سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که همراه آرزوى خویش تازد ، مرگش به سر در اندازد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 88 اسفند 4 , ساعت 7:27 صبح
مشاهده شده :  258
 


تهدید نظام به انقلاب توسط فتنه انگیزان


برخی از عناصر افراطی جریان فتنه سبز پس از حماسه بی بدیل 22 بهمن و شکست برنامه های آنان در این روز، به منظور بالا بردن روحیه حامیان خود، نظام را تهدید به انقلاب کردند.

 اخیراً در یکی از جلسات درون گروهی افراطیون فتنه گر، یکی از عناصر دوم خردادی که در حال حاضر از مشاوران نزدیک  سران فتنه می باشد گفته است: درست است که در 22 بهمن، جنبش (فتنه) سبز قدرت هیچ گونه تحرکی را از خودنداشته، ولی این اطمینان را به شما می دهم که یا نظام، گروه اصلاح طلب را با آغوش گرم می پذیرد، یا این که طولی نخواهد کشید که اصلاح طلبان دست به انقلاب خواهند زد."

در همین حال اکبر گنجی عضو اتاق فکر فتنه سبز در خارج کشور در مقاله ای که در رادیو فردا ارگان سازمان سیا قرائت شد، با اذعان به این که غافلگیری جمهوری اسلامی از طریق اردوکشی خیابانی، دیگر امکان پذیر نیست، بر این که باید "فکر دیگری کرد" تأکید و تصریح کرد: جنبش (فتنه) سبز در تعارض با اندیشه های آیت ا... (امام) خمینی است. گنجی با ابراز نگرانی از متهم شدن فتنه سبز به "اموی گری، فتنه، براندازی نرم و عوامل دشمن" و این که نظام درصدد سوء ظن مردم نسبت به جنبش (فتنه) سبز است و آن را ساخته و پرداخته سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و اسرائیل قلمداد می کند، به سران فتنه توصیه کرد برای رفع این اتهام، نگاه ناقدانه به سیاست های میلیتاریستی آمریکا و سیاست های آپارتایدی اسرائیل داشته و همواره به روشنی بازگو کنند. این مستخدم رسمی سازمان سیا همچنین با تظاهر برخی سران فتنه به وفاداری نسبت به انقلاب نیز مخالفت کرده و در ادامه تصریح کرد: نمی توان نگاهی منفی به انقلاب و تغییر رژیم داشت و همزمان نسبت خود را به یک انقلاب فروکاست. جنبش (‌فتنه) سبز در تعارض با اندیشه های آیت الله (امام) خمینی و ولایت‌فقیه است.

از سوی دیگر یک سایت وابسته به شبکه عنکبوت که از خارج کشور مدیریت می شود، خواستار مبارزه سبز به بهانه چهارشنبه سوری شد. «ندای سبز» خواستار "قاشق زنی سبز، درختکاری سبز، بادکنک سبز و سکوت سبز» در چهارشنبه سوری شد. این سایت قبلاً از دعوت کنندگان به براندازی و مدعیان پایان کار جمهوری اسلامی در 22 بهمن بود . اما سایت «‌بالاترین» در مطلبی به نقل از « ندای سبز» هشدار داد که دعوت به نشان دادن خود در چهارشنبه سوری، تله جمهوری اسلامی است. بوی خطر جدی است، چند هفته وقت دارید پشیمان شوید و اطلاع رسانی کنید.

همچنین برخی از لایه های جریان فتنه تصمیم به بایکوت افرادی گرفته‌اند که اخیراً‌دست به افشاگری علیه فتنه گران و سران فتنه زده اند. در همین رابطه اخیراً برخی نیروهای رادیکال دوم خردادی متعاقب درخواست مجمع روحانیون مبارز مبنی بر حضور محمدرضا تاجیک در جلسه مجمع ،‌ خواستار تحریم و بایکوت وی شده اند . این افراد با بیان این که تاجیک دیگر قابل اعتماد نیست، تصریح کرده اند که تاجیک به عنوان یک تئوریسین و یک شخصیت آکادمیک از قابلیت اقناع و اثر گذاری مناسبی برخوردار می باشد و برای این که فرد بریده، سایر نیروهای جوان اصلاح طلبان را مورد تأثیر قرار ندهد، باید از حضور وی در جمع‌های دانشجویی ممانعت به عمل آمده و کتاب ها و جزواتش به عنوان یک عامل مهم در طرد وی، بایکوت شود.

در همین حال دومین جلسه مذاکرات کروبی و موسوی به میزبانی مهدی کروبی پس از شکست در برنامه های 22 بهمن، انجام شد و آنچه «اتفاقات اخیر و چگونگی اتخاذ مواضع جدید در روزهای آتی» خوانده شد، به عنوان مباحث مطرح شده در این جلسه از سوی سایت اعتماد ملی اعلام شده است. در این جلسه بر خلاف جلسه قبلی که دو نفره بود، محتشمی پور و کیان ارثی نیز حضور داشتند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ