سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از غفلت بپرهیزید که از تباهی حسّ است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 اردیبهشت 5 , ساعت 2:46 عصر
یک نظامی آمریکا، مأمور اجرای خفقان سایبری


رئیس جمهور آمریکا یک ژنرال نظامی را نامزد «ریاست و فرماندهی فضای سایبری و اینترنتی» این کشور کرد.

این امر چنان غیرمترقبه بود که حتی نگرانی و اعتراض برخی اعضای مجلس سنا را موجب شد. برخی اعضای سنا می گویند این انتصاب می تواند به گسترش نفوذ و سیطره وزارت دفاع (پنتاگون) بر حوزه سایبر در آمریکا منجر شود. اما ژنرال کیث الکساندر که همزمان مدیر اداره امنیت ملی آمریکا نیز هست وعده کرد حضور همزمانش در شغل جدید، به معنای نظامی کردن فضای سایبر در آمریکا نباشد.

اوباما به تازگی با همکاری کنگره، استثنا کردن نرم افزارهای فیلترشکن از «تحریم های تکنولوژیکی علیه ایران» را به اجرا گذاشت و مقادیری از این نرم افزارهای‌ساخته‌شده‌علیه ایران را به جریان های اپوزیسیون و ضدانقلاب      تحویل داد!

در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت گوگل نقشه ای را در وب سایت خود قرار داده که براساس آن مشخص می شود کدام کشورها بیشترین درخواستها را از این شرکت برای دادن اطلاعات شخصی کاربران یا حذف مطالب مربوط به آن کشورها کرده اند.بنابر آماری که گوگل خود منتشر کرده، ایالات متحده 3580 درخواست برای اطلاعات کاربران، بریتانیا 1166 درخواست و اسرائیل 30 درخواست داشته اند.

از سوی دیگر تحقیقاتی آلمانی  «وارن تست» در گزارشی به نقل از کارشناسان فنی و حقوقی مستقر در برلین اعلام کرد: کاربران فیس بوک معمولا موقع ثبت نام، به این شبکه اجتماعی اجازه می دهند که «اطلاعات مندرج در سایت یا حساب شخصی آن ها را در سطح جهانی» مورد استفاده قرار دهد، فیس بوک در امانت داری نسبت به کاربران خود، در پایین ترین سطح قرار دارد.

به تازگی یکی از مدیران شبکه «فیس بوک» به صورت ناشناس فاش کرد اطلاعاتی که از طرف کاربر «پاک» می شود، در واقع تنها برای کاربر «نامرئی» می‌شود، اما در ذخیره مرکزی شبکه اجتماعی همچنان باقی می‌ماند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ