سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، سه چیز را دوست می دارد :به جا آوردن حقوقش، فروتنی برای خلقش، و نیکوکاری به بندگانش . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 90 شهریور 2 , ساعت 7:7 صبح

پنجمین گردش بهاری امسال رو با سفر به سرزمین لاله های آسمان و زمین انجام دادیم.

 

بعد از ظهر پنج شنبه 2 اردیبهشت عازم فریدن و روستای بتلیجه شدیم و به محض رسیدن ، آماده ی رفتن به صحرا. به برکت بارندگی های اخیر ، دشت و دمن سرسبز و پر محصول بود. کشتهای دیم کشاورزان ، از شدت رشد ، همچون کشتهای آبی جلوه میکرد ، بلند و انبوه. هدف ما از این پیاده روی که تا غروب خورشید ادامه پیدا کرد ، جمع آوری آویشن بود ( که در گویش محلی به اوشون معروفه )

 

 

 

 

 

 

بوته های آویشن به تازگی سرسبز شده بودند و به همین علت الان بهترین زمان برای چیدن اونها است. جمع کردن آویشن یک کم سخته. باید بشینی و دونه دونه ساقه ها رو بچینی. موقع چیدن آویشن باید دقت کرد که اولا" خس و خاشاک همراه با آویشن جمع نکنیم و ثانیا" آسیبی به ریشه ی این گیاه وارد نشه تا انشاءالله برای سالهای بعد هم بشه از این گیاه خوش عطر و دارویی بهره برد. وقتی آویشن رو در همون روزهای اولیه ی رشد جمع کنیم ، پس از خشک کردن خوشرنگتر میشه و عطر بیشتری هم داره. علاوه بر چیدن آویشن ، چشم به زیبایی گلهای وحشی دوخته و گوش به آوای پرندگان سپرده بودیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شب هنگام ، زمان دیدار با باغبانان لاله های آسمانی رسیده بود. به مناسبت سالگرد شهادت یکی از شهدای این روستا ، مجلس بزرگداشتی در منزل شهید والامقام اسدالله خلجی برگزار شد و ما هم دعوت بودیم. این روستای کوچک و محروم 25 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تعدادی از خانواده های محترم و معزز این لاله های جاویدان ، هنوز هم در نهایت سختی و مشقت در این روستا زندگی میکنند اما علیرغم تمام سختیها ، لب به شکایت باز نمیکنند و خدا رو شکرگذارند. عکس زیر متعلق به دو پدر شهید این روستا ( شهید اسدالله خلجی و شهید احمد خلجی ) است و مجلسی که در نهایت خلوص و توکل برگزار شد.

 

 

 

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ