سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]
 
سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:51 عصر
 
 


تأکید بر ارزش‌ها در مبارزات انتخاباتی


پایگاه اینترنتی «بی‌دی‌نیوز» 27 فوریه 2012 (8 اسفند) به ماهیت مبارزات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «بی‌دی‌نیوز» 27 فوریه 2012 (8 اسفند) به ماهیت مبارزات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت: این نخستین بار است که پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال 2009 مردم ایران به پای صندوق‌های رأی می‌روند؛ اما آنچه در این انتخابات جالب توجه است افزایش گرایش و بازگشت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که با افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران همزمان شده است. نامزدهای برجسته اصلاح‌طلبان از مشارکت در انتخابات پارلمانی امتناع کرده‌اند و نکته دیگر اینکه در تبلیغات نامزدها، تصویر و جملات آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای بر بیشتر بیلبوردها نقش بسته است. در یکی از این بیلبوردها که در بزرگراهی شلوغ در تهران نصب شده، این جمله آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای آمده است: «انتخابات نشانه طراوت و آگاهی یک ملت است.» حتی حامیان احمدی‌نژاد از تصویر آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای برای جذب رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند.

در ادامه مقاله آمده است: ایران باوجود هشدارهای جدی آمریکا و متحدانش، بر برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است. آن‌ها متعقدند ایران تلاش می‌کند به تسلیحات هسته‌ای دست یابد و در این راستا، تحریم‌هایی را علیه نهادهای اقتصادی و صنعت نفت ایران به تصویب رسانده است.

تحلیل‌: ظاهراً اوضاع در هم ریخته غرب بر عملکرد حرفه‌ای بسیاری از رسانه‌ها نیز تأثیر داشته تا آنجا که بسیاری از آن‌ها درباره انتخابات ایران یا تحلیل ندارند و بیشتر به توصیف روی آورده‌اند و در توصیف هم بعضاً به بزرگ‌نمایی نکات منفی خودساخته می‌پردازند و یا تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند که بر برخی اختلافات که در عرصه انتخابات کمتر دیده می‌شوند و به صلاح گروه‌های سیاسی نیست که آشکار شود، تمرکز دارند. همه این‌ها حاکی است که فضای درونی جامعه ایران برای افراد بیگانه تا حد زیادی ناشناخته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ