سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد به کارهای مباح عمل شود، همان گونه که دوست دارد به واجباتش عمل کنند .خداوند، مرا با دین راحت و آسان برانگیخت : دین ابراهیم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 88 اردیبهشت 28 , ساعت 7:16 صبح

بهانه

در این سطور بر سر آنیم که بر گذر گاه تاریخ نشسته نیم نگاهی به گذشته روستای بتلیجه  بیندازیم و از فصل بهارش بگوییم. در بهار  همه کاینات رنگ رحمت می گیرند سزاوار است که ما نیز یکپارچه شویم  و به تسبیح بیشتر خالق عظیمی بپردازیم  که ما را قرین لطف و کرم بی کران خویش  قرار داده است .

شامگاه روز پنجشنبه مورخ 17/2/88 است و در جلوی درب منزل  پدر به اتفاق فرزندم نشسته بودم به یاد دهه 60 افتادم که در چنین وقتی اهالی به استقبال کسانی می رفتند که از صحرا می آمدند  ،دنبال احشام خود بودند یا از کارگران خود پذیرایی می کردند  یا به دنبال کارگر روز بعد بودند  هیاهو و نشاط بهاری کاملا بر روستا حاکم بود  کشاورزان از زمین و آب و دامداران از مزارع و مراتع  می گفتند روابط کاملا حسنه و فضای عاطفی از ویژگیهای  خاص روستا نشینان بود.یکی به دنبال گوسفند گم شده می گشت و دیگری به دنبال صاحب گوسفند گمشده ،هیچ کس بابت کمک گله نمی کرد خدا را شاکر بودند  در هر محله پاتوقی بود و دقایقی بگو مگو های روز را مرور و بعضا مشورتهایی صورت می گرفت .

و اما امروز از سروصدا و هیاهوی دهه 60 دیگر خبری نیست  صدای جغد و سگ هر از چند گاهی به گوش می رسد سکوت همه جا را فر ا گرفته است  هر چند نزولات آسمانی  بد  نبوده  ولی کافی نیست  پوشش گیاهی خوب است و لی به علت کاهش دما خوب رشد نکرده اند  در کل زمین تشنه است و مردم تشنه آب و محبت ، مردم باز مانده  در این روستا سالمند و مریض احوالند همه از ناراحتی جسمی خود می گویند از پاتوقها و خواجه نشینها خبری نیست چون نه جوانی است نه شور و نشاطی  و خواجه نشینها به بهانه طرح هادی خراب شدند   فقط 2 خواجه نشین روبرو ی حسینیه ساخته شده  از چوپانان و دشت بان  و حمامی  و نانوایی دیگر خبری نیست . بر اثر خشکسالی و نبود درآمد جوانان به شهر ها رفته اند و مهاجرت همچنان ادامه دارد بالاخره عشقعلی نیز با بتلیجه وداع کرد و به محله ی عربها رفت.

از مردم از مسئولین پرسیدم همه گفتند  شب جمعه است  فاتحه ای برای شادی روح شهید رجائی بخوان و برای شادی   روح این عزیز مرتب  صلوات می فرستیم . یادم آمد  مردم مسئولانی مثل شهید رجائی می خواهند که با اجرای طرحهای مفید و سازنده و موثر  همه را  در ک می گرد. روستائی ،شهری،عشایر  همه و همه ،پس تلاش کنیم مثل شهید رجائی باشیم و از مسئولینی که مثل این شهید  خدمتگذار هستند حمایت کنیم  چون توفیق خدمت را باید فرصت بدانیم  حضرت عیسی فرمودند : هر کس عالم تر خادم تر ، و حضرت علی(ع)  قبل از آنکه خود را امام جلوه دهد ،خدمتگزار نشان می داد .مولوی ،او که نهنگ وار در دریای معرفت به شناگری در اقیانوس عشق به غواصی مشغول بود در فرازی از وصیت نامه خویش توصیه موکد به خدمت کردن به خلق خدا می نماید.

خدمت کردن به خلق از هر نوع که باشد ،خصوصا اگر با نیت الهی و توام با محبت خالصانه و همراه با عشق مخلصانه باشد به منزله  همان آب  زلال و حیات دهند ه ای است که در کنار آلاله های گلستان  و گلزار بوستان ریخته می شود که با رایحه دل انگیز و عطر  دلاویز خود محیط را معطر به عطر خود می نماید.

امام (ره) فرمود : مملکت مال زاغه نشینان است و رجائی خود را خادم زاغه نشینان دانست  و شادی محرومان در کار رجائی موثر بود  و شعف مردم در او شور ایجاد می کرد . همه واقف هستیم که آثار خدمت و کارهای نیک ما بر روح و روان مردگان نیز اثر می گذارد .  رجائی در طول مدت کوتاه ریاست جمهوری  خدمات شایانی را انجام داد  رجائی نماند ولی اثر کارش تا ابد باقیست .

پس بیایید کاری کنیم کارمان بماند نه خودمان

دوستان انتخابات نزدیک است دنبال رجائی ها باشید

میرزارضا-23/2/88



لیست کل یادداشت های این وبلاگ