سفارش تبلیغ
صبا ویژن
و از او پرسیدند امیر مؤمنان خود را چگونه مى‏بینى ؟ فرمود : ] چگونه بود آن که در بقایش ناپایدار است و در تندرستى‏اش بیمار ، و از آنجا که در امان است مرگ به سوى وى روان است . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 فروردین 16 , ساعت 7:39 صبح
 


علت خبرسازی جدید علیه سپاه


در اقدامی هماهنگ رسانه های کشورهای حاشیه خلیج فارس به انتشار اخباری مبنی بر فعالیتهای اقتصادی سپاه در کشور بحرین پرداختند و سپاه پاسداران را به پولشویی متهم نمودند.اما فرصت زیادی لازم نبود که علت اصلی دروغ پردازی های خارق العاده مشخص شود.

مرور مطبوعات نزدیک به دولت آمریکا نشان می دهد خبرسازی های جدید‌به‌منظور‌فضاسازی‌برای‌شیوه‌جدید‌تحریم علیه کشورمان می باشد.

در همین زمینه وال استریت جرنال زیر عنوان "آمریکا طرح تحریم علیه ایران را ملایم می کند " به نقل از محافل آگاه نوشت: آمریکا از پیگیری شماری از اقدامات شدید علیه ایران منصرف شده است تا حمایت روسیه و چین‌را در‌مورد‌یک‌قطعنامه‌جدید‌شورای امنیت سازمان ملل متحد‌کسب‌کند.

در میان مواد حذف شده از طرحی که آمریکا ماه گذشته برای متحدین عمده اش فرستاده بود تحریم هایی قرار داشت که هدف آنها جلوگیری از دسترسی ایران به خدمات بین المللی بانکی و بازارهای پولی، و نیز بستن حریم های بین المللی به روی ناوگان های حمل و نقل هوائی و دریائی بود.

طرح جدید کماکان مراکز عمده قدرت در ایران، بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف می گیرد. این طرح همچنین بسیاری از تحریم های جاری، از جمله تفتیش و توقیف محموله های مورد ظن به مقصد ایران در آبهای بین المللی، و منع دولت ها از عرضه کمک های مالی و یا اعتباری برای تجارت با ایران را تشدید میکند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ