سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند باش، یا دانشجو، یا شنونده، و یا دوستدار آنان . پنجمین مباش که هلاک می شوی . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 88 فروردین 19 , ساعت 6:48 عصر

عنوان : نیمه پنهان ماه                     
موضوع کتاب :خاطره 
نوع کتاب :کتابخانه تخصصی
سال : 1387
سیزدهمین کتاب مجموعه "نیمه پنهان ماه" منتشر شد. "قُجاوند به روایت همسر شهید" سیزدهمین کتاب از مجموعه نیمه پنهان ماه، به قلم نجمه کتابچی، توسط موسسه روایت فتح منتشر شد. این کتاب شامل خاطرات رقیه قُجاوند، همسر شهید اصغر قُجاوند از دوران زندگی با شهید و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.
در بخشی از خاطرات رقیه قُجاوند آمده است: عید سال شصت ودو، همان سالی بود که استخاره شب عید به نام اصغر، خوب آمد. همه فامیل جمع می شدندخانه پدرم، او وضو می گرفت و یکی یکی از بزرگ به کوچک، به اسم قرآن باز می کرد. هرکس اول استخاره اش خوب می آمد، صبح بلند می شد و دراصلی خانه و بعد هم بقیه درهای خانه را باز می کرد. سنت قدیمی بود. اگر آن سال کشاورزی و دامداری رونق می گرفت، می گفتند: فلانی دستش خوب بود، برای ما اومد داشت. اصغر هم درباره این آداب و رسوم می گفت: هرکسی برای خودش اعتقاداتی دارد. این ها هم تا الآن با این رسوم زندگی کردند.
شهید اصغر قُجاوند، سال 1336 در روستای بتلیجه از توابع شهرستان فریدن استان اصفهان متولد شد.
وی در عملیات هایی مانند؛ فتح المبین ، بیت المقدس و رمضان حضور داشت و در عملیات های خیبر، بدر ، والفجر مقدماتی و الفجر 1، 2، 3، 4، 7 و9 و کربلای 1، 4 و 5 به عنوان یکی از مسوولین اطلاعات و طراحی عملیات شرکت کرد.
او سال 1366 و در عملیات والفجر 10 بر اثر بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعثی عراق در منطقه نوسود، با گاز غلیظ خردل به شهادت رسید.
در پایان این کتاب تعدادی از عکس های شهید اصغر قُجاوندی در کنار همرزمان وخانواده اش آورده شده اند.
کتاب "قُجاوند به روایت همسر شهید" در قطع پالتویی و 99 صفحه، با شمارگان 3300 نسخه و بهای 11 هزار ریال توسط انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.
از مجموعه "نیمه پنهان ماه" به روایت همسران سرداران شهید؛ کتاب های مصطفی چمران، مهدی باکری، اسماعیل دقایقی، احمد کاظمی و عبدالله میثمی منتشر شده اند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت



لیست کل یادداشت های این وبلاگ