سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تقوای خداوند، اساس هر حکمتی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:53 عصر

...

 ***سران حلقه انحرافی در جلسه‌ای ضمن حمله به یکی از نهادهای انقلابی، این نهاد را عامل رد صلاحیت عنوان کردند و از آنان خواستند در محافل مختلف به تخریب این نهاد انقلابی بپردازند . همچنین سران انحراف به‌منظور دلجویی از برخی نامزدهای خود به آنان اطمینان دادند که به‌زودی پست‌هایی را در مجموعه دولت به آنان اعطا خواهند کرد . گفته می‌شود استانداری و معاونت برخی وزارت‌خانه‌ها از جمله پست‌های پیشنهادی بوده است .

** به‌تازگی برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند قطری‌ها به متخصصان ایرانی صنعت پتروشیمی که با سابقه 10 تا 15 سال کار حداکثر بین 2 تا 5/2 میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند، پیشنهاد حقوق ماهانه 12 هزار دلاری می‌دهند تا با توجه به نرخ برابری دلار و ریال، چشم صنعت‌گران ایرانی پتروشیمی به حقوقی 7 تا 10 برابری دوخته شود!

*** به دستور رجوی، رسانه‌های این گروهک مأمور شدند تا برنامه‌ها، اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های گسترده‌ای را به فعالیت در جهت بروز ناامنی در انتخابات مجلس اختصاص دهند که این دستور، نشان از برنامه‌ریزی سرکردگان منافقین برای به اغتشاش کشاندن انتخابات دارد. از دیگر فعالیت‌های این گروهک به‌منظور اغتشاش در انتخابات می‌توان به تخلیه تلفنی، ارتباط‌گیری از طریق اینترنت با برخی جوانان فعال در انتخابات، در ایران و سعی بر اعزام نیرو به ایران اشاره کرد.

*** «حمید تقوایی» رهبر گروهک «حزب کمونیست کارگری ایران»، در شبکه کمونیستی «کانال جدید» با اذعان به عدم موفقیت سناریوی انقلاب‌های مخملی در ایران گفت: «تجربه نشان داده است گروه‌هایی که می‌خواهند به نحوی، سناریوهایی را با اتکا به غرب و پروژه‌هایی شبیه تغییر رژیم در اروپای شرقی و انقلاب‌های مخملی و غیره در رژیم جمهوری اسلامی اجرا کنند، نمی‌توانند چنین تغییری را در ایران به‌وجود آورند.»

 ***سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آل‌سعود تاکنون حدود 16 هزار مزدور استخدام کرده و آن‌ها را در اردوگاه‌های ویژه‌ای اسکان داده‌اند تا با تشکیل گردان‌های ویژه، از آن‌ها برای سرکوب تظاهرات مردمی مناطق شرقی عربستان استفاده کنند. بیشتر این اردوگاه‌ها در «ریاض»، شهرهای «الخبر» و « الدمام» در منطقه‌الشرقیه و نزدیکی شهر «نجران» احداث شده‌اند


سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:52 عصر
 
 


کاروانالی به سبک منافقین!


برخی افراد رد صلاحیت شده در انتخابات که بعضاً سابقه گروهکی نیز دارند، به تأسی از روش‌های تبلیغاتی گروهک تروریستی منافقین با راه‌اندازی کارناوال در سطح برخی شهرها و پخش گل و شیرینی مدعی شده‌اند که شورای نگهبان آن هم چهار روز مانده تا انتخابات صلاحیت آن‌ها را تأیید کرده‌ است!

یکی از این افراد، شخصی به نام«چ»، کاندیدای رد صلاحیت‌شده یکی از شهرهای استان البرز است. نامبرده که به دلایل سمپاتی گروهک تروریستی منافقین در ابتدای انقلاب و همچنین ارتباط نزدیک با حلقه انحرافی ازسوی شورای نگهبان رد صلاحیت‌شده، اخیراً با پخش گل و راه‌اندازی کارناوال در خیابان‌های شهر مذکور، مدعی تأیید صلاحیت خود شده است!

وی همچنین در جلسات محفلی خود با برخی رهبران انحراف در این شهر استان البرز گفته که «مردم نباید رأی بدهند تا مشارکت پایین بیاید و منتخب مردم با رأی بالا در مجلس وارد نشود تا در منطقه، جا پای محکمی نداشته باشد. اگر قرار شد رأی هم بدهند باید رأی سفید بدهند تا رأی کاندیدای اصول‌گرای این شهر به‌شدت پایین بیاید.»

ذکر این نکته ضروری است که راهبرد کاهش مشارکت مردم برای پایین آمدن رأی کاندیداهای اصول‌گرا، روشی است که رهبران جریان انحرافی همسو با جریانات ضدانقلاب به عوامل خود ابلاغ کرده‌اند


سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:51 عصر
 
 


تأکید بر ارزش‌ها در مبارزات انتخاباتی


پایگاه اینترنتی «بی‌دی‌نیوز» 27 فوریه 2012 (8 اسفند) به ماهیت مبارزات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «بی‌دی‌نیوز» 27 فوریه 2012 (8 اسفند) به ماهیت مبارزات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت: این نخستین بار است که پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال 2009 مردم ایران به پای صندوق‌های رأی می‌روند؛ اما آنچه در این انتخابات جالب توجه است افزایش گرایش و بازگشت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی است که با افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران همزمان شده است. نامزدهای برجسته اصلاح‌طلبان از مشارکت در انتخابات پارلمانی امتناع کرده‌اند و نکته دیگر اینکه در تبلیغات نامزدها، تصویر و جملات آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای بر بیشتر بیلبوردها نقش بسته است. در یکی از این بیلبوردها که در بزرگراهی شلوغ در تهران نصب شده، این جمله آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای آمده است: «انتخابات نشانه طراوت و آگاهی یک ملت است.» حتی حامیان احمدی‌نژاد از تصویر آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای برای جذب رأی‌دهندگان استفاده می‌کنند.

در ادامه مقاله آمده است: ایران باوجود هشدارهای جدی آمریکا و متحدانش، بر برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده است. آن‌ها متعقدند ایران تلاش می‌کند به تسلیحات هسته‌ای دست یابد و در این راستا، تحریم‌هایی را علیه نهادهای اقتصادی و صنعت نفت ایران به تصویب رسانده است.

تحلیل‌: ظاهراً اوضاع در هم ریخته غرب بر عملکرد حرفه‌ای بسیاری از رسانه‌ها نیز تأثیر داشته تا آنجا که بسیاری از آن‌ها درباره انتخابات ایران یا تحلیل ندارند و بیشتر به توصیف روی آورده‌اند و در توصیف هم بعضاً به بزرگ‌نمایی نکات منفی خودساخته می‌پردازند و یا تحلیل‌هایی ارائه می‌دهند که بر برخی اختلافات که در عرصه انتخابات کمتر دیده می‌شوند و به صلاح گروه‌های سیاسی نیست که آشکار شود، تمرکز دارند. همه این‌ها حاکی است که فضای درونی جامعه ایران برای افراد بیگانه تا حد زیادی ناشناخته است.


سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:50 عصر
 
 


دور و نزدیک همه پرسی سوریه / علیرضارضاخواه
منبع : روزنامه خراسان

این همه پرسی می تواند علاوه بر افزایش قدرت چانه زنی سوریه در عرصه بین المللی چهره این کشور را در میان نخبگان حکومتی و غیر حکومتی در جهان بهبود بخشد.

 

روز گذشته همه پرسی قانون اساسی در سوریه برگزار شد، قانون اساسی که قرار است به چندین دهه حاکمیت حزب بعث در سوریه پایان داده، اسلام را به عنوان منبع قانون گذاری کشور معرفی نماید و برای ریاست جمهوری این کشور محدودیتی 2 دوره ای قائل شود.

 هرچند موارد مطرح شده فوق تنها 3 بند از 157 بند پیشنهادی برای پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه است، اما می توان به جرات ادعا کرد، همین 3 بند بخش عظیمی از خواسته های مردمی است که 10 ماه پیش با حضور در اعتراض های مسالمت آمیز دمشق، دیرالزور، لاذقیه و... خواستار آن بودند. خواسته هایی که چنان چه بیشتر توسط نظام حاکم بر سوریه به آن توجه می شد، قطعا امروز شاهد این حجم از نا آرامی ها در این کشور نبودیم.

 فقدان توانایی تحلیل حوادث آینده چیزی نیست که ما از نظام بسته ای چون نظام سوریه انتظار داشته باشیم و قصد نویسنده این سطور نیز نقد قانون اساسی سابق سوریه و عملکرد دولتمردان آن نیست. سئوالی که در این یادداشت تلاش می شود به آن پاسخ داده شود این است که، جایگاه قانون اساسی جدید در روند تحولات سوریه چیست؟ آیا می توان این همه پرسی را نقطه عطفی در ناآرامی های 10 ماهه این کشور دانست؟

 برای پاسخ به این سئوال بایستی تاثیر قانون اساسی جدید را در آینده کوتاه مدت و بلند مدت سوریه به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.در کوتاه مدت بایستی گفت هرچند پیش نویس اولیه قانون اساسی جدید سوریه و اجرای آن خود به معنی انقلابی اساسی در سوریه است اما نگاهی به روند تحولات سوریه در 10 ماه اخیر نشان می دهد حجم مداخلات خارجی در نا آرامی های این کشور به گونه ای است که برای بسیاری از اعضای ائتلاف ضد سوری در عرصه بین المللی راه بازگشتی وجود ندارد.

 کشورهایی چون ترکیه ، قطر و عربستان از تمام حیثیت داشته و نداشته خود استفاده کرده و جنگی تمام عیار شبیه جنگ 33 روزه بر علیه حزب الله را که آن روز توسط اسرائیل به نمایندگی از نظام سلطه هدایت می شد، امروز بر سوریه تحمیل کرده اند. مداخلاتی که قطعا دغدغه و هدف آن توقف خون ریزی ها، گسترش دموکراسی و آزادی و احقاق حقوق اقلیت های سوریه نیست.

 نگاهی به سیاست این کشورها در قبال قیام مردم بحرین و عربستان خود شاهدی بر این مدعا است. از این رو نمی توان انتظار داشت اصلاحات سیاسی گسترده نظام حاکم بر سوریه بتواند در کوتاه مدت بر نا آرامی های این کشور که بیشتر منشاء خارجی دارند فائق آید.

 نشست چند روز پیش ائتلاف کشورهای ضد سوریه در تونس نیز که به منظور گسترش حمایت مالی و تسلیحاتی و همچنین ساماندهی جریان های مسلح مخالف حکومت سوریه بود را می توان تلاشی بین المللی برای کاستن آثار کوتاه مدت احتمالی همه پرسی روز گذشته در سوریه دانست.

 اما در طولانی مدت بایستی امیدوار بود که طبقه متوسط و اقلیت های قومی و مذهبی سوریه که تاکنون خود را جدای از حاکمیت می دانسته اند و همراهی نکردن ایشان با گروه های تندرو مخالف دولت به خاطر بدتر دانستن حاکمیت یک جریان سلفی طالبانی به حاکمیت بشار اسد بوده است، وفاداری اش به نظام حاکم بیشتر شده و سهم خود را در حاکمیت سیاسی بازیابد. از سوی دیگر این همه پرسی می تواند علاوه بر افزایش قدرت چانه زنی سوریه در عرصه بین المللی چهره این کشور را در میان نخبگان حکومتی و غیر حکومتی در جهان بهبود بخشد.


سه شنبه 90 اسفند 9 , ساعت 1:49 عصر
 
 


«بایدها» و «نباید» های انتخابات در کلام امام خمینی (ره) / ابراهیم امیری
منبع:پایگاه نوید شاهد

زیبنده نظام اسلامی نیست که کاندیداها و طرفداران آنان در شیوه های تبلیغاتی خود از هر روش و شیوه ای همچون کشورهای غربی برای تخریب چهره ها استفاده نموده تا از این طریق برای خود چهره ای بسازند.

 

نظام اسلامی ایران که با سقوط رژیم دیکتاتوری و استبدادی پهلوی در سال 1357 به پیروزی رسید با شعار محوری «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» به سوی تحقق آن حرکت خود را آغاز نمود.

 بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) همواره در پیامها و سخنرانی ها در برابر نظام سلطنتی بر حکومتی تاکید داشت که بر احکام اسلام و رای مردم بنیان گذارده شده باشد.

 اصطلاح «جمهوری اسلامی» را امام ابتدا در پاریس در توصیف نظام مطلوب و مورد نظر خود به کار برد. «جمهوریت» مورد نظر به همان معنای رایج یعنی مردمی بودن حکومت است. ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چیستی حکومت در جمهوری اسلامی در تاریخ 20 مهر 57 می فرماید: «رژیم اسلامی و جمهوری اسلامی یک رژیمی است متکی بر آرای عمومی و رفراندوم عمومی». (1)

 بنابراین «جمهوریت» نظام به پذیرش حق مردم در انتخاب نوع نظام سیاسی و حاکمان اشاره داشته و شکل و قالب حکومت مورد نظر امام را تشکیل می دهد و در این نظام مردم به عنوان یکی از ارکان مشروعیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی تلقی می شوند به گونه ای که نظر و رای مردم فقط در مراحل اولیه تاسیس نظام شرط نبود بلکه جمهوری اسلامی به حضور دائمی و نظارت همیشگی آنها بر مسئولین مقید می باشد.

 البته در کنار آن «اسلامیت» هم رکن مهم دیگر نظام مورد نظر امام است که بارها بر آن تاکید نمودند. و در واقع این رکن است که جمهوری اسلامی را از دموکراسی های غربی جدا می سازد. اسلام محتوا و ماهیت اصلی این نظام را تشکیل داده و ضوابط و احکام و مقررات اسلامی مبنای اصلی سیاستها و قوانین آن محسوب می شوند.

 یکی از مهمترین ابزارهای مشارکت سیاسی مردم و تحقق نظام «جمهوری اسلامی» عرصه انتخابات مختلف می باشد که اگر با دوراندیشی و اتخاذ تدابیر و مقدمات آن از سوی مسئولان و سایر دست اندرکاران عملی شود می تواند «جمهوری اسلامی» را در برابر تمامی توطئه ها بیمه نموده و از آسیبها و خطرات داخلی و خارجی مصون دارد.

 در اینجا به برخی بایدها و نبایدها در عرصه انتخابات که در دیدگاه و اندیشه های معمار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به آنها پرداخته شده است می پردازیم.

 ? اهمیت انتخابات و نقش مردم

 انتخابات تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت خویش است از اینرو انتخابات دارای اهمیت و جایگاه بلندی است و مردم نقش بزرگی در ایفای این رسالت و تکلیف بزرگی بر دوش خواهند داشت.

 امام خمینی (ره) درباره اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات می فرمایند: «این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.» (2)

 با توجه به این اهمیت و نقش حضور مردم در صحنه انتخابات است که باید همت و تلاش تمامی مسئولان دست اندرکاران کاندیداها و رسانه ها به این امر معطوف شود که با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم و فضاسازی مناسب زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم ساخته تا موجب امید بیشتر دوستداران و ناامیدی و شکست دشمنان اسلام را فراهم نمایند.

 ? پرهیز از تخریب

 انتخابات در نظام اسلامی دارای شرایط و آداب خاص خود می باشد به گونه ای که کاندیداها و طرفداران آنان نباید از هر شیوه ای برای موفقیت و دستیابی به اهداف خود استفاده کنند چرا که پذیرش مسئولیتها در نظام اسلامی قبول رسالتی الهی و ملی برای تحقق آرمانهای اسلامی و خدمت به مردم است. بنابراین چارچوبها و ضوابط دینی اخلاقی اجتماعی و فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید شخصیت حیثیت و آبروی افراد دستخوش تمایلات و خواسته ها و اغراض دنیایی دیگران قرار گیرد.

 متاسفانه انتخابات در نظام اسلامی به سمت ناخوشایند و نامطلوبی پیش می رود و برخی افراد از هر شیوه ای ناپسند و غیراخلاقی برای تخریب رقیب و بیرون راندن او از صحنه انتخابات استفاده می نمایند.

 امام خمینی (ره) خطاب به کاندیداها و طرفداران آنان بیان می دارند: «از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای کاندیدای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند.» (3)

 

 معلوم نیست چرا عده ای برای رسیدن به پست و مقام و باصطلاح خدمت به مردم ! اینگونه بی مبالاتی نموده و حاضر می شوند هرگونه اتهام تهمت و ناسزا را به دیگران ببندند. «حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است» (4)

 زیبنده نظام اسلامی نیست که کاندیداها و طرفداران آنان در شیوه های تبلیغاتی خود از هر روش و شیوه ای همچون کشورهای غربی برای تخریب چهره ها استفاده نموده تا از این طریق برای خود چهره ای بسازند. چه بسا این روش در آینده گریبان این افراد را نیز بگیرد.

 امام خمینی (ره) در بیانات خود درباره تبلیغات انتخاباتی به نکته مهم و اساسی اشاره کرده و از هرگونه روشی که با شئون اسلام منافات داشته برحذر داشتند; «نصیحتی است از پدری پیر به تمامی نامزدهای مجلس شورای اسلامی که سعی کنند تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم و اخلاق عالیه اسلام انجام شود و از کارهایی که با شئون اسلام منافات دارد جلوگیری گردد. باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در انتخابات حریم مسائل اسلام رعایت نشود چگونه منتخب حافظ اسلام می شود. باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد.» (5)

 اگر واقعا هدف از پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی حفظ اسلام و خدمت به مردم است تهمت و افترا و هتک حرمت و.... چرا ! مگر اینکه خدای ناکرده اغراض دیگری در کار باشد.

 ? معیارهای انتخاب

 با توجه به نقش و رسالت بزرگی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با تدوین قوانین و مقررات اسلامی و ملی برعهده دارند باید از شرایط و ویژگیهای خاصی برخوردار بوده تا این مهم محقق گردد.

 «مرکز همه قانونها و قدرتها مجلس است مجلس هدایت می کند همه را و باید بکند» (6)

 با توجه به این نقش و رسالتی که مجلس دارد ملت باید نمایندگانی را برگزینند که از هر جهت شایستگیهای نمایندگی ملت مسلمان ایران را داشته باشند معتقد به دو رکن مهم نظام یعنی «جمهوریت» و «اسلامیت» باشند تا هنگام بررسی لوایح و طرحها این دو رکن مهم را مورد توجه قرار دهد.

 بنیانگذار جمهوری اسلامی در یکی از بیانات خود درباره ویژگی های لازم برای نمایندگی مجلس می فرماید: «من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید و اشخاصی اسلامی متعهد غیرمنحرف از صراط مستقیم الهی در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلام و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.» (7)

 ? انتخابات تجلی وحدت

 انتخابات یکی از عرصه های تجلی وحدت و نمایش وحدت مردم است و باید تمامی تلاشها و اقدامات در این راستا صورت گیرد. متاسفانه گاهی در انتخابات وحدت ملی جامعه دچار آسیب شده و ضربات و خسارتهای بزرگی را بر مردم و جامعه تحمیل می نماید در این زمینه اگر مسئولان کاندیداها طرفداران آنها رسانه ها و بویژه جناحها و گروههای سیاسی روش معقول منطقی و در چارچوب اصول را در پیش گیرند. این اصل مهم نه تنها آسیب نمی بیند بلکه موجب وفاق ملی و وحدت و انسجام بیشتر جامعه می شود.

 این نکته مهم نباید مورد غفلت و یا احیانا شیطنت برخی قرار گیرد.

 امام خمینی با توجه به وجود دو دیدگاه و دو تفکر در جامعه ضرورت وحدت و پرهیز از اختلاف را مورد تاکید قرار داده و فرمودند «البته دو تفکر هست باید هم باشد دو رای هست باید هم باشد سلیقه های مختلف باید باشد لکن سلیقه های مختلف اسباب این نمی شود که انسان با هم خوب نباشد.... اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد این ناقص است.

 اگر در یک مجلس اختلاف نباشد این مجلس ناقص است. اختلاف باید باشد اختلاف سلیقه اختلاف رای مباحثه جار و جنجال اینها باید باشد لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته بشویم دشمن هم باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم دوست هم باشیم.» (8)

 بنابراین نباید رقابت های انتخاباتی زمینه ای را برای پراکندگی و اختلاف در جامعه و ملت را فراهم سازد. بویژه احزاب و جناح های سیاسی باید مواظب عوامل و دستهای ناپاک باشند که در آنها رسوخ نکنند.

 «من احتمال می دهم که عوامل و دستهای ناپاکی بخواهند از رقابتهای انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی معنا دلها را از یکدیگر جدا سازند.» (9)

 از این رو بر همگان است که با هوشیاری و درایت کامل مواظب القائات وسوسه انگیزان و نفاق تفرقه افکنان و وحدت شکنان بوده و در راه اتحاد و همدلی تمامی نیروهای متعهد و دلسوز نظام حرکت نمایند و انتخابات را به عرصه اتحاد و انسجام ملت و جامعه تبدیل نمایند.

 ? حسن اجرای انتخابات

 صندوقهای رای امانتهای ملت در دست مسئولان امر است و باید با حساسیت تمام از این امانت های مردم نگهداری شود باید دقت شود که حتی یک رای از کسی ضایع نشود. هیچ مصلحتی نباید موجب خدشه دار شدن آرای مردم شود و انگیزه های شخصی و تمایلات فردی و گروهی و جناحی نباید بر مصالح عمومی و حقوقی افراد مقدم شود.

 امام خمینی (ره) این مهم را مورد توجه قرار داده و به مسئولین گوشزد فرمودند: «اینجا ما کار نداریم ما خودمان بین خودمان و خدای تبارک و تعالی باید فکر بکنیم که شما مسئول این مساله هستید هم مسئول کار خودتان و هم مسئول مسئولین دیگری که تحت نظر شما هستند هستید که جریان انتخابات یک جریان صحیح باشد. هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست.» (10)

 پی نوشت:

 1 صحیفه امام ج 3 ص 514

 2 همان ج 18 ص 318

 3 همان ج 12 ص 12

 4 انتخابات در اندیشه امام خمینی (ره) تبیان دفتر اول ص 334

 5 همان ص 134

 6 همان ص 337

 7 صحیفه امام ج 12 ص 49

 8 همان ج 21 ص 47

 9 همان ص 47

 10 همان ج 18 ص 380


یکشنبه 90 اسفند 7 , ساعت 2:1 عصر

زندگی کاروانی است زودگذر،خرابه ای نا پایدار،تا بلویی زیبا وفریبنده ،هیچ چیز درآن رنگ حقیقت نمی گیرد" جز معرفت


شنبه 90 اسفند 6 , ساعت 7:30 صبح

روزگاری در این روستا صفا و صمیمیت موج می‌زد و زندگی هم‌چون خون در رگ‌ها جریان داشت اما امروز این روستا را سکوت فرا گرفته و رو به مرگ است.

دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.
فارس: روستای سردار شهید قجاوند که زمانی به پاریس منطقه فریدن شهرت داشت امروز تنها به مکانی شبیه به خانه ارواح تبدیل شده است.

 روستای بتلیجه در جنوب‌غربی شهرستان فریدن در منطقه‌ای چشم‌نواز قرار گرفته است.


زیبایی و جمعیت بتلیجه به اندازه‌ای بود که آن را پاریس شهرستان فریدن می‌نامیدند اما امروز تنها خرابه‌‌ای از آن پاریس زیبا بر جای مانده است.

دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.

روزگاری این روستای کوچک و زیبا جمعیتی 2 هزار نفری داشت اما جمعیت امروز روستا تنها در حدود 200 نفر است.

روستای بتلیجه زادگاه سردار شهید اصغر  قجاوندمعاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه در دوران جنگ تحمیلی است که به چنین روزی افتاده است.

وصف شهیدپرور به واقع زیبنده این روستای کوچک است، 25 شهیدی که بتلیجه به انقلاب هدیه کرده، تصدیق این نکته است.

زمانی که وارد روستا می‌شوی تنها سکوت و دیوارهای خراب خانه‌های برجای مانده از این روستا نظرت را به خود جلب می‌کند، انگار نه انگار تا چند سال پیش اینجا انسان‌های بزرگی زندگی می‌کرده‌اند.

مسئله دیگری که در این روستای سرد و مرده به وضوح آشکار است، سگ‌هایی هستند که انگار آنها هم دیگر نای زندگی در این روستا را ندارند و هم‌چون فضا و روح مرده روستا، سکوت را ترجیح داده‌اند.

مردم سخت‌کوش این نقطه از اصفهان به وسیله کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کرده‌اند، اما امروز به دلیل خشک‌سالی و کمبود آب، بیشتر جوانان آن راه شهرهای بزرگ و کوچک را پیش گرفته‌اند و برای زندگی به شهرهایی که امکانات بیشتری دارند، مهاجرت کرده‌اند.

آنچه از این بتلیجه باقی مانده سالمندانی هستند که نتوانسته‌اند هم‌چون فرزندانشان از سرزمین آبا و اجدادیشان دل بکنند و هم‌چنان در این روستای بی‌روح زندگی می‌کنند.

مدرسه‌ این روستا که زمانی بیش از 200 دانش‌آموز داشت، امروز تنها 4 دانش‌آموز دختر دارد که شاید این چهار نفر هم در آینده‌ای نزدیک نباشند و مدرسه دیگر در بتلیجه معنایی نداشته باشد.

روستا را که زیر و رو کنی قفل‌هایی را می‌بینی که بر درهای قدیمی خانه‌ها خودنمایی می‌کنند و خانه‌ها خالی از سکنه است و حتی فردی برای مصاحبه پیدا نمی‌شود! گویا این روستا برای همیشه تاریخ به خواب فرو رفته است.

نبود شغل مناسب، امکانات آموزشی و بهداشتی کم و خشک‌سالی، سه عامل مهم در به وجود آمدن پدیده مهاجرت جوانان در کل شهرستان فریدن به ویژه روستای بتلیجه شده است.

وجود امکانات زندگی در حد و اندازه روستاها و شهرستان‌های دیگر و سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال در این روستا شاید سبب بازگشت جوانان مهاجر این منطقه شود، روستای سردار شهید قجاوند بیش از این نیاز به احترام و رسیدگی دارد.

به وضوح پیداست که اگر این روند عدم رسیدگی و به تبع آن مهاجرت مردم روستا ادامه یابد، تا چند سال دیگر اثری از روستا و روستایی در بتلیجه و سایر روستاهای فریدن باقی نمی‌ماند.

شنبه 90 اسفند 6 , ساعت 7:25 صبح
خبرگزاری فارس: روستای سردار شهید قجاوند که زمانی به پاریس منطقه فریدن شهرت داشت امروز تنها به مکانی شبیه به خانه ارواح تبدیل شده است. ...

:

گزارش خبرنگار فارس از روستای پاریسی ایران که در خواب فرو رفته است
روستای "بتلیجه" تنها سکوت را فریاد می‌زند

خبرگزاری فارس: روستای سردار شهید قجاوند که زمانی به پاریس منطقه فریدن شهرت داشت امروز تنها به مکانی شبیه به خانه ارواح تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس: روستای "بتلیجه" تنها سکوت را فریاد می‌زند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روستای بتلیجه در جنوب غربی شهرستان فریدن در منطقه‌ای چشم‌نواز قرار گرفته است.

روزگاری در این روستا صفا و صمیمیت بود که موج می‌زد و زندگی همچون خون در رگ‌ها جریان داشت اما امروز این روستا را سکوت فرا گرفته و رو به مرگ است.

زیبایی و جمعیت بتلیجه به اندازه‌ای بود که آن را پاریس شهرستان فریدن می‌نامیدند اما امروز تنها خرابه‌‌ای از آن پاریس زیبا بر جای مانده است.

دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.

روزگاری این روستای کوچک و زیبا جمعیتی 2 هزار نفری داشت اما جمعیت امروز روستا تنها در حدود 200 نفر است.

روستای بتلیجه زادگاه سردار شهید احمد قجاوند، جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه در دوران جنگ تحمیلی است که به چنین روزی افتاده است.

وصف شهیدپرور به واقع زیبنده این روستای کوچک است، 25 شهیدی که بتلیجه به انقلاب هدیه کرده تصدیق این نکته است.

زمانی که وارد روستا می‌شوی تنها سکوت و دیوارهای خراب خانه‌های برجا مانده از این روستا نظرت را به خود جلب می‌کند، انگار نه انگار تا چند سال پیش اینجا انسان‌های بزرگی زندگی می‌کرده‌اند.

مسئله دیگری که در این روستای سرد و مرده به وضوح آشکار است، سگ‌هایی هستند که انگار آنها هم دیگر نای زندگی در این روستا را ندارند و همچون فضا و روح مرده روستا، سکوت را ترجیح داده‌اند.

مردم سخت‌کوش این نقطه از اصفهان به وسیله کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کرده‌اند، اما امروز به دلیل خشکسالی و کمبود آب، بیشتر جوانان آن راه شهرهای بزرگ و کوچک را پیش گرفته‌اند و برای زندگی به شهرهایی که امکانات بیشتری دارند، مهاجرت کرده‌اند.

آنچه از این بتلیجه باقی مانده سالمندانی هستند که نتوانسته‌اند همچون فرزندانشان از سرزمین آبا و اجدادیشان دل بکنند و همچنان در این روستای بی‌روح زندگی می‌کنند.

مدرسه‌ این روستا که زمانی بیش از 200 دانش‌آموز داشت، امروز تنها 4 دانش‌آموز دختر دارد که شاید این چهار نفر هم در آینده‌ای نزدیک نباشند و مدرسه دیگر در بتلیجه معنایی نداشته باشد.

روستا را که زیرورو کنی قفل‌هایی را می‌بینی که بر درهای قدیمی خانه‌ها خودنمایی می‌کنند و خانه‌ها خالی از سکنه است و حتی فردی برای مصاحبه پیدا نمی‌شود! گویا این روستا برای همیشه تاریخ به خواب فرو رفته است.

نبود شغل مناسب، امکانات آموزشی و بهداشتی کم و خشکسالی، سه عامل مهم در به وجود آمدن پدیده مهاجرت جوانان در کل شهرستان فریدن به ویژه روستای بتلیجه شده است.

وجود امکانات زندگی در حد و اندازه روستاها و شهرستان‌های دیگر و سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال در این روستا شاید سبب بازگشت جوانان مهاجر این منطقه شود؛ روستای سردار شهید قجاوند بیش از این نیاز به احترام و رسیدگی دارد.

به وضوح پیداست که اگر این روند عدم رسیدگی و به تبع آن مهاجرت مردم روستا ادامه یابد، تا چند سال دیگر اثری از روستا و روستایی در بتلیجه و سایر روستاهای فریدن باقی نمی‌ماند.

خبرگزاری فارس: روستای "بتلیجه" تنها سکوت را فریاد می‌زند

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روستای بتلیجه در جنوب غربی شهرستان فریدن در منطقه‌ای چشم‌نواز قرار گرفته است.

روزگاری در این روستا صفا و صمیمیت بود که موج می‌زد و زندگی همچون خون در رگ‌ها جریان داشت اما امروز این روستا را سکوت فرا گرفته و رو به مرگ است.

زیبایی و جمعیت بتلیجه به اندازه‌ای بود که آن را پاریس شهرستان فریدن می‌نامیدند اما امروز تنها خرابه‌‌ای از آن پاریس زیبا بر جای مانده است.

دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.

روزگاری این روستای کوچک و زیبا جمعیتی 2 هزار نفری داشت اما جمعیت امروز روستا تنها در حدود 200 نفر است.

روستای بتلیجه زادگاه سردار شهید احمد قجاوند، جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه در دوران جنگ تحمیلی است که به چنین روزی افتاده است.

وصف شهیدپرور به واقع زیبنده این روستای کوچک است، 25 شهیدی که بتلیجه به انقلاب هدیه کرده تصدیق این نکته است.

زمانی که وارد روستا می‌شوی تنها سکوت و دیوارهای خراب خانه‌های برجا مانده از این روستا نظرت را به خود جلب می‌کند، انگار نه انگار تا چند سال پیش اینجا انسان‌های بزرگی زندگی می‌کرده‌اند.

مسئله دیگری که در این روستای سرد و مرده به وضوح آشکار است، سگ‌هایی هستند که انگار آنها هم دیگر نای زندگی در این روستا را ندارند و همچون فضا و روح مرده روستا، سکوت را ترجیح داده‌اند.

مردم سخت‌کوش این نقطه از اصفهان به وسیله کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کرده‌اند، اما امروز به دلیل خشکسالی و کمبود آب، بیشتر جوانان آن راه شهرهای بزرگ و کوچک را پیش گرفته‌اند و برای زندگی به شهرهایی که امکانات بیشتری دارند، مهاجرت کرده‌اند.

آنچه از این بتلیجه باقی مانده سالمندانی هستند که نتوانسته‌اند همچون فرزندانشان از سرزمین آبا و اجدادیشان دل بکنند و همچنان در این روستای بی‌روح زندگی می‌کنند.

مدرسه‌ این روستا که زمانی بیش از 200 دانش‌آموز داشت، امروز تنها 4 دانش‌آموز دختر دارد که شاید این چهار نفر هم در آینده‌ای نزدیک نباشند و مدرسه دیگر در بتلیجه معنایی نداشته باشد.

روستا را که زیرورو کنی قفل‌هایی را می‌بینی که بر درهای قدیمی خانه‌ها خودنمایی می‌کنند و خانه‌ها خالی از سکنه است و حتی فردی برای مصاحبه پیدا نمی‌شود! گویا این روستا برای همیشه تاریخ به خواب فرو رفته است.

نبود شغل مناسب، امکانات آموزشی و بهداشتی کم و خشکسالی، سه عامل مهم در به وجود آمدن پدیده مهاجرت جوانان در کل شهرستان فریدن به ویژه روستای بتلیجه شده است.

وجود امکانات زندگی در حد و اندازه روستاها و شهرستان‌های دیگر و سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال در این روستا شاید سبب بازگشت جوانان مهاجر این منطقه شود؛ روستای سردار شهید قجاوند بیش از این نیاز به احترام و رسیدگی دارد.

به وضوح پیداست که اگر این روند عدم رسیدگی و به تبع آن مهاجرت مردم روستا ادامه یابد، تا چند سال دیگر اثری از روستا و روستایی در بتلیجه و سایر روستاهای فریدن باقی نمی‌ماند.


شنبه 90 اسفند 6 , ساعت 7:19 صبح
دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.
فارس: روستای سردار شهید قجاوند که زمانی به پاریس منطقه فریدن شهرت داشت امروز تنها به مکانی شبیه به خانه ارواح تبدیل شده است.

 روستای بتلیجه در جنوب‌غربی شهرستان فریدن در منطقه‌ای چشم‌نواز قرار گرفته است.

روزگاری در این روستا صفا و صمیمیت موج می‌زد و زندگی هم‌چون خون در رگ‌ها جریان داشت اما امروز این روستا را سکوت فرا گرفته و رو به مرگ است.

زیبایی و جمعیت بتلیجه به اندازه‌ای بود که آن را پاریس شهرستان فریدن می‌نامیدند اما امروز تنها خرابه‌‌ای از آن پاریس زیبا بر جای مانده است.

دست روزگار و شاید هم بی‌دقتی مسئولان در دوره‌های مختلف سبب شده تا این روستا امروز دیگر اثری از آن زیبایی و شکوه نداشته باشد.

روزگاری این روستای کوچک و زیبا جمعیتی 2 هزار نفری داشت اما جمعیت امروز روستا تنها در حدود 200 نفر است.

روستای بتلیجه زادگاه سردار شهید اصغر  قجاوند، جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه در دوران جنگ تحمیلی است که به چنین روزی افتاده است.

وصف شهیدپرور به واقع زیبنده این روستای کوچک است، 25 شهیدی که بتلیجه به انقلاب هدیه کرده، تصدیق این نکته است.

زمانی که وارد روستا می‌شوی تنها سکوت و دیوارهای خراب خانه‌های برجای مانده از این روستا نظرت را به خود جلب می‌کند، انگار نه انگار تا چند سال پیش اینجا انسان‌های بزرگی زندگی می‌کرده‌اند.

مسئله دیگری که در این روستای سرد و مرده به وضوح آشکار است، سگ‌هایی هستند که انگار آنها هم دیگر نای زندگی در این روستا را ندارند و هم‌چون فضا و روح مرده روستا، سکوت را ترجیح داده‌اند.

مردم سخت‌کوش این نقطه از اصفهان به وسیله کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کرده‌اند، اما امروز به دلیل خشک‌سالی و کمبود آب، بیشتر جوانان آن راه شهرهای بزرگ و کوچک را پیش گرفته‌اند و برای زندگی به شهرهایی که امکانات بیشتری دارند، مهاجرت کرده‌اند.

آنچه از این بتلیجه باقی مانده سالمندانی هستند که نتوانسته‌اند هم‌چون فرزندانشان از سرزمین آبا و اجدادیشان دل بکنند و هم‌چنان در این روستای بی‌روح زندگی می‌کنند.

مدرسه‌ این روستا که زمانی بیش از 200 دانش‌آموز داشت، امروز تنها 4 دانش‌آموز دختر دارد که شاید این چهار نفر هم در آینده‌ای نزدیک نباشند و مدرسه دیگر در بتلیجه معنایی نداشته باشد.

روستا را که زیر و رو کنی قفل‌هایی را می‌بینی که بر درهای قدیمی خانه‌ها خودنمایی می‌کنند و خانه‌ها خالی از سکنه است و حتی فردی برای مصاحبه پیدا نمی‌شود! گویا این روستا برای همیشه تاریخ به خواب فرو رفته است.

نبود شغل مناسب، امکانات آموزشی و بهداشتی کم و خشک‌سالی، سه عامل مهم در به وجود آمدن پدیده مهاجرت جوانان در کل شهرستان فریدن به ویژه روستای بتلیجه شده است.

وجود امکانات زندگی در حد و اندازه روستاها و شهرستان‌های دیگر و سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد اشتغال در این روستا شاید سبب بازگشت جوانان مهاجر این منطقه شود، روستای سردار شهید قجاوند بیش از این نیاز به احترام و رسیدگی دارد.

به وضوح پیداست که اگر این روند عدم رسیدگی و به تبع آن مهاجرت مردم روستا ادامه یابد، تا چند سال دیگر اثری از روستا و روستایی در بتلیجه و سایر روستاهای فریدن باقی نمی‌ماند.
< id="_ff_" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="1" height="1">

< type="text/java">

 
 
 
 
 
 
 

چهارشنبه 90 اسفند 3 , ساعت 4:44 عصر

 ***تعداد قابل توجهی از شهروندان سوری مقیم لبنان در حرکتی نمادین با به راه انداختن کاروانی متشکل از 200 خودرو و اهتزار درآوردن پرچم‌های ایران، حزب‌الله، روسیه و چین در خیابان‌های بیروت، از حمایت این کشورها از «بشار اسد» در مقابل فشارهای غربی و عربی تشکر کردند .

 ***یک منبع آگاه نفتی از احتمال رسیدن قیمت هر بشکه نفت به 200 دلار خبر داد، موضوعی که غرب به‌شدت از آن وحشت دارد. غربی‌ها برای جلوگیری از تحقق نفت 200 دلاری، به‌شدت پیگیر توافق در مذاکرات آتی با ایران هستند. گفتنی است در روزهای اخیر و بر اثر اقدامات منطقی ایران، قیمت نفت و بنزین در اروپا رشد صعودی داشته است.

*** «افریم حلوی»، مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق موساد درباره دلایل فشار غرب و صهیونیست‌ها علیه سوریه گفت: «با متزلزل شدن حکومت «بشار اسد»، سوریه به پاشنه آشیل ایران بدل می‌شود[!] سقوط دولت سوریه احتمالاً موجب می‌شود که رژیم تهران از سیاست هسته‌ای‌اش دست بردارد که این گزینه، خیلی مطمئن‌تر و نتیجه‌بخش‌تر از حمله نظامی است[!]»

*** همزمان با انتقادهای شدید در مورد استفاده از محتوای اسلام‌هراسانه در کتب و جزوات آموزشی تربیت افسران پلیس آمریکا، پلیس فدرال این کشور مدعی شد، صدها سند اهانت‌آمیز به اسلام و مسلمانان را از محتوای کتاب‌های آموزشی حذف کرده است. این درحالی است که اسناد از بین رفته، تنها یک درصد از  160 هزار سند بررسی شده بوده است.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ