سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفتاد گناه برای نادان آمرزیده می شود، پیش از آنکه یک گناه برای دانشمند آمرزیده شود . [امام صادق علیه السلام]
 

2

دوشنبه 90 اسفند 15 , ساعت 7:19 صبح
 
 


اعتراف به حضور حداکثری مردم در انتخابات


پایگاه اینترنتی «کریستین ساینس مانیتور» 4 مارس 2012 (14 اسفند) به نتایج بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «کریستین ساینس مانیتور» 4 مارس 2012 (14 اسفند) به نتایج بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت: باتوجه به اینکه ظاهراً نامزدهای طرفدار رهبر ایران در انتخابات مجلس ایران نتایج مطلوبی کسب کرده‌اند، این موضوع می‌تواند توان تأثیرگذاری رهبر ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 را تقویت کند. در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران تحت فشار بین‌المللی به‌دلیل ادامه برنامه هسته‌ای است و نتایج اولیه انتخابات در روز شنبه حکایت از مشارکت 64 درصدی مردم در این انتخابات داشت.

در ادامه مقاله آمده است: پروین احمدی‌نژاد (خواهر رئیس‌جمهور) نتوانست در زادگاه خود (گرمسار) نامزد پیروز شود. در سایر مناطق نیز به نظر می‌رسد حامیان رهبر خوب عمل کرده‌اند. وزیر کشور ایران میزان مشارکت را 64 درصد اعلام کرد و به تلویزیون دولتی ایران گفت که ملت ایران با چنین سطح مشارکتی، دشمن را ناامید کرده‌اند.

در پایان مقاله آمده است: بیشترین شرکت‌کنندگان از مناطق روستایی بودند که احمدی‌نژاد در آنجا به طور سنتی از پایگاه خوبی برخوردار است. انتظار می‌رود نامزدهای طرفدار رهبر ایران در تهران و سایر شهرهای ایران، عملکرد بهتری داشته باشند. رهبر ایران خواستار شرکت حداکثری مردم و فرستادن پیام جدی به قدرت‌های زورگو شده بود. در عین‌حال، وزیر خارجه انگلستان گفت: «انتخابات ایران آزاد و عادلانه نبود... رژیم ایران این انتخابات را به‌منظور سنجش میزان وفاداری مردمی برگزار کرد و هدف آن، دادن فرصت به مردم برای انتخاب آزادانه نمایندگان خود نبود.» گفتنی است هیچ ناظر مستقلی برای نظارت بر انتخابات وجود نداشت و تأیید آمارهای مشارکت امکان‌پذیر نیست. همچنین این انتخابات در حالی برگزار شد که دو رهبر مهم مخالفان یعنی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصر خانگی به‌سر می‌برند. انتخابات پارلمانی در حالی به پایان رسید که ایران تحت فشار تحریم‌های غرب قرار دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز که قرار است روز دوشنبه با باراک اوباما دیدار کند، از جنگ علیه ایران سخن گفته است. اوباما نیز گفته سخن از جنگ، بلوف نیست.

تحلیل‌: هنگامی که غرض، عنان سخن را به دست گیرد، کلام از منطق و استواری خارج می‌شود و میل به هذیان پیدا می‌کند و بی‌توجه به اعتراف به مشارکت 64 درصدی مردم، از اختلاف و ادعای بی‌ارزش وزیر خارجه انگلیس و نبود ناظر مستقل و تردید در آمار مشارکت و غیبت دو رهبر مهم(!) مخالفان و سفر نتانیاهوی جنایتکار به آمریکا و شعار جنگ‌طلبانه اوباما که در حقیقت بلوف است، سخن می‌گوید. اگرچه مخاطبان اصلی این مطالب، خارجی‌ها هستند، نباید با نفی فهم آن‌ها به آن‌ها اهانت و بی‌احترامی کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ