سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتارى فرموده است که : ] و بر آنان والیى فرمانروا شد که کار را بر پاداشت و استقامت ورزید تا دین برقرار گردید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:44 عصر
 
 


انتخابات در ایستگاه دوم


پس از بررسی صلاحیت افرادی که برای نامزدی انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرده بودند، وزیر کشور از تأیید صلاحیت 83 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان در هیئت‌های اجرایی وزارت کشور خبر داد و گفت: تعداد افراد رد صلاحیت شده در مقایسه با رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس هشتم 23 درصد کمتر بوده است.

با اینکه تعداد رد صلاحیت‌شدگان این انتخابات 17 درصد یعنی بسیار کمتر از رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس هشتم(40 درصد) است؛ باید مطابق معمول، باز هم منتظر یک‌سری اعتراضات طبیعی و یک‌سری جنجال‌آفرینی‌های برنامه‌ریزی شده و هدفمند بود. در این میان، کسانی که به شکل عادی نسبت به رد صلاحیتشان اعتراض دارند، از مدت قانونی چهار روزه برای اعتراض استفاده می‌کنند و در نهایت، نتیجه هرچه باشد، می‌پذیرند؛ اما افرادی هم هستند که رد صلاحیت را فرصت و بهانه مناسبی برای جوسازی، جنجال‌آفرینی و به دست‌انداز انداختن انتخابات می‌بینند. همه این موارد، مهم و نیازمند مراقبت و مدیریت است؛ لکن با تمام اهمیتشان جزئی از انتخابات هستند و چنانچه در ذیل کلیت انتخابات دیده شوند، بهتر حل و فصل می‌شوند و نمی‌توانند بر کلیت و اصل انتخابات سایه بیندازند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد، باید از همین حالا که انتخابات در ایستگاه دوم (بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی) واقع شده و به‌زودی و پس از رسیدگی به اعتراضات از آن عبور می‌کند، متوجه آن اصل کلی بود که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در اولین رهنمود و ارشاد انتخاباتی انتخابات مجلس نهم این‌گونه به آن اشاره فرمودند: «از مدت‌ها قبل، از مراکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پادوها و پیاده‌نظام این جبهه در داخل و خارج، تلاش گسترده‌ای به کار گرفته شده تا حضور مردم در انتخابات مجلس کم‌رنگ باشد؛ اما به لطف و فضل الهی، حضور مردم در این انتخابات دشمن‌شکن خواهد بود.»

منبع : سایت هادی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ