سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت دنیا خرد را تباه می کند و دل را از شنیدن حکمت باز می دارد و کیفری دردناک می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 خرداد 17 , ساعت 6:55 عصر
 


حواشی بزرگترین نمازجمعه تاریخ


دیروز حرم مطهر امام خمینی (ره) صحنه نمایش عزم ولایت و امت برای حفظ اصول اسلام ، امام وجمهوری اسلامی بود.

اما رسانه های غربی و ضد انقلاب در تلاشی ناموفق با طرح برخی حاشیه ها سعی کردند این حماسه به یادماندنی را تحت الشعاع قرار دهند. بی بی سی فارسی که در هدایت فتنه سال قبل نقش برجسته ای داشت با پخش مکرر صحنه های اعتراض مردم به سیدحسن خمینی تلاش کرد از مطرح کردن بیانات مهم رهبر معظم انقلاب طفره برود. تلویزیون آمریکا هم جمعیت چند میلیونی حاضر در مراسم را بسیجی وسپاهی دانست. رادیو رژیم صهیونیستی نیز چاره ای نداشت جز این که از شعارهای مردم باعنوان فریادهای مأموران رژیم یاد کند.

یک زن بدسابقه خبرنگار به نام کاملیا انتخابی فرد که قبلا از اعضای تحریریه روزنامه فائزه هاشمی بوده و اکنون در خارج کشور برای بنیادهای صهیونیستی براندازی جمهوری اسلامی کار می کند نیز مدعی شد، گروهی از یکی دو روز قبل در مقابل میکروفن صدا و سیما در ردیف های نخست نماز جای داده شده بودند! این زن مشهور به فساد اخلاقی همچنین اظهار داشت:«‌این افراد به همه چیز شباهت داشتند به غیر از عزاداران خمینی و نمازگزاران جمعه» در همین حال به رغم آن که براساس گزارش ها سیدحسن خمینی شخصا از احمدی نژاد برای سخنرانی قبل از خطبه دعوت کرده بود در هنگام سخنرانی رئیس جمهور محمد علی انصاری بارها سخنان رئیس جمهور را قطع کرد. به طوری که احمدی نژاد در نهایت به آرامی از زشت بودن کار او سخن گفت . احمدی نژاد در سخنرانی خود با یادآوری نامگذاری آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی امام راحل گفت: امام در اوج مظلومیت ملت و قدرت آمریکا فریاد زدند آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند. بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور به رکورد شکنی85 درصدی مردم در انتخابات سال گذشته و محترم بودن همه رأی دهندگان اختصاص داشت. وی در عین حال به انتقاد از کسانی پرداخت که همواره خود  را برتر از ملت و مالک کشور دانسته اند و براین باورند که اگر رأی مردم با آنان بود واقعی و محترم است و اگر با دیگری بود احترامی ندارد و باید لگد مال شود. رئیس جمهور با یادآوری سیره ر امام در صیانت از آراء مردم گفت: همان گونه نیز رهبری عزیز هوشمندانه از آرای مردم صیانت کردند و در برابر فشار همه قدرت های فاسد ایستادند و مقاومت کردند. وی افزود: امام بازندگی شاهانه برخی از مسئولان و مدیران مبارزه کرد و در برابر نشانه های بروز این صفات قاطعانه ایستاد واین که عده ای با تکیه بر بیت المال زندگی اشرافی اداری و شخصی بسازند، در نقطه مقابل مشی امام و از نظر ملت محکوم است.

در حاشیه این مراسم اخبار تأسف آوری از رفتار نامناسب سیدحسن خمینی با وزیر کشور و برخی از دست اندرکاران برگزاری مراسم در رسانه ها منتشر شده است. برخی رسانه ها حتی از سیلی زدن سیدحسن خمینی به محمد نجار وزیر کشور، خبر داده اند. گفتنی است مردم به هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی با شعارهایی مثل  «‌بصیرت حاج احمد هدیه به بستگانش ، نواده روح ا.... سیدحسن نصرالله ، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند و...» ناخشنودی خود را از همراهی وی با سران فتنه در یک سال گذشته ابراز داشتند و سخنان او را ناتمام گذاشتند. زمانی که سید حسن خمینی از اقلیت بودن شعار دهندگان سخن گفت دامنه شعار دهندگان به تمام نقاط اجتماع چند میلیونی گسترش یافت. با این حال رهبر معظم انقلاب قبل از آغاز خطبه های نمازجمعه با بوسیدن صورت سیدحسن خمینی فضای این دلگیری عمومی از وی را تا حد زیادی تلطیف کردند.

برخی گزارش ها همچنین از عکس العمل شدید و شعارهای مرگ بر ضد ولایت فقیه مردم به هنگام حضور پنج شنبه شب مهدی کروبی در حرم امام حکایت دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ