوه دهند که در غیر این صورت بازنده اند.وخوب سوالی اینجا مطرح می شود که

آیا اگر مهندس موسوی اعتراض به نتایج انتخابات به این شکل را مطرح نمی کرد و با توهم تقلب که خود در بیانیه هفده، محترمانه از آن دست کشید و آقای اطاعت یک جمله به قضیه تقلب اشاره نکردند طرفداران را به صحنه نمی آوردند مردم نجیب و حق جو و فهمیده ما آیا اینچنین در اعتراض به عملکرد اقتصادی و سیاسی دولت تظاهرات می کردند؟ چرا تا بحال چنین چیزی نبوده؟آیا قبل ترها وضعیت بسیار بهتر از الان بوده و ما هیچگاه تورم بالا نداشته ایم؟!یا نه اعتراضات به خاطر گمان حق کشی و تقلب در انتخابات بود؟

ایشان بر اساس آن تحلیل غلط که عرض شد بیان کردند که چرا وزارت کشور بر خلاف اصل ?? قانون اساسی به معترضین مجوز نمی داد. ماهم معتقدیم که طبق اصل ?? قانون اساسی، تجمعات مادام که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است و البته تجمعات می باید مجوز داشته باشند.اماآیا مهندس موسوی در بیانیه اولشان که بلافاصله بعد از اعلام نتایج صادر کرد و دعوت به نافرمانی مدنی و سیاسی نمود و اذعان داشت که او تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهد شد و از طرفداران خواست تا حصول نتیجه یعنی ابطال انتخابات حضور مداوم در صحنه خیابانها داشته باشند از وزارت کشور درخواست مجوز کرده بود؟یا نه با اردو کشی خیابانی غیر قانونی تلاش می کرد با قدرت نمایی بعد از آن اقدام اولیه مجوز بگیرد؟موسوی که هر چه می خواست می کرد دیگر چه نیازی به مجوز داشت؟اجمالا اینکه تنها با صدور مجوز، هر آشوبی که اتفاق می افتاد و هر صدمه ای که به کسی وارد می شد- که در اینگونه اجتماعات تعمدا کسانی چنین می کنند- دیگر مسئولیتی متوجه آقای موسوی نبود!

 آیا احترام به حاکمیت ملی که آقای اطاعت مطرح کردند همین است.نظام و رهبری در جریان انتخابات دهم و حوادث بعد از آن از جمهوریت نظام پشتیبانی کردند که فردا هر کسکی به بهانه تقلب، در خیابانها راه نیفتد و فشار بیاورد تا نتیجه عوض شود.

دیشب نکته دیگری نیز ذهن مرا به خود مشغول کرد! و آن اینکه:

بعضی ها از طرفی تلاش دارند که اثبات کنند طرفین در این قضایا مقصرند.بنگرید به راه حلهای دکتر علی مطهری و بنگرید به سخنان دکتر کواکبیان.و از طرف دیگر برخی تلاش دارند بر اساس این امر اثبات شده همه را به آشتی و وحدت ملی دعوت کنند!من به نیتشان کار ندارم که خدا می داند اما به برخی ها حق می دهم که گمان کنند تمام این حرفها از یک مرکز فرماندهی هدایت می شود.

خوب می پذیریم که احمدی نژاد اسم هاشمی را در مناظره برد و در جریان سخنرانی در میدان ولی عصر نیز از تعبیر خس و خاشاک در مورد طرفداران آقای موسوی استفاده کرد- که بینی و بین الله چنین نبود و ایشان بیان داشت همه این چهل میلیون عزیزند و فقط اشاره به کسانی داشت که دست به تخریب می زدند که متاسفانه با سوء رساندن مطلب به هواداران از سوی آقای موسوی، احساسات مردم شریف رای دهنده به ایشان تحریک شد- ، این مساله چه ربطی به قضیه ادعای تقلب در انتخابات و ?? بیانیه ایشان دارد که در یکی از همین بیانیه ها فرمودند که ?? آذر نشد ?? آذر و اگر آن نشد ??آذر! و یا چه ربطی به بیانیه ساختار شکنانه و قانون گریزانه ایشان بعد از بیانات متین مقام معظم رهبری در نماز جمعه ?? خرداد دارد؟ نزدیک هفت ماه است که سنگین ترین بی حرمتی ها را به آبروی نظام وارد کرده است و به شعور تمام مردم توهین روا داشته است.و بدون آنکه به رای مردم احترام بگذارد تلاش کرده با فشار از پایین و چانه زنی از بالا نتایج انتخابات را عوض کند که این تازه از نفحات سحر است و کف خواسته ای ایشان می باشد!پاره کردن عکس امام و رهبری و شعار مرگ بر ولایت فقیه و بر رهبر عزیزمان در همین قم در جریان مراسم تدفین آیت الله منتظری و یا در تهران و عدم اعلام برائت آقایان قانونگرا از این حرکات ساختار گرایانه را چه می گویید.

خوب نظام و رهبری چه می کردند؟آیا به خاطر اینکه آقای احمدی نژاد اسم آقای هاشمی را برده می پذیرفت که در فرمهای ?? ،رایها را به اشتباه جمع کرده اند و در صندوقها در غیاب ناظران آقای موسوی رای متراکم جاسازی نموده اند؟!

طرح این مساله که طرفین مقصرند و عذرخواهی کنند یا بسیار ساده لوحانه است و یا بسیار زیرکانه.

بنده خود به برخی از رفتارهای آقای احمدی نژاد معترضم اما هیچگاه نمی توانم بپذیرم که ایشان و آقای موسوی سهم مساوی در این قضایا دارند و یا سهم آقای موسوی اندکی بیشتر است.

 راه حل نه تشکیل لویی جرگه یا آوردن مردم در خیابانها! که آقای اطاعت می گفت مجوز بدهید تا ببینید کدام بیشتریم - البته لازم به ذکر است که ایشان ابتداء تاکید کردند که ? دی متعلق به ملت است و به خاطر حرمت شکنی عاشورا بوده.و بعد فرمایش فرمودند که مجوز بدهید تا طرفداران ما هم بیایند.و در واقع علی رغم صحبت اولشان ? دی را جناحی قلمداد کردند و ناخود آگاه به ناحق چنین مطرح شد که طرفداران آقای موسوی در ? دی حضور نداشتند.واقعا جای تاسف است و این نیست مگر آنکه ایشان در جمع مردم حضور ندارند و در محافل صرفا می نشینند و بر اساس توهم تحلیل می کنند. - بلکه عمل به مر قانون است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ