سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین در میان مردم، از ثروتی که شخص از آن برخوردار شود و به ارث گذارد، بهترند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 اردیبهشت 14 , ساعت 12:36 عصر


® پیشنهاد ابتکاری ایران برای تشکیل سازمان امنیت دسته جمعی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس کشورهای عربی و برخی کشورهای عربی همسو با آمریکا را به انفعال وا داشته است.    این کشورها برای تحت الشعاع قراردادن این ابتکار ایران که عاملی کلیدی در خنثی کردن پروسه ایران هراسی غرب محسوب می شود، به خبرسازیها و تغییر های انحرافی از فضای منطقه روی آورده اند.

® لبنان از روز شنبه پس از گذشت نیم قرن به مدت یک ماه رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل شد. منابع خبری لبنان ، این موضوع در سایه منازعات مختلف و خطرناک در منطقه و جهان از جمله منازعه اعراب و اسراییل از اهمیت خاصی برخوردار است .

® مراسم تحویل نهایی 10 فروند بالگرد تهاجمی طوفان خط تولید انبوه ملخ کامپوزیتی بالگرد 214 در حضور وزیر دفاع برگزار شد.

® سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» میلیونها دلار برای استخدام تحلیلگران آشنا به زبانهای خارجی جدید در پنج سال آینده هزینه می کند.این سازمان با کمبود نیروهایی‌که‌به‌زبانهای‌فارسی، اردو، چینی، روسی، وپشتوصحبت کنند، روبرو است.

® پس از دستگیری شرور عبدالمالک ریگی اخیراً شرور حمدالله قادر یکی از وابستگان به این گروهک تروریستی با ارسال نامه ای ( از طریق ایمیل) به دفتر مبارزه‌باموادمخدرسازمان‌ملل‌درتهران،‌آن‌دفترراتهدیدبه بمب گذاری نموده است !

®   جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل توانست همزمان عضویت در چهار نهاد این سازمان رابدست آورد. در نشست این شورا که در هشتم اردیبهشت برگزار شد ایران توانست در یک فضای رقابتی و با کسب آرا لازم همزمان عضویت درچهار نهاد وابسته به سازمان ملل متحدشامل کمیسیون مقام زن برنامه اسکان بشر ملل متحد( CSW ) مجمع دائمی بومیان و کمیسیون علم و تکنولوژی را به دست آورد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ