سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست، کسی است که از ستم و تجاوزگری باز دارد و بر انجام دادن خوبی و نیکویی یاری کند . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 90 دی 24 , ساعت 8:50 عصر
 
 


نجات زن از سیاه‌چال طمع غرب


چهارشنبه هفته گذشته، سومین نشست «اندیشه‌های راهبردی» در محضر امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) با موضوع «زن و خانواده»‌ برگزار شد.

 در این نشست چهارساعته که صدها تن از اندیشمندان و نخبگان در آن شرکت داشتند، 10 نفر از صاحب‌نظران، دیدگاه‌ها و نظریاتشان را ارائه دادند و پس از آن، مقام معظم رهبری درباره موضوع نشست به نکات مهمی اشاره فرمودند، ازجمله آنکه اظهار داشتند: «نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی در این زمینه (زن و خانواده)، نیازی حقیقی است که باید مورد توجه روحانیون و اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه قرار گیرد که البته نقش رسانه‌ها نیز در زمینه گفتمان‌سازی بسیار مهم است.» پس از آن، معظم‌له سرمایه‌گذاری پژوهشی و پرهیز از انفعال در «بررسی و نقد نظریات رایج دنیا در باب زن و خانواده» را دو پیش‌شرط نظریه‌پردازی در این زمینه دانستند و افزودند: «باید با اتکا به دارایی‌های فراوان علمی، در میان‌مدت و درازمدت، ده‌ها نظریه و الگوی مترقی از اسلام استخراج و ارائه کرد.»

جایگاه «زن» در تقسیم‌بندی کلان موضوعات، حوزه اجتماعیات است و در مراتب بعدی و جزءتر، به حوزه‌های دیگر کشیده می‌شود. سال‌هاست که دولتمردان غربی با به خدمت گرفتن صاحب‌نظران مختلف، ازجمله علوم اجتماعی، زیرکانه بحث «زن» را به مسائل سیاسی پیوند زده‌اند؛ اما نه در کشورهای خودشان بلکه در کشورهایی که قرار بود به‌نوعی طعمه حکومت‌های مستکبر شوند. مستکبران از این طریق، منافع نامشروع گزافی کسب کردند. قابلیت‌های ذاتی «زن» به‌مرور زمان بر طمع مستکبران در استثمار زن در سایر حوزه‌ها افزود تا آنجا که نقش ابزاری بر تمام ویژگی‌های خداداد و مسئولایت‌هایی که از وی انتظار می‌رفت، غالب شد و به‌یکباره «زن» به‌عنوان یک رکن اصلی آفرینش به‌تبع اندیشه‌های منحرف و سودجویانه غرب در منجلاب فرو رفت. نجات «زن» از این منجلاب رو به فزونی به بازشناخت زن و جایگاهش در آفرینش نیاز دارد که با نظریه‌پردازی اندیشه‌های زلال سیراب شده از منبع وحی امکان‌پذیر است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ