سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس به لاغ نپرداخت جز که اندکى از خرد خود بپرداخت . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 94 تیر 22 , ساعت 1:12 عصر

بررسی وضعیت رویت پذیری هلال شوال 1436 

بر اساس محاسبات نجومی ، تولد ماه نو و یا مقارنه ماه شوال المکرم سال 1436 هجری قمری در حدود ساعت 01:24 روز پنج­شنبه 16 ژولای 2015 میلادی به وقت بین المللی (ساعت 05:54 صبح روز پنج­شنبه 25 تیر 1394 هجری شمسی مصادف با 29 رمضان المبارک 1436 هجری قمری به وقت رسمی تابستانی ایران) روی خواهد داد.

 

پنج نقطه از سرزمین ایران را مطابق تصویر زیر در نظر میگیریم:

 

 

منتهی الیه جنوب شرقی کشور (A)

منتهی الیه شمال شرقی کشور (B)

منتهی الیه شمال غربی کشور (C)

منتهی الیه جنوب غربی کشور (D)

مرکز کشور – 56 کیلومتری شرق شهرستان نایین در استان اصفهان (E)

 

در لحظه غروب خورشید همین روز برخی از مختصات مهم حدی هلال شوال در نقاط شاخص فوق الذکر بشرح زیر است (مختصات مکان مرکزی – با در نظر گرفتن اثر شکست نور در جو)

 

نقطه A

زمان غروب خورشید به وقت تابستانی ایران: در ساعت 19:16

جدائی زاویه ای ماه و خورشید: 7.664 درجه

ارتفاع هلال از افق: 1.025 درجه

ضخامت بخش میانی هلال: 0.14 دقیقه قوسی

فاز ماه: 0.48 درصد

مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: حدود 7 دقیقه

فاصله زمین تا خورشید: 394668.05 کیلومتر

 

نقطه B

زمان غروب خورشید به وقت تابستانی ایران: در ساعت 19:44

جدائی زاویه ای ماه و خورشید: 8.029 درجه

ارتفاع هلال از افق: منفی 0.317 درجه زیر افق

ضخامت بخش میانی هلال: 0.15 دقیقه قوسی

فاز ماه: 0.50 درصد

مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: هلال قبل از خورشید غروب میکند

فاصله زمین تا خورشید: 394733.16 کیلومتر

 

نقطه C

زمان غروب خورشید به وقت تابستانی ایران: در ساعت 20:59

جدائی زاویه ای ماه و خورشید: 8.539 درجه

ارتفاع هلال از افق: منفی 0.424 درجه زیر افق

ضخامت بخش میانی هلال: 0.17 دقیقه قوسی

فاز ماه: 0.56 درصد

مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: هلال قبل از خورشید غروب میکند

فاصله زمین تا خورشید: 394908.34 کیلومتر

 

نقطه D

زمان غروب خورشید به وقت تابستانی ایران: در ساعت 20:18

جدائی زاویه ای ماه و خورشید: 8.111 درجه

ارتفاع هلال از افق: 0.750 درجه

ضخامت بخش میانی هلال: 0.15 دقیقه قوسی

فاز ماه: 0.53 درصد

مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: حدود 6 دقیقه

فاصله زمین تا خورشید: 394812.36 کیلومتر

 

نقطه E

زمان غروب خورشید به وقت تابستانی ایران: در ساعت 20:04

جدائی زاویه ای ماه و خورشید: 8.084 درجه

ارتفاع هلال از افق: 0.278 درجه

ضخامت بخش میانی هلال: 0.15 دقیقه قوسی

فاز ماه: 0.51 درصد

مدت مکث ماه بعد از غروب خورشید: حدود 3 دقیقه

فاصله زمین تا خورشید: 394781.28 کیلومتر

 

تحلیل رویت پذیری هلال مقارن و بعد از غروب خورشید روز پنج شنبه 29 رمضان:

 

مقایسه مختصات هلال ماه در نقاط مذکور با رکوردهای حدی بدست آمده در رصدهای گذشته نشان میدهد که امکان رویت هلال شوال در شامگاه پنج شنبه 25 تیر مصادف با 29 رمضان ، مقارن و بعد از غروب خورشید در این 5 نقطه بسیار بسیار بعید (قرین محال) است. شرایط دمایی تابستان ایران و نیز وجود گرد و غبار در آسمان اکثر نقاط کشور در این فصل از سال باعث میشود نتوان هیچ شانسی از این بابت در نظر گرفت. از آنجا که مختصات هلال در دو نقطه A و D مناسبتر از سایر نقاط کشور است ، در نتیجه میتوان اینگونه جمع بندی کرد که هلال شوال در غروب روز پنج شنبه مقارن و بعد از غروب خورشید ، با چشم عادی و یا چشم مسلح در پهنه ایران قابل رویت نخواهد بود.

 

تحلیل رویت پذیری هلال قبل از غروب خورشید (رویت در روز):

 

از آنجا که رویت هلال با چشم مسلح و پیش از غروب خورشید از نظر مقام معظم رهبری مد ظله العالی دارای حجت شرعی است ، به بررسی مختصات هلال شوال در نقاط پنجگانه مذکور و پیش از غروب خورشید میپردازیم.

 

توجه به مختصات هلال در دو نقطه B و C نشان میدهد که در این دو نقطه ، غروب هلال قبل از غروب خورشید خواهد بود. از نقطه B آنقدر به طرف جنوب حرکت کنیم (یعنی عرض جغرافیایی را کاهش دهیم ولی طول جغرافیایی را ثابت نگه میداریم) تا بجایی برسیم که غروب ماه و خورشید همزمان روی دهد. این نقطه جدید با نام B1 دارای عرض جغرافیایی 33:59:30 شمالی خواهد بود. همین کار را در مورد نقطه C انجام میدهیم تا به نقطه C1 با عرض جغرافیایی 36:29:00 شمالی برسیم. اگر نقطه B1 را به C1 وصل کنیم ، تقریبا" خطی مشابه زیر خواهیم داشت:

 

 

بخشهای عمده استان خراسان رضوی ، استانهای خراسان شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی ، بخشهای عمده استانهای آذربایجان غربی ، زنجان ، قزوین ، البرز و نیمه شمالی استان تهران در شمال این خط واقع شده­اند که در تمامی مناطق مذکور ، غروب هلال شوال در شامگاه پنج شنبه 29 رمضان ، زودتر از غروب خورشید روی خواهد داد.

 

بدون اینکه بخواهم اظهار نظر شرعی کنم (که متخصص در این زمینه نیستم) و صرفا" به این دلیل که پاسخ به یک سوال شرعی خود (در همین زمینه که از مقام معظم رهبری مد ظله العالی استفتاء نموده­ام) را هنوز دریافت نداشته­ام و در این موضوع ابهام شرعی جدی دارم که با توجه به آغاز شبانه روز قمری از شب ، اگر هلال در منطقه­ای قبل از غروب خورشید با ابزار رویت شد اما غروب ماه در این منطقه قبل از غروب خورشید باشد آیا آثار شرعی این رویت همانند آثار رویت هلال شب اول ماه است؟ ، بنابراین چنانچه از مناطق واقع در شمال خط نقشه بالا گزارش رویت هلال دریافت شود و اول ماه صرفا" بر مبنای این گزارشها اعلام شود ، شخصا" برای احتیاط ، روزه خود را با انجام سفر افطار میکنم و در زمانی دیگر قضای این روزه را خواهم گرفت. در این رابطه گر کسی ابهامی داشته باشد برای اینکه تکلیف شرعی خود را بداند باید به مرجع تقلید خود مراجعه کند و اگر هم کسی ابهامی ندارد میتواند به یقین خود عمل نماید.

ادامه مطلب...

جمعه 94 خرداد 29 , ساعت 6:26 عصر

برای بالا بردن تحمل بدن در این ماه و آسان‌شدن روزه‌داری، در کنار این‌که بدن نیز در سلامت بیشتری قرار گیرد، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد.

 

- تاجای ممکن سحری را از وعده‌های غذایی ماه رمضان حذف نکنید. نتیجه نخوردن سحری عدم دریافت کربوهیدرات در طولانی‌مدت، اُفت قند خون، بی‌حالی، سردرد، ضعیف‌شدن اعصاب و... است. 

 

- خوردن نمک زیاد و یا غذای شور در وعده سحر باعث تشنگی مفرط در طی روز خواهد شد.

 

- هرچند که بسیاری از افراد چایی را از مایعات موثر در رفع تشنگی ماه رمضان می‌دانند، اما خوردن چایی، خصوصا چایی پررنگ، منجر به دفع شدن آب بدن می‌گردد. 

 

- میوه و سبزیجات پخته در ماه رمضان علاوه‌بر اینکه آب بیشتری را در بدن ذخیره خواهد کرد، جلوی نفخ معده بر اثر خوردن سبزیجات و میوه‌های خام را نیز خواهد گرفت.

 

- اگر در ساعات اولیه صبح اندکی پیاده‌روی کنید، نه تنها منجر به کاهش وزن در ماه رمضان خواهد شد، بلکه قند خونتان را نیز تنظیم خواهید کرد. 

 

- نوشیدن آب زیاد به هنگام سحری یک اشتباه رایج است. این‌کار منجر به رقیق‌شدن شیره معده و درنتیجه نفخ و اخلال در هضم می‌شود. 

 

- خوردن میوه به هنگام سحر باعث دفع یبوست می‌گردد.

 

- قهوه، شکلات و تمام مواد کافئین‌دار را باید در ماه رمضان کاهش داد، چرا که منجر به تشنگی زیاد می‌شود. 

 

- خوردن مواد غذایی حاوی فیبر (سبزی و میوه) باعث جذب‌شدن تدریجی مواد غذایی توسط بدن، کاهش خستگی می‌شود و از افزایش ناگهانی قندخون و ترشح انسولین جلوگیری خواهد کرد. 

 

- هنگامی که می‌خواهید افطار خود را باز کنید، هرچند که تشنه هستید، به خوردن آب و نوشیدنی‌های سرد اقدام نکنید. 

 

- دهیدراسیون و یا کم‌آبی بدن در فصل تابستان، به کلیه‌ها آسیب شدیدی می‌زند. این آسیب با روزه‌داری تشدید می‌گردد. برای پیشگیری از ابتلا به دهیدراسیون بدن نوشیدن و خوردن مواد زیر مفید است: دوغ، شیر، آب‌میوه، میوه و سبزیجاتی همچون هندوانه، خربزه، هویج، چغندر، خیار، کرفس و... .

 

- در این ایام سعی کنید خوردن مواد سرخ‌شده را کاهش دهید تا کمتر تشنه شوید.

 

- داشتن فعالیت‌ها و ورزش‌های شدید در این ماه خوب نیست، اما نداشتن تحرک در حد متوسطِ آن نیز منجر به یبوست می‌شود. 

 

- خوردن برخی غذاها مانند حلیم به این دلیل که دیرتر هضم می‌شوند جلوی گرسنگی زودهنگام را در این ماه می‌گیرند. موادی مانند گندم، جو و بادام نیز از این دسته‌اند. 

 

- اگر در این ماه دچار دردهای معده بر اثر اسید معده هستید، زردآلو و هلو بخورید. 

 

- خوردن غذاهایی با کالری منفی به دلیل این‌که انرژی بیشتری برای هضم غذا نیاز دارند، نتیجتا منجر به گرسنگی کمتر خواهند شد. این غذاها شامل کلم بروکلی، گل کلم، سیر، لوبیا سبز، آناناس، توت‌فرنگی، گوجه‌فرهنگی، طالبی، هلو و... می‌شود. 

 

- برخی افراد به هنگام افطار و به دلیل تشنگی نوشابه می‌نوشند، این ماده به دلیل گاز و قندی که دارد باعث سردرد خواهد شد.

 

- یکی از راه‌های رفع سردرد در ماه رمضان نوشیدن چای سبز در حد فاصل افطار تا سحر است. 

 

- شیر سرد، هندوانه، هلو، خیار و سایر میوه‌های خنک برای باز کردم افطار مناسب نیست.

 

- انجام ورزش‌های سبک در ماه رمضان به کاهش سموم ذخیره‌شده در بدن کمک می‌کند.

 

- بهتر است قبل از خوردن سحری ورزش کنید؛ اینکار به سلامت بدن در این ماه کمک زیادی خواهد کرد. همچنین بهترین ورزش‌ها پس از افطار شنا، پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی است که باعث پیشگیری از گرفتگی عضلات خواهد شد. 

 

- یکی از فواید این ماه پاکسازی کبد از طریق خوردن سبزیجات و میوه‌جات است. پاک‌سازی کبد از این طریق منجر به شفاف‌شدن پوست، جلوگیری از پیری، کاهش حساسیت‌ها، سم‌زدایی از داروها، خواب راحت و تصفیه بدن می‌گردد.

 

- از مشکلات برخی افراد در ماه رمضان، بدبو شدن دهان است. برای جلوگیری از بویِ بدن دهان مسواک‌زدن، نخ‌کشیدن، مسواک‌کردن زبان و نوشیدن 2 الی 3 لیوان آب در سحر موثر است.


دوشنبه 94 خرداد 18 , ساعت 12:15 عصر

همه مشکلات مــــــا


ناشی از غیبت طولانی مولایمان


محبــوب دل هـا و منجی انســـان هـا


حضرت حجـة ابن الحســــن المهــــدی(عـــج) است

 

 

پس برای تعجیــــل در فـــرج مبارکشان زیـــاد دعا کنیم


 

 

برای سلامتی و خشنودی امـــام و مقتــــدا و مولایمان


 قائـم آل محمّـــــد (ص)

 

و برای تعجیل در فـــرج مبــــارکشان

  

دو رکعت نماز مخصوص و یکصد صلوات

 

 


12

دوشنبه 94 خرداد 18 , ساعت 12:11 عصر

اا


سه شنبه 94 اردیبهشت 29 , ساعت 10:5 صبح


یکشنبه 94 فروردین 30 , ساعت 11:15 صبح

7- مسائل هسته‌ای

1/7 - آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد

یک مطلب راجع به مسائل هسته‌ای عرض بکنیم؛ البتّه نکات دیگری هم وجود دارد که نمیخواهم بیش از این در این زمینه بحث را ادامه بدهم. چند جمله در باب مسائل هسته‌ای: اوّلاً در زمینه‌ی مسائل هسته‌ای، دشمنان ما که طرف مقابل ملّت ایران قرار دارند که عمده هم آمریکا است اینها دارند با تدبیر و سیاست‌گذاری حرکت میکنند. این را ما کاملاً توجّه داریم، میفهمند که دارند چه‌کار میکنند؛ آنها به این مذاکرات احتیاج دارند، آمریکا به مذاکرات هسته‌ای بسیار احتیاج دارد. این اختلافاتی هم که می‌بینید در بین آمریکایی‌ها هست، سناتورهای آمریکا یک‌جور، دولت آمریکا یک‌جور، این معنایش این نیست که اینها به این مذاکرات نیازمند نیستند؛ نه، آن جناح مقابل دولت، مایل است امتیازی را که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است ثبت نشود؛ دنبال این هستند. به این مذاکرات احتیاج دارند و این مذاکرات را برای خودشان لازم میدانند امّا ابراز استغنا میکنند.
در همین پیام نوروزی رئیس‌جمهور آمریکا متأسّفانه حرفهای غیر صادقانه‌ای وجود داشت. بااینکه نسبت به ملّت ایران علی‌الظّاهر اظهار دوستی میکنند امّا انسان کاملاً و بروشنی درمی‌یابد که این اظهارات صادقانه نیست. یکی از حرفها این بود که در ایران کسانی هستند که با حلّ دیپلماتیک مسئله‌ی هسته‌ای موافقت ندارند؛ این را او میگوید. میگوید در ایران کسانی هستند که نمیخواهند مسئله‌ی هسته‌ای با مذاکرات دیپلماسی حل‌وفصل بشود؛ این دروغ است؛ در ایران هیچ‌کس نیست که نخواهد مسئله‌ی هسته‌ای حل بشود و با مذاکرات حل بشود. آنچه ملّت ایران نمیخواهند عبارت است از قبول تحمیل‌ها و زورگویی‌های آمریکا؛ این را نمیخواهد. آنچه ملّت ایران در مقابل آن مقاومت میکند قبول زورگویی‌های طرف مقابل است. طرف مقابل میگوید بیایید مذاکره کنیم و شما حرفهای ما را موبه‌مو قبول کنید؛ این را میگوید. ملّت ایران در مقابل این ایستاده است و یقیناً نه مسئولین ما، نه هیئت مذاکره‌کننده و پشت‌ سرِ آنها ملّت ایران، مطلقاً این را قبول نخواهد کرد.

 

 

2/7-مذاکره‌ی با آمریکا صرفاً در قضیّه‌ی هسته‌ای است و لاغیر

نکته‌ی دوّم در مورد مسائل هسته‌ای این است که این مذاکراتی که امروز در جریان است که با دولتهای اروپایی و با آمریکا مذاکره میکنند، مذاکره‌ی با آمریکا صرفاً در قضیّه‌ی هسته‌ای است و لاغیر، این را همه بدانند. ما درباره‌‌ی مسائل منطقه‌ای با آمریکا مذاکره‌ای نمیکنیم؛ هدفهای آمریکا در مسائل منطقه‌ای، درست نقطه‌ی مقابل هدفهای ما است. ما در منطقه امنیّت و آرامش میخواهیم، تسلّط ملّتها را میخواهیم؛ سیاست آمریکا در منطقه ایجاد ناامنی است. شما به مصر نگاه کنید، به لیبی نگاه کنید، به سوریه نگاه کنید! دستگاه‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا، درمقابل بیداری اسلامی‌ای که به‌وسیله‌ی ملّتها به‌وجود آمد، یک ضدّ حمله را شروع کردند که هنوز ادامه دارد و ملّتها را در منطقه دارد بتدریج بدبخت میکند؛ هدف آنها این است؛ این درست نقطه‌ی مقابل هدفهای ما است. ما نه در مسائل منطقه‌ای، نه در مسائل داخلی و نه در مسئله‌ی تسلیحات، با آمریکا مطلقا صحبت و مذاکره‌ای نداریم؛ مذاکره، صرفاً در قضیّه‌ی هسته‌ای است و اینکه ما در موضوع هسته‌ای با روش دیپلماسی چگونه میتوانیم به نتیجه برسیم.

3/7-رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی مترتّب بر توافق.

نکته‌ی سوّم؛ اینکه آمریکایی‌ها تکرار میکنند که «ما قرارداد با ایران میبندیم، بعد نگاه میکنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریمها را برمیداریم» این حرف حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم.

رفع تحریمها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه‌ی مذاکرات؛ آن کسانی که دست‌اندرکار هستند، فرق این دو را بخوبی میفهمند. این یک خدعه‌ی آمریکایی است که میگویند قرارداد میبندیم، نگاه میکنیم به رفتارها، بعد تحریمها را برمیداریم! این‌جوری نیست؛ همین‌طور که مسئولین ما صریحاً گفته‌اند و رئیس‌جمهور محترم صریحاً گفت، رفع تحریمها باید بدون هیچ فاصله‌ای در هنگام رسیدن به توافق انجام بگیرد، یعنی رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی مترتّب بر توافق.

4/7- اینکه تصمیم‌هایی که ایران میگیرد بازگشت‌ناپذیری‌ای در آن باشد ما قبول نداریم

یک نکته‌ی دیگر؛ آمریکایی‌ها تکرار میکنند که ایران بایستی در تصمیم‌هایی که میگیرد و چیزهایی که قبول میکند، بازگشت‌ناپذیری‌ای وجود داشته باشد؛ این را ما قبول نداریم. اگرچنانچه طرف مقابل میتواند به هر بهانه‌ای باز هم تحریمها را علیه ملّت ایران برقرار کند، هیچ وجهی ندارد که هیئت مذاکره‌کننده‌ی ما بپذیرد و کاری انجام بدهد که این کار برگشت‌ناپذیر است؛ به‌هیچ‌وجه، این یک صنعت مردمی است، یک صنعت بومی است، متعلّق به مردم است، دانش آن و فنّاوری آن مال مردم است، باید پیش برود؛ این پیشرفت جزء ذات هر صنعت و فنّاوری است. آنها بحث بمب اتم را پیش میکشند، خب خودشان هم میدانند که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم امّا این را یک بهانه‌ای قرار داده‌اند برای فشار آوردن بر ملّت ایران. ما در این مذاکرات به همه‌ی تعهّدات بین‌المللی پایبند بودیم، ما در این مذاکرات به تعهّدات اخلاق سیاسی-اسلامی پایبند بودیم، ما نقض عهد نکردیم، ما دو جور حرف نزدیم، ما تلوّن به‌خرج ندادیم؛ نقطه‌ی مقابل و طرف مقابل ما آمریکایی‌ها هستند، عهدشکنی کردند، تلوّن در آراء نشان دادند، تقلّب نشان دادند،

5/7- مجموعه‌ی روشنفکری کشور هنوز ملتفت نبودند که طرف مقابلشان آمریکا کیست، خوب نگاه کنند

رفتار آنها یک رفتاری است که برای ملّت ما مایه‌ی عبرت است؛ آن کسانی هم که در درون مجموعه‌ی روشنفکری کشور هنوز ملتفت نبودند که طرف مقابلشان آمریکا کیست، خوب است نگاه کنند به این مذاکرات و بفهمند با چه کسی مواجهند و آمریکا امروز در دنیا چه دارد انجام میدهد. این تهدیدهایی هم که میکنند بی‌اثر است؛ اینکه تهدید میکنند به تحریم بیشتر، اینکه در خلال حرفها تهدید میکنند به تحرّک نظامی، اینها تهدیدهایی است که ملّت ایران را نمیترسانَد؛ ملّت ایران ایستاده است و ان‌شاءالله با کمال موفّقیّت از این آزمون بزرگ بیرون خواهد آمد؛ البتّه توفیقات الهی میتواند ملّت ما را در این راه موفّق کند.

8- گسترش نفوذ معنوی اسلام درمنطقه

مسائل مهمّ دیگری هم وجود دارد که مجال طرح آنها الان نیست؛ مسلّماً کارهای بزرگی برعهده‌ی ملّت و دولت ایران است؛ مسئله‌ی اتّحاد اسلامی، مسئله‌ی کمک به ملّتهای مستضعف، گسترش نفوذ معنوی اسلام در منطقه که امروز پرچم آن دست ملّت ایران است، اینها کارهای بزرگی است که اگرچنانچه خدای متعال توفیقات خود را شامل حال ملّت عزیزمان بکند – که ان‌شاءالله خواهد کرد، به برکت دعاهای شما، به برکت همّت و تلاش شما و بخصوص جوانان – این کارهای بزرگ را ان‌شاءالله انجام خواهیم داد.

                                                                       و السّلام‌ علیکم‌ و رحمة الله‌ و برکاته


1) سوره‌ی حج، بخشی از آیه‌ی 39؛ «...و البتّه خدا بر پیروزی آنان سخت توانا است»
2) سوره‌ی حج، آیه‌ی 41؛ «همان کسانی که چون در زمین به آنان توانایی دهیم، نماز برپا میدارند و زکات میدهند و به کارهای پسندیده وامیدارند، و از کارهای ناپسند باز میدارند، و فرجام همه‌ی کارها از آنِ خدا است»

3) من لا یحضره الفقیه، ج 1 ، ص 210؛ «نماز تقرّب هر پرهیزکار است»

4) سوره‌ی توبه، بخشی از آیه‌ی 103؛ «از اموال آنان صدقه‌ای بگیر ...»

5) کافی، ج 5 ، ص 56؛ «با آن همه‌ی فرائض و واجبات برپا میشود»

6) سوره‌ی نحل، بخشی از آیه‌ی 90 ؛ «درحقیقت خدا به دادگری و نیکوکاری و بخشش به خویشاوندان فرمان میدهد و از کارهای زشت و ناپسند و ستم باز میدارد...»

7) سوره‌ی اعراف، بخشی از آیه‌ی 157 ؛ «... [همان پیامبری که] آنان را به کار پسندیده فرمان میدهد، و از کار ناپسند باز میدارد ...»

8) کافی، ج 4 ، ص 570؛ «شهادت میدهم که نماز را به پا کردی و زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی از منکر کردی»

9) سوره‌ی توبه، بخشی از آیه‌ی 71 ؛ «و مردان و زنان با ایمان، دوستان یکدیگرند، که به کارهای پسندیده وامیدارند، و از کارهای ناپسند باز میدارند، و نماز را برپا میکنند و زکات میدهند ...»
10) بیانات در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی در مشهد مقدّس (1386/1/1)
11) شعار مرگ بر آمریکای حضّار


شنبه 94 فروردین 22 , ساعت 9:45 عصر

احمد واعظی از جمله مداحانی است که روز پنجشنبه بیستم فروردین ماه در دیدار مداحان با مقام معظم رهبری اشعاری را خواند که لبخند را بر لبان ایشان نشاند و شور و شعف حاضران در جلسه را نیز به دنبال داشت.

 

یکی از ابیاتی که واعظی در این جلسه خوانده بود، به دشمنان جمهوری اسلامی اشاره داشت و بازتاب گسترده‌ای  در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد:

 

آی ای دشمن زهرا و علی ننگت باد

کمتر ای بی‌سروپا زمزمه جنگت باد

 

که مرا زمزمه جنگ تو آزار دهد

و اگر رهبر من رخصت پیکار دهد

 

به خدا سر ز تن نحس تو سرکش بزنم

دفتر و میز و گزینه‌هایت آتش بزنم


شنبه 94 فروردین 22 , ساعت 10:45 صبح

تبادل لینک رایگان


شنبه 94 فروردین 22 , ساعت 8:19 صبح

لینک


شنبه 94 فروردین 22 , ساعت 8:18 صبح

لینک


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ