سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 آبان 10 , ساعت 2:14 عصر

 


1 آبان
شهادتآیة الله حاج سید مصطفى خمینى
آیة الله حاج سید مصطفى خمینى فرزند ارشد امام راحل که به همراه پدربزرگوارشان به حالت تبعید در نجف بسر مى برد، در نیمه شب اول آبان 1356 به شکلمرموزانه اى در منزلش به شهادت رسید. در بزرگداشت شهادت ایشان ، تظاهراتى در قمبرگزار شد که منجر به شروع نهضت در سال 57 گردید.
#
خدا شاهد است مصطفاى منتنها آن نبود که سالش نزدیک است بلکه همه به خاک و خون کشیده هاى حادثه شوال (17شهریور57) مصطفاى من بوده اند.
صحیفه نور جلد 2، ص 102
#
اینطور قضایا مهمنیست خیلى ، پیش مى آید، براى همه مردم پیش ‍ مى آید و خداوند تبارک و تعالى الطافىدارد به ظاهر و الطافى خفیه .
صحیفه نور جلد 1،ص 255
8 آبان
شهادتمحمد حسین فهمیده
محمد حسینفهمیده نوجوان 13 ساله بسیجى که در هشتم آبان ماه 1359 در جبهه خرمشهر، چند نارنجکبه کمر بسته و براى جلوگیرى از تهاجم دشمن ، خود را به زیر تانک انداخت و پس ازانهدام آن ، خود نیز به شهادت رسید. امام بزرگوار از این نوجوان به عنوان رهبر یادکرده اند.
#
رهبر ما آن طفل دوازده ساله اى است که با قلب کوچک خود که ارزشش ازصدها زبان و قلم ما بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن رامنهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
صحیفه نور جلد 14،ص 60
#
حضرت امامره درباره نوجوانى دیگر در حادثه 17 شهریور 1357 مى فرماید:
#
یک کسى که براى مننقل کرد گفت من خودم دیدم که یک بچه ده ، دوازده ساله (یک همچو چیزى ) سوار موتورسیکلت بود و رفت طرف تانک ، تانک هم او را زیر گرفت از بین برد اما یک همچو روحیهاى پیدا شده بود که بچه دوازده ساله هم حمله به تانک مى کند با دست خالى و هیچى .
صحیفه نور جلد 9،ص 65 ادامه مطلب...

یکشنبه 93 مهر 6 , ساعت 2:39 عصر

به منظور تکریم از مقام والای شهیدان که فریضه ای همگانی و همیشگی است برانیم تا به مهمانی اصحاب قافله عشق که ( عندربهم یرزقون) هستند برویم و ساعاتی در محفل ارواح پاک و مطهر شهدا در گلزار ذکر الهی ، گل توحید وشمیم عشق می بویند حاضر شویم وبا نسیم شهادت ، فضای زندگی خویش را عطراگین سازیم . لذا از محضر گرانقدر همشهریان عزیز ،بسیجیان . ایثارگران ، همرزمان شهید دعوت می شود در سالروز شهادت امام محمد باقر ( ع) و با مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهید والامقام احمد خلجی و 24 شهید روستای بتلیجه زینت بخش محفل الهی ، معنوی، ابدی ، و سرمدی ما باشید                                                                                         زمان : روز پنج شنبه 93/7/10ساعت 18 لغایت 21       مکان: روستای بتلیجه - بیت شهید احمد خلجی 


شنبه 93 شهریور 22 , ساعت 8:39 عصر

                                                                   انا لله و انا الیه راجعون                                                خانواده محترم حاج علی خلجی فرزند حاج حبیب اله                                                                                                                                                                                                                                                                    و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت پدر گرامیتان را به خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای  سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم  


جمعه 93 شهریور 7 , ساعت 4:37 عصر

http://s6.uplod.ir/i/00412/pe235hennqz9.jpg


جمعه 93 شهریور 7 , ساعت 10:16 صبح

به گزارش مشرق، الهام چرخنده در یادداشتی در واکنش به حضور هنرمندان ایرانی در کمپین "چالش آب یخ" در اینستاگرامش نوشت:

سلام.. تکلیف معلوم شد ؛

ماهزاران آدم خیر و خیر خواه و خوش قلب و "خلاق" داریم تو ایران! ستاره های بی نظیری که کافیه یک فراخوان از یک کشور به گوششون برسه و دوربین به دست لوکیشن های خاص انتخاب کنند گاها"چند دوربینه سوییچ و حتی از نابازیگران جهت پر کردن صحنه استفاده کنند .

تکلیف معلوم شد !

ما ستاره های بی نظیری در هنر و ورزش و .. داریم که برای همه باورها ارزش قایلند و ما چقدر خوشحالیم که تصویری که از ایران به جهانیان نشان داده میشود ؛ خانم های زیبا، خوش رنگ،خوش پوش و خوش اخلاق هستند و مردان ؛ اهل ورزش .اغلب با لباس های ورزشی ویا حتی شنا دیده میشوند و گاها"بسیار به روز " نشان میدهند ما هم در کنارهنرهای دیگر این مرز و بوم کار "تاتو"مون هم حرف نداره!!

تکلیف معلوم شد!

ما در این چالش فهمیدیم چه کسانی به چه کسانی ارادت ویژه دارند. فهمیدیم ستاره های واقعی ایران زمین چه کسانی هستند از لوس آنجلس گرفته تا ته نظام آباد عزیز. ما فهمیدیم که چه کسانی لطف کردند و از دستمزدهای شیرینشان صد هزار تومان به محک پرداخت کردند ..و من شاهدم و خود با چشمانم دیدم که آنلاین هم میشود پرداخت کرد؛ خیرشون قبول ..

ما فهمیدبم مردان ماهم در مقابل آب یخ استعداد جیغ زدن دارند! و زنان مسلمان کشورم باز قناعت پیشه کردند در بحران بی آبی ! دستمریزاد خاتون..و البته جا دارد برای تودهنی به ستاره های هالیوود عرض کنم : اگر همین یک وجب روسری نبود میتوانستید ببینید که بانوی ایرانی مسلمان، وقتی با لگنی آب یخ خیس میشود چقدر جذاب تر از شما کافران خواهد بود ! بترکد چشم حسود و بخیل ان شاالله..

تکلیف معلوم شد !

الهی شکر که اغلب ما در منزلمون استخر داریم. الهی شکر که اینقدر به بیماریهای خاص اهمیت می دهیم .

تکلیف معلوم شد!

ما همان مسلمان هایی هستیم که وحدت برای ما حرف اول و آخر را میزند. وحدت در ورزش ،هنر،اقتصاد،سیاست در جامعه در خانواده و "وحدت در دین" ! ما بیست و چهار ساعت که سهل است ! در عرض بیست و چهار ساعت تمام ستاره هامان آب یخ را ریختن و پاشیدن .ما آدم های متعهدی هستیم و خوش قول !

تکلیف معلوم شد! همه ابن چهره ها که صدای جیغ شان چه زن و چه مرد در گوشمان هست که " ااای واای آب یخ چقدر به انسان شک میدهد"همان عزیزانی هستند که فریاد شکشان در مقابل جنایات حروم زادگان اسراییلی در گوشمان میپیچد

این وفای به عهد در تمام اقوام ما موج میزند.که هر کجا هر کسی با هر تفکر و سیاستی هر چالشی برای ما ایجاد کند ؛ آب و یخ که سهل است ، خاک و گل بر سر میریزیم !!

تکلیف معلوم است!

یاران زهرایی، یاران چادر خاکی، یاران علی، دینمان را به چالش نیندازند دین شویان غرب ؟!

میگویند: آب و یخ تن ناموس حتک حرمت شده شیعه در عراق وشام را غسل ندهد!

میگویند :آب ویخ چاقوی داعش به خون سرهای مردان شیعه آغشته را نمیشوید .!

میگویند: آب و یخ کودکان از تشنگی پر پر شده را سیراب نکند !

راست میگویند؟!!!

تکلیف معلوم میشود!!!

وقتی یک مشت خاک تربت کربلا رابا خاک فکه آمیخته به نیابت یاران زهرایی بر سر ریختم تکلیفم معلوم میشود میدانم ...

ریا ، چاپلوسی ، خود شیرینی و ....

اااای وااای بر این تکلیف ....

یا علی.

عزت تان مستدام . کوچک ترین فرد جامعه هنری ایران اسلامی.

الهام چرخنده


شنبه 93 مرداد 25 , ساعت 7:14 عصر

بیانیه هیأت رزمندگان اسلام در محکومیت اهانت به مقدسات دینی

 

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

 

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

 

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:

 

ان لقتل الحسین علیه السلام حرارة فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی شود.جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص .556

 

قال الحسین علیه السلام:

 

انا قتیل العبرة لا یذکرنی مؤمن الا بکی.

 

حسین بن علی علیه السلام فرمود: من کشته اشکم.هیچ مؤمنی مرا یاد نمی کند مگر آنکه (بخاطر مصیبتهایم) گریه می کند.بحار الانوار، ج 44، ص .279

 

قال الرضا علیه السلام:

 

من کان یوم عاشورا یوم مصیبته و حزنه و بکائه جعل الله عز و جل یوم القیامة یوم فرحه و سروره.

 

امام رضا علیه السلام فرمود: هر کس که عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه اش باشد، خداوند روز قیامت را برای او روز شادی و سرور قرار می دهد.بحار الانوار، ج 44، ص .284

 

هنوز سی و پنج سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری آن یار سفر کرده، امام شهدا و ملت عظیم الشان ایران امام خمینی (ره) نگذشته است.

 

در محرم‌الحرام سال 1357 حسین زمانه آمده بود تا یزیدیان را از پای در آورد و این‌ بار پیروزی ظاهری و باطنی هر دو نصیب پیروان حسین علیه‌السلام گردید.

 

چه زیبا شناخته بود رهبر کبیر انقلاب اسلامی فکرهای آلوده و منحرف را و برای اینکه در آینده افرادی حتی با سابقه انقلابی و مدعی خط امام نتوانند به مبانی اعتقادی و ارزشهایی که این انقلاب را به پیروزی رساند خدشه ای وارد کنند فرمودند :

 

” گریه کردن بر عزای امام حسین، زنده نگهداشتن نهضت و زنده نگهداشتن همین معنا که یک جمعیت کمی در مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد، دستوراست.

 

عاشورا روز عزای عمومی ملت مظلوم است، روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان است.

 

روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهداست. آن کسانی که می‌گویند روضه سیدالشهدا را نخوانید، اصلا نمی‌فهمند مکتب سیدالشهدا چه بوده و نمی‌دانند یعنی چه، نمی‌دانند این گریه‌ها و این روضه‌ها حفظ کرده این مکتب را. “

 

و به تاسی از پیر جماران امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) فرمود :

 

” این‏جانب همه‏ى مردم – بخصوص جوانان – را به … گرم نگهداشتن مراسم عزادارى سالار شهیدان حسین‏بن‏على توصیه مى‏کنم.”

 

هیات رزمندگان اسلام با محکوم نمودن شدید اظهارات سخیف و اهانت آمیزآقای دکتر نجفقلی حبیبی در برنامه زنده ” دیروز، امروز، فردا ” از مسئولین قضایی تقاضامند است برای جلوگیری از اهانت بیشتر به ارزشهای اسلامی و انقلابی مسلمین ایران و جهان با اینگونه افراد برابر قوانین برخورد نمایند.


دوشنبه 93 مرداد 13 , ساعت 8:7 صبح
فارس گزارش می‌دهد
خبرنگاران ایرانی رسانه کودکان غزه می‌شوند + اسامی و متن بیانیه

در پی انتشار طومار در خواست فعالان رسانه‌ای ایرانی برای اعزام به غزه وزارت ارشاد از آمادگی برای سازماندهی خبرنگاران جهت اعزام به غزه و صدور روادید برای آنها خبر دادند.

خبرگزاری فارس: خبرنگاران ایرانی رسانه کودکان غزه می‌شوند + اسامی و متن بیانیه

 

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در آستانه روز خبرنگار، پیامبران آگاهی و خبر با انتشار طوماری آمادگی خود را برای اعزام به نوار غزه و پوشش خبری مظلومیت فرزندان فلسطین اعلام کردند.

بر اساس این گزارش در پی انتشار این طورمار که به امضای  بیش از 800 نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای ایران  ـ تا زمان انتشار خبر ـ رسیده است،‌ وزارت ارشاد اسلامی نیز آمادگی خود را برای سازماندهی خبرنگاران جهت اعزام آنها به غزه اعلام کرد.

حسن محرابی مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس در همین زمینه از آمادگی معاونت مطبوعاتی برای سازماندهی اعزام خبرنگاران به غزه خبر داد و اظهار داشت: کارهای مربوط به صدور روادید را وزارت خارجه انجام می‌دهد و ما در سازماندهی خبرنگاران به آنها کمک می‌کنیم.

در روزگاری که سانسور، سکوت و خفقان استراتژی اصلی رسانه‌های غربی و عربی برای دیده نشدن و شنیده نشدن فریاد مظلومان غزه است، بیش از 800 خبرنگار ایرانی از 122 رسانه مکتوب و تصویری، می خواهند به بازتاب آلام و رنج‌های مظلومان غزه بپردازند و به عنوان خبرنگاران انقلاب اسلامی، رسانه ی مظلومان قرن بیست و یکم باشند که در زندانی بزرگ محصور شده‌اند.

نمایندگان رسانه‌ای جمهوری اسلامی از جمله پرس تی وی که چندی پیش مجوز فعالیتشان در کشورهای مهد دموکراسی لغو شد و  اداره ارتباطات انگلیس پرس تی وی را به دلیل شکایت یهودیان در جریان جنگ 22 روزه و حمله اسرائیل به غزه از ماهواره اسکای حذف کرد، اینک می خواهند دوباره روایتگر زندگی پرمحنت مردمان مقاوم غزه باشند.

امروز غزه بیش از هر چیز به توجه نیاز دارد و این امر مستلزم این است که لنز دوربین‌ها و قلم‌ها، صدای نفس‌های بریده و جان‌های خسته را به مردم جهان مخابره کند.


وقتی هر یک ساعت یک کودک در غزه کشته می شود و این خبر تکان دهنده در ماریپیچ سکوت رسانه های غربی محو می شود، اهمیت حضور خبرنگار ایرانی در کارزار غزه بیش از پیش مشخص می شود؛ خبرنگاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن فرمودند: «خبرنگاران لحظات نابودشدنى و زوال‌یافتنى را تثبیت و ابدى مى‏‌کنند.»

ایشان همچنین در جایی دیگر تاکید کردند: «هر حادثه وقتى در چاردیوارىِ سکوت و بى‏‌اعتنایى و غفلت قرار بگیرد، خواهد مُرد و فراموش خواهد شد، پایدار شدن حوادث بستگى دارد به این‏که مبلّغان و خبررسانانى امین، صادق و با انگیزه داشته باشند.»

امروز این انگیزه، توام با غیرت ایرانی و اسلامی خبرنگاران رسانه‌های مختلف کشورمان را برای اعزام به غزه بی‌تاب کرده است، چه اینکه با گذشت 27 روز از یک جنگ نابرابر، 1830 نفر کشته و طبق اعلام آمار رسمی وزارت بهداشت فلسطین 9320 نفر نیز زخمی و مجروح شده اند.

رهبر معظم انقلاب بر همین اساس در خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند: «امروز قضیه اول جهان اسلام قضیه غزه است؛ شاید بشود گفت قضیه اول دنیاى انسانیت، قضیه غزه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است.»

در میانه این جنگ نابرابر اگر رسانه‌های غربی می‌کوشند تا حماس را به عنوان سازمان ترور معرفی می‌کنند، خبرنگاران ایرانی درصددند در این جنگ نامتوازن رسانه ای روایتگر زندانی شدن 7 ساله بیش از یک و نیم میلیون شهروند غزه‌ای باشند که از کمترین حق انسانی خود محروم شده‌اند اما همچنان حمایت از مقاومت و رزمندگان حماس را به هر گزینه دیگری ترجیح می‌دهند و جانانه از سرزمین خود دفاع می‌کنند.

 

 

متن این بیانیه به همراه اسامی امضاءکنندگان به این شرح است:

 

بسم‌الله الواحد القهار

 

إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ

 

اگر گروهی از مؤمنان به خاطر حفظ دین‌شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.

 

سوره انفال – آیه72

 

جنایات وحشیانه صهاینه در غزه‌ی مظلوم و هتک تمامی شئون انسانیت و به خاک و خون کشیدن مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی، در پس سکوت رضایتمندانه جهان غرب و سران روسیاه عرب، پرده‌ای دیگر از نمایش ننگین تمدن غرب را به نمایش افکار عمومی جهان گذاشت.

 

این روزها که "سگ نجس هار" صهیون، در واپسین لحظه های حیات ننگین خود، دریدگی و جنایت و خشونت را به نهایت حد رسانده است، یک واقعیت تلخ دیگر در معرض نگاه مبهوت جهانیان قرار گرفته و آن سکوت شرم‌آور داعیه‌داران حقوق بشر و مجامع روسیاه بین المللی و بوقهای رسانه‌ای دنیاست که جنایات بی‌حد و حصر رژیم کودک‌کش صهیونیست و فجایع انسانی در غزه‌ی بی‌پناه را حتی به اندازه "مرگ دسته جمعی نهنگ‌ها" هم پوشش رسانه‌ای نمیدهند...

 

در این میانه بی‌اخلاقی و رذالت و بی‌شرمی، ما خبرنگاران و اصحاب رسانه ایران به نمایندگی از ملت مسلمان و آزاده ایران‌زمین – بعنوان حامیان همیشگی مظلومان و مستضعفان جهان – آمادگی داریم در صورت هماهنگی مسئولان ذیربط با اعزام به سرزمین زخمی غزه، ابعاد گسترده مظلومیت مردم بی‌پناه این منطقه و اوج فجایع انسانی ناشی از جنایات صهاینه‌ی ملعون را به گوش افکار عمومی جهان برسانیم.

 

همانا خدا با صابران است...

 


دوشنبه 93 مرداد 13 , ساعت 8:3 صبح
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای خبر داد
شناسایی و تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه‌های ماهواره‌ای غیر قانونی

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی و تعطیلی دفاتر تولید تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای غیر قانونی در چهار استان کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: شناسایی و تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه‌های ماهواره‌ای غیر قانونی

 

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌‌ای اعلام کرد؛ با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) دفاتر تولید تعدادی از شبکه‌های ماهواره ای که در چهار استان کشور به طور مخفیانه و غیر قانونی در راستای ایجاد اختلافات مذهبی وتشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع فعالیت می نمودند ، شناسایی گردیده وبا حکم قضایی تعطیل وعوامل آنها بازداشت شدند.

در این اطلاعیه آمده است: برخی از این شبکه ها ی ماهواره ای که مرکز پخش آنها در انگلیس وامریکا ست توسط این دفاتر و عوامل آن در استانهای قم ، اصفهان ، تهران وخراسان رضوی به پشتیبانی از برنامه های اختلاف افکنانه در جهان اسلام مبادرت می کردند.

بر اساس این گزارش، این شبکه ها در راستای اهداف برخی سرویس های اطلاعاتی بیگانه وتأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت نموده و درجهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می کردند .

این اطلاعیه در پایان می‌افزاید: اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آنها ، اهانت به علمای جهان اسلام ، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت ، تبلیغ وترویج سبک های غلط ، خرافی وخشن عزاداری ، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر بوده است.

انتهای پیام/

 


یکشنبه 93 مرداد 12 , ساعت 11:31 صبح
 

یکشنبه 93 مرداد 12 , ساعت 11:30 صبح
   1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ