سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 اردیبهشت 17 , ساعت 9:4 عصر

یاد و خاطره ی شهدای اردیبهشت ماه روستای بتلیجه

شهیدان هادی فصیحی و اسداله خلجی را گرامی می داریم.


شنبه 96 فروردین 26 , ساعت 8:39 عصر

یاد و خاطره ی شهید مطلب قجاوند را گرامی می داریم.

شهید مطلب قجاوند


شنبه 96 فروردین 26 , ساعت 8:36 عصر

یاد و خاطره ی شهید علی قجاوند را گرامی می داریم

شهید علی قجاوند


شنبه 96 فروردین 19 , ساعت 7:8 صبح


یکشنبه 95 اسفند 8 , ساعت 9:37 صبح

در تاریخ هر کشور و سرزمینی، دفاع در برابر هجوم بیگانگان و جنگ با متجاوزان به خاک آن سرزمین، جزو پر افتخارترین بخش های تاریخ مردمان آن سرزمین می باشد، و در تاریخ کهن ایران زمین نیز، بسیارند بزرگان و قهرمانانی که برای دفاع از سرزمین مادری خود و برای دفاع از مردم این مرز و بوم، از جان و هستی خود سرمایه گذاشتند و با نثار خون خود، نگذاشتند بیگانگان خاک میهن را به تاراج ببرند، تا جایی که در فرهنگ عامه مردم مان، واژه شهید نه فقط برای جان باختگان در راه دین، بلکه برای کشته شدگان در راه مبارزه برای حفظ مرزهای کشورمان نیز به کار می رود و شهیدان دفاع از دین و مذهب و مرزهای ایران زمین، برای همیشه جایگاهی ممتاز در جامعه داشته اند.

بی شک در تاریخ معاصر کشورمان، نبرد هشت ساله با متجاوزان بعثی که با سودای فتح سه روزه تهران پای بر خاک کشورمان گذاشتند، یکی از پر افتخارترین و ماندگارترین صحنه های دفاع در برابر متجاوزین را در تاریخ کهن ایران زمین رقم زده است. جنگی نابرابر که در آن دشمن به ماشین عظیم جنگی خود که از سوی حامیانش تقویت می شد متکی بود و ما به نیروی ایمان و شهادت طلبی در راه دفاع از آرمان های دینی و میهنی خود اتکا داشتیم. آنان که جنگ را دیده اند، خوب می دانند وقتی قرار است در عملیاتی شرکت کنی که باید برای ادامه نبرد، برخی از ادوات جنگی خود را از دشمن به غنیمت بگیری و به جنگ ادامه دهی چه مفهومی دارد؟ و آنان که جنگ را ندیده اند، فقط کافی است سری به منطقه عملیاتی والفجر 8 بزنند تا به چشم خود ببینند عظمت اروند رود را که چگونه رزمندگان مان آن را درعملیاتی سخت ولی با افتخار پشت سر گذاشتند و دشمن را در خاک خود وادار به پذیرش شکست کردند. آنگونه که پس از تسخیر فاو توسط رزمندگان ایران، صدام به فرماندهان و سربازان خود گفت، ایرانیان پای بر سر و سینه های شما گذاشتند و خاکتان را به تسخیر خود در آوردند.

اگر صفحات شجاعت ها و پایمردی های رزمندگان مان را در هشت سال دفاع مقدس از کشور و دینمان ورق بزنیم، نام بزرگانی را می بینیم که در نقش فرماندهان جنگ، هدایت عملیات ها را به عهده داشته و از خون و جان خود برای دفاع از سرزمین شان مایه گذاشتند. نام شهیدان چمران، باکری، همت، خرازی، بابایی و دیگر فرماندهان شجاع جنگ برای همیشه مانند ستاره ای در تاریخ کشورمان ایران می درخشد. اما سرداران و فرماندهان بزرگی نیز در جنگ داشته ایم، که متاسفانه نام برخی از آنان به فراموشی سپرده شده است. همانند سردار بزرگ سپاه ایران شهید اصغر قجاوند، جانشین اطلاعات و عملیات نیروی زمینی سپاه که از ابتدای جنگ تا شهادتش در آخرین روزهای اسفند ماه 1366 در منطقه عملیاتی والفجر 10 در جایگاه معاونت اطلاعات و عملیات سپاه، یکی از فرماندهان بزرگ و تاثیر گذار در دوران دفاع مقدس بود که در هدایت و طراحی عملیات های پر افتخاری چون، خیبر، بدر، والفجرها و کربلاها، نقش بسیار برجسته ای داشت. متاسفانه مشاهده میکنیم نام شهید اصغر قجاوند که در زمان جنگ از سپاه فریدن به جبهه اعزام شده و جزو فرماندهان بزرگ جنگ بوده است و آرامگاه این شهید در روستای بتلیجه از توابع شهرستان بویین میاندشت می باشد، حتی در منطقه ای که زادگاه این سردار بزرگ جنگ بوده، کمتر یاد می شود و نه تنها برای نسل جوان ما، شناخته شده نیست، بلکه برای آنانی که دوران جنگ را درک کرده اند نیز، کمتر شناخته شده است.

فراموش نمی کنیم که شهیدان متعلق به همه ایران زمین هستند اما در هر منطقه ای کوچه ها و خیابان هایمان را به نامشان می کنیم تا بدانیم از گذرگاه کدام شهید به آرامش امروزمان رسیده ایم. چه زیبا می شد اگر می توانستیم نام یکی از سرداران غیور سرزمین خودمان را بر سر در یکی از گذرهای شهرمان می زدیم "بلوار سردار شهید اصغر قجاوند"

منبع: کانال شهدا شرمنده ایم


جمعه 95 اسفند 6 , ساعت 1:50 عصر

یاد و خاطره 4 شهید اسفند ماه روستای بتلیجه

شهیدان

عباسعلی خلجی،یدالله قجاوند،احمد مال امیری ، حسین قجاوند

را با ذکر صلوات و فاتحه گرامی می داریم.



دوشنبه 95 اسفند 2 , ساعت 3:7 عصر

8qso_گروهبانیکم_شهید_عباسعلی_خلجی.jpg


دوشنبه 95 اسفند 2 , ساعت 3:5 عصر

http://uupload.ir/files/pid_%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2_%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF_%D9%84%D8%B4%DA%AF%D8%B1_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF_%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%87_%D9%82%D8%AC%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF.jpg


دوشنبه 95 اسفند 2 , ساعت 2:58 عصر

http://uupload.ir/files/hwql_24.jpg


شنبه 95 بهمن 9 , ساعت 8:44 عصر

یاد و خاطره ی شهید13ساله روستای بتلیجه

شهید جعفر فصیحی (شهیدانقلاب) را با ذکر صلوات

و فاتحه گرامی می داریم.

تاریخ تولد: 1344/3/15

تاریخ شهادت: 1357/11/21

محل شهادت :تهران


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ