سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه، روشنی می آورد و غفلت، تاریکی . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 91 خرداد 3 , ساعت 6:52 صبح


10

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:21 صبح
 
 


دستگیری عامل شهادت محافظ رئیس‌جمهور


قاتل فراری که به تیم حفاظت ریاست‌جمهوری در سال 84 تیراندازی کرده بود، در شهرستان سرباز دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: قاتل فراری که به تیم حفاظت ریاست‌جمهوری در سال 84 تیراندازی کرده بود، در شهرستان سرباز دستگیر شد. سردار «حمید فهیمی‌راد» اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سرباز در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند شرور و قاتل فراری معروف به «هیپتان.الف» را دستگیر کنند. وی گفت: به‌دنبال دستگیری این شرور فراری که پس از یک نزاع و درگیری مسلحانه در این شهرستان، شناسایی و دستگیر شد، راز چندین فقره سرقت مسلحانه و راه‌بندی در شهرستان سرباز کشف شد.

وی افزود: این شرور مسلح در ادامه اعترافات خود گفته است در سال 1384در منطقه عمومی سرباز به سمت تیم حفاظت ریاست‌جمهوری که به این استان سفر کرده بودند، تیراندازی کرده که این عمل، منجر به شهادت یکی از محافظان رئیس‌جمهور شد. متهم برای بررسی و تحقیقات بیشتر، با هماهنگی مقامات قضایی در اختیار این نیرو است.


9

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:20 صبح
 
 


اخبار کوتاه


...

*** مقدم، مدیرکل روابط عمومی شرکت بهره‌برداری متروی تهران، گفت: آن چیزی که دیروز موجب شائبه بمب‌گذاری در متروی تهران شد، کیف خالی رها شده در داخل ایستگاه مترو بود. وی افزود: مأموران یکی از بانک‌ها پس از قرار دادن پول داخل عابربانک مستقر در ایستگاه شهید بهشتی از خط یک متروی تهران، کیف بزرگ خالی شده از پول را کنار این عابربانک جا می‌گذارند که این مسئله باعث تماس شهروندان با آتش‌نشانی و پلیس می‌شود و شایعه بمب‌گذاری شکل می‌گیرد.

*** خبرگزاری فرانسه به نقل از سارکوزی، بازنده انتخابات ریاست جمهوری، گزارش داد: نیکلا سارکوزی از اعضای حزبش خواسته تا همچنان متحد بمانند. سارکوزی گفته است: به‌زودی در انتخابات مجلس شرکت می‌کنیم و باید انتخابات مجلس را ببریم. گفته می‌شود سارکوزی رهبری جریان راست میانه را در این انتخابات برعهده نخواهد داشت. انتخابات مجلس فرانسه در ماه آتی برگزار خواهد شد.

*** نمایش «ازدواج در قهوه‌خانه» به کارگردانی «بهزاد محمدی» که این روزها در سالن آمفی‌تئاتر پردیس سینمایی قلهک اجرا می‌شود، اثری مملو از شوخی‌های رکیک جنسی است. جای تعجب است که در وضعیتی که شورای نظارت و ارزشیابی با جدیت تمام، پیگیر تولید و اجرای آثار نمایشی است، در سالنی در تهران و در مقابل چشم مخاطبانی که بخش اعظم آن‌ها خانواده‌ها هستند، اثری در حال اجرا است که جز شوخی‌های رکیک جنسی در کلام و اجرا چیزی ندارد!

*** در ادامه برگزاری نهمین جلسه رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی، وکیل یکی از متهمان در جایگاه حاضر شد تا از موکل خود دفاع کند. وی در دفاعی عجیب و جالب از موکلش، اظهار داشت: اگر موکل من امروز بعضی از چیزها را نمی‌گوید، دلیلش این است که نمی‌خواهد با اقرار به گناه، گناه دیگری مرتکب شود!

*** بنا بر اخبار رسیده، سرکردگان گروهک تروریستی منافقین سعی دارند با لابی‌گری با طرف‌های آمریکایی و مخالفان دولت مالکی، ساختمان جدیدی را با شرایطی مشابه به پادگان اشرف در عراق برای خود بگیرند. بی‌رغبتی کشورهای دیگر در پذیرش منافقین، سازمان نفاق را در معرض فروپاشی قرار داده است که تلاش می‌کنند در عراق بمانند.


7

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:19 صبح
 
 


نتیجه و ماهیت انتخابات مجلس ایران


پایگاه اینترنتی «فایننشال‌تایمز» 7 می‌2011 (18اردیبهشت) در مقاله‌ای به نتیجه انتخابات مجلس پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «فایننشال‌تایمز» 7 می‌2011 (18اردیبهشت) در مقاله‌ای به نتیجه انتخابات مجلس پرداخت و نوشت: کشمکش قدرت میان اصول‌گرایان ایران پس از پیروزی منتقدان احمدی‌نژاد در دور دوم انتخابات مجلس، تشدید خواهد شد. دور دوم انتخابات پارلمانی امسال روز جمعه به‌منظور انتخاب 65 کرسی باقی‌مانده برگزار شد. با وجود این، مشخص نیست که دقیقاً رئیس‌جمهور ایران تا چه میزان از حمایت مجلس جدید برخوردار خواهد بود. بسیاری از طرفداران او وابستگی خود را در مبارزات انتخاباتی پنهان کردند تا بتوانند از نهادهای بررسی صلاحیت، تأییدیه بگیرند. انتخابات ماه مارس مجلس، نخستین انتخابات از زمان انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری در سال 2009 بود.

در ادامه مقاله آمده است: رهبران ایران امیدوار بودند از این انتخابات به‌منظور اثبات اتحاد، آن‌هم در زمان فشار بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای خود استفاده کنند. با وجود این، این انتخابات در مقابل، میزان تنش‌های سیاسی داخلی را تشدید کرد که برخی نگرانند پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تشدید شود. علی مطهری و احمد توکلی که برای نخستین‌بار رئیس‌جمهور را در ماه مارس به مجلس فراخواندند، از جمله برندگان در حوزه انتخابیه تهران بودند. در حوزه‌های انتخابیه خارج از پایتخت، نامزدهایی که مدعی بودند مستقل هستند، کرسی‌های بیشتری را در مقایسه با گروه‌های مخالف احمدی‌نژاد کسب کردند. یک روزنامه نزدیک به رئیس‌جمهور از پیروزی این نامزدهای مستقل ابراز خرسندی کرد. در واقع، آن‌ها در تعیین توازن قدرت در مجلس نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

در پایان مقاله آمده است: مجلس کنونی ایران که تحت تسلط نیروهای مخالف رئیس‌جمهور است، یکشنبه در نخستین نشست پس از انتخابات دور دوم، به طور جدی از دولت آقای احمدی‌نژاد انتقاد کرد. پارلمان ایران حداقل دو شکایت علیه دولت به قوه قضائیه فرستاد که یکی از آن‌ها در مورد «آسیب‌های غیرقابل جبران» به اقتصاد کشور از طریق نقض قوانین تبادل خارجی آن‌هم در زمان مواجهه کشور با تحریم‌های متعدد است.

تحلیل‌: اگرچه این پایگاه اینترنتی سعی دارد در این مقاله راهیابی برخی افراد را به مجلس نهم، تشدید بیشتر اختلاف بین دولت و مجلس ارزیابی کند و آن را تشدید تنش‌های داخلی بنامد؛ ولی واقعیت این است که اختلاف‌نظر بین دو قوه بر سر مسائل داخلی و خارجی امری رایج و طبیعی است که در همه کشورها نیز وجود دارد؛ اما درعین‌حال باید هم به نمایندگان و هم به دولتی‌ها تذکر داد که نباید اختلاف‌نظر این دو، گاه حالت لج و لج‌بازی به خود بگیرد و سبب سوءاستفاده دشمنان گردد و درنتیجه کشور و مردم در این بین متضرر شوند و فرصت خدمت به کشور و ملت از دست برود.


5

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:16 صبح

اخبار کوتاه


...

*** غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سؤالی مبنی بر دیدار «مه‌آفرید» با رئیس حلقه انحرافی، در مورد اینکه آیا صاحبان قدرت به دادگاه خواهند آمد، گفت: این سؤال به تعابیر مختلفی پیش از این مطرح شده بود، پاسخ شما را این‌گونه می‌دهم، هر کسی ثابت شود که مقصر است، حتماً مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

*** شبکه خبری «راشا تودی» از منابع نزدیک به دولت روسیه، با اشاره به اقدام «گوگل» در حذف نام خلیج‌فارس از سرویس نقشه‌های خود، تصریح کرده که اقدام گوگل خلاف اسناد سازمان ملل است که طی آن، «خلیج‌فارس» به‌عنوان تنها نام پذیرفته برای این منطقه به تأیید رسیده است. در این مطلب همچنین اشاره شده که این بخش از دنیا در تاریخ، همواره «خلیج‌فارس» نام داشته و ادعای کشورهای عربی در این زمینه وجاهت ندارد.

*** در پی استنکاف روسیه از تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از روسیه شکایت کرد که این شکایت منجر به محکومیت روسیه و پرداخت چهار میلیارد دلار غرامت به ایران شد. باتوجه به اینکه مبلغ اصل قرارداد 400 میلیون دلار بود، غرامت چهار میلیارد دلاری به‌شدت خشم روس‌ها را برانگیخته است؛ اما خشم آن‌ها مانع پرداخت غرامت نخواهد بود!

*** «حسن دانایی‌فر»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت: 9 نفر از منافقین که اخیراً به‌صورت شخصی از اشرف خارج شده‌اند و در بغداد به‌سر می‌برند، برای ورود به ایران مشغول طی پروسه مصاحبه با صلیب سرخ هستند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین از درخواست هزار نفر از منافقین برای بازگشت به ایران خبر داد.


3

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:14 صبح
 
 


توجیه ناشیانه دشمنی با ایران


روزنامه صهیونیستی هاآرتص، در مطلبی بسیار ناشیانه کوشید تا تلاش‌های خود برای مخالفت با برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را جلوگیری از هسته‌ای‌شدن منطقه القا کند .

 این روزنامه در مطلبی به قلم «آری شاویت» نوشت: «فعالیت هسته‌ای ایران ، عربستان سعودی، ترکیه و مصر را در جهت دستیابی به توان هسته‌ای ترغیب خواهد کرد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: اعضای امنیت ملی اسرائیل و مقامات دولت ایالات متحده معتقدند گسترش دستیابی به توان هسته‌ای از سوی ایران منجر به ایجاد رقابت هسته‌ای در خاورمیانه خواهد شد. باراک اوباما، در سخنرانی خود در آیپک (کمیته امور عمومی اسرائیل در آمریکا) در ماه گذشته گفت: اگر ایران هسته‌ای شود، قطعاً سایر کشورهای منطقه هم برای دستیابی به توان هسته‌ای اقدام خواهند کرد. این روزنامه در ادامه نوشت: این سناریو برای ایالات متحده و برنامه‌ریزان امنیتی دیگر مانند کابوسی است تابه حال برای آن‌ها پیش نیامده بود . این توجیه در حالی از سوی این روزنامه صهیونیستی (که انعکاس‌دهنده نظرات سران صهیونیست‌هاست) مطرح می‌شود که اصولاً دستیابی کشورها به توان هسته‌ای بر اساس مفاد NPT هیچ ممنوعیتی ندارد و از سوی دیگر غرب خود به‌خوبی می‌داند که این کشورها نسبت به ایران از توان علمی بسیار پایین برای دستیابی به توان هسته‌ای برخوردار هستند و بی‌شک بدون کمک غرب نمی‌توانند به این موفقیت دست یابند.


4

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:14 صبح
 
 


درس سارکوزی به سران فتنه


پس از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، سخنرانی نیکولا سارکوزی در جمع هوادارانش به صورت زنده از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش شد.

بر پایه این گزارش، سارکوزی اگرچه در رقابتی نزدیک، کرسی ریاست‌جمهوری را به رقیب سوسیالیست خود، «فرانسوا اولاند»، واگذار کرده بود، با لحنی ملایم شکست را پذیرفت و از دامن زدن به آشوب در کشور بحران زده فرانسه خودداری کرد. او با این کار توانست خشم طرفداران خود را که نزدیک به نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات را تشکیل می‌دادند، مهار کند. وی گفت: «ما کشورمان را دوست داریم. همین الآن با او [فرانسوا اولاند] پای تلفن صحبت کردم و در همه امتحان‌های سختی که در پیش روی اوست، برایش آرزوی موفقیت کردم. کار سختی خواهد بود؛ ولی با همه وجودم امیدوارم فرانسه کشورمان که ما را گرد هم می‌آورد، از این مسیر سختی که در پیش دارد با موفقیت بگذرد. کشور ما بسیار بزرگ‌تر از خود ماست. وطن ما فرانسه است. امشب ما باید فقط و فقط به بزرگی فرانسه و به سعادت فرانسوی‌ها فکر کنیم. مأموریت و نقش ما و آرمان ما این است.

تدبیری که «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» به آن تن ندادند و به جای پذیرش واقع‌بینانه شکست، با کوبیدن بر طبل تقلب، هم‌میهنان خویش را رنجاندند، شیرینی مشارکت حداکثری را در کامشان تلخ کردند و مملکت را برای ماه‌ها به تفرقه و اغتشاش کشاندند. این در حالی بود که اختلاف رأی سران فتنه با فرد پیروز بیش از 50 درصد بود. سخنان سارکوزی در حلقه طرفدارانش، پس از اعلام نتایج انتخابات درسی است برای برخی از فعالان سیاسی که هنوز تمایز منافع ملی از مطامع جناحی را به‌خوبی درک نکرده‌اند.


2

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:13 صبح
 
 


تلاش‌های آمریکا برای افزایش تحریم‌های نفتی


پایگاه اینترنتی «یو‌‌اس‌ای تودی» 8 می 2012 (19‌اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر هیلاری کلینتون به هند و گفت‌و‌گوهای وی در مورد تحریم ایران پرداخت و نوشت:

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی «یو‌‌اس‌ای تودی» 8 می 2012 (19‌اردیبهشت) در مقاله‌ای به سفر هیلاری کلینتون به هند و گفت‌و‌گوهای وی در مورد تحریم ایران پرداخت و نوشت: هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، در سفر خود به هند گفت‌و‌گو در مورد مسائل ایران و پاکستان را در دستورکار قرار داد. هیلاری کلینتون در دیدار با نخست‌وزیر هند و سایر رهبران سیاسی این کشور در مورد گسترش روابط تجاری با هند و نیز همکاری این کشور در اقدامات راهبردی مانند تحریم ایران گفت‌و‌گو کرد. هیلاری کیلنتون در سخنانی برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران را محکوم کرد و مصرانه از هند خواست واردات نفتی خود از ایران را کاهش دهد. وی گفت: «ما از آنچه که انجام شده است، تقدیر می‌کنیم و البته خواهان حفظ فشار بر ایران هستیم.»

در پایان مقاله آمده است: هند واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده و در حال حاضر واردات نفت از عراق و کویت و نیز عربستان سعودی را افزایش داده است؛ اما هیلاری کلینتون گفت: «اما همچنان فضای بیشتری برای کاهش واردات از ایران وجود دارد... ایران رژیمی است که پیشینه‌ای از رفتار تهاجمی دارد و تصور نمی‌کنم شما در برابر مهاجمان تسلیم شوید.» هیلاری کلینتون از پاکستان نیز مصرانه خواست مغز متفکر حمله تروریستی سال 2008 در هند را که طی آن 166 نفر کشته شدند، شناسایی کند و تحت تعقیب قرار دهد. خانم کلینتون گفت: «در حال حاضر ایمن الظواهری در پاکستان پنهان شده است.» هیلاری کلینتون در حالی به هند سفر کرد که پیش از آن در چین، با مقامات این کشور در مورد مخالف سیاسی چینی صحبت کرده بود. به طور کلی، هدف اصلی از سفر خانم کلینتون به هند و چین گفت‌و‌گو در مورد مسئله هسته‌ای ایران و ضرورت کاهش جدی واردات نفتی این دو کشور از ایران بود، زیرا هند و چین از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت خام ایران در آسیا به‌شمار می‌روند.

تحلیل‌: آمریکایی‌ها با نزدیک شدن به زمان گفت‌وگوهای هسته‌ای اعضای گروه 1+5 با ایران در بغداد، تلاش می‌کنند با ایجاد تنگنای بیشتر، بر روند تنظیم برنامه ایران برای گفت‌وگوها تأثیر بگذارند و طرف ایرانی را خسته و ناامید به مذاکرات بکشانند. در مقابل، ایران می‌تواند با ارائه جلوه‌های بیشتری از توانمندی‌های داخلی و یافتن مشتری‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌های جدید و نمایش عزم و اراده ملی تقویت شده برای ادامه مسیر هسته‌ای و نیز ایستادگی بر مواضع برحق هسته‌ای خود، آمریکایی‌ها را به پذیرش دیدگاه‌های ایران وادارد. موضوع هسته‌ای در ایران به سبب رفتار زورگویانه آمریکا و غرب از صرف یک فناوری بسیار فراتر رفته و به شعبه‌ای از جنس روابط ایران و آمریکا تبدیل شده که طی سی‌و‌سه سال گذشته ایران تمام راه‌های مذاکره و رابطه را بر روی آمریکا بسته است.


1

چهارشنبه 91 اردیبهشت 20 , ساعت 7:13 صبح
 
 


استحکام بیشتر سوریه


دولت بشار اسد با برگزاری انتخابات مجلس سوریه در روز گذشته، نشان داد برای به‌ثمر رساندن برنامه‌های اصلاحی در کشورش مصمم است.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی و استقبال چشمگیر از انتخابات، حاکی از آن است که مردم سوریه نیز روند آغاز شده را قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند. پس از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و همه‌پرسی قانون اساسی، انتخابات دیروز، سومین انتخابات سوریه طی یک سال در راستای انجام اصلاحات سیاسی در سوریه محسوب می‌شود و این در حالی است که تروریست‌ها و حامیان خارجی آن‌ها به هیچ‌وجه از این روند راضی نیستند و حتی پیش از برگزاری انتخابات با تهدید و ایجاد رعب تلاش می‌کردند مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شوند. در چنین وضعیتی، پشت کردن مردم به تروریست‌ها و حامیان آن‌ها و حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی، ارزش سیاسی بالایی دارد و مشروعیت حکومت سوریه را تقویت می‌کند. پس از اصلاح قانون اساسی سوریه و حذف ماده 8 آن که حزب بعث را یگانه حزب حاکم سوریه تلقی می‌کرد، برای نخستین‌بار 9 حزب دیگر فرصت پیدا کردند تا با معرفی نامزد در این انتخابات سرنوشت‌ساز، حضور پیدا کنند. نکته مهم در این میان، این است که انتخابات مذکور با مشارکت آزادانه مردم و حضور بیش از 200 گروه خبری برای پوشش رسانه‌ای آن برگزار شد؛ لکن رئیس‌جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل آن را غیرقابل قبول خواندند! اینکه رئیس‌جمهور آمریکا چنین موضعی می‌گیرد، ناشی از خوی زورگویانه این حکومت است و تعجبی ندارد و اوباما بدون فهم اینکه این‌گونه مواضع، دیگر خریداری ندارد، براساس رویه منفور و مطرود رؤسای جمهور آمریکا عمل کرد؛ اما پرسش اصلی این است که چرا بان‌کی‌مون چنین موضع سخیفی را از جایگاه دبیرکلی سازمان ملل اعلام کرد؟ وی باید بنا بر مسئولیتش، از این حرکت مثبت و مورد نظر جامعه جهانی حمایت و آن را تمجید کند، نه اینکه با نادیده گرفتن درک و فهمش، حرفی را تکرار کند که آمریکای رو به زوال، زده است. مهم و تعیین‌کننده، عمل دولت و ملت سوریه است نه حرف‌های کینه‌ورزانه دشمنان سوریه!


یکشنبه 91 اردیبهشت 17 , ساعت 7:16 صبح

***یکی از وزرای سابق دولت نهم، همکاری‌های خود را با مجموعه اصلاح‌طلبان شدت بخشیده است. (پ.ک) در دوران کوتاه حضورش در دولت نهم بسیاری از عناصر اصلاح‌طلب را که سوابق روشنی در نظام نداشتند، وارد بدنه دولت اول احمدی‌نژاد کرد. این وزیر سابق ضمن همکاری با صادق خرازی و اسحاق جهانگیری، به شکل‌دهی تشکیلات جدید در میان اصلاح‌طلبان کمک می‌کند .

*** دولت باکو به‌دلیل نارضایتی آمریکا از نمایش آن دسته از سریال‌های ترکیه‌ای که در آن زنان محجبه ایفای نقش می‌کنند، پخش سریال‌های مذکور را در کانال‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان ممنوع اعلام کرد.

 بر اساس اسناد منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس، علی‌اف به‌طور غیررسمی از مسئولان تلویزیون خواسته است از این پس از دعوت زنان محجبه به برنامه‌های خود نیز خودداری کنند.

 ***«بهمن دری»، رئیس بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از برخی تخلفات گزارش‌شده ازسوی برخی غرفه‌های عربی در چند روز برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد. وی جعل نام خلیج‌فارس و کتبی در تمجید از دیکتاتوران منطقه را از تخلفات مذکور دانست که ضمن تذکر به ناشران آن، این کتب جمع‌آوری شدند.

*** یک کارشناس عربستانی به جریان انداختن محاکمه متهمان به دست داشتن در انفجارهای سال 2004 را ترفندی برای انحراف افکار عمومی و تروریست معرفی کردن جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم این کشور عنوان کرد. دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های تروریسم در پایتخت عربستان، محاکمه86 نفر از جمله 84 عربستانی، یک اردنی و یک سومالیایی را آغاز کرد. اتهام این افراد، دست داشتن در چند عملیات ازجمله هدف قرار دادن تأسیسات نفتی در شرق عربستان در سال 2004 است.

*** فومنی، دبیر کل جبهه مردمی اصلاح‌طلبان، با حضور در حسینیه ارشاد و انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران حاضر شد و انتقادهای تندی را نسبت به دولت مطرح کرد. او با بیان این جمله که دولت دروغگوست و مجلس آینده باید کاری کند که دیکتاتوری دولت از بین برود، باعث عصبانیت برخی از حاضران شد. عصبانیت مردم، جروبحث آن‌ها با فومنی را درپی داشت که همین امر باعث شد تا مسئولان انتخابات، فومنی را به بیرون هدایت کنند .

 ***روزنامه مصری الیوم السابع به نقل از یکی از روزنامه‌های ترکیه‌ای نوشت: اسرائیل  به مکالمات تلفنی که میان خلبان‌های ترکیه‌ای در طول عملیات‌های آموزشی و مانورها صورت می‌گیرد، گوش می‌دهد. به نوشته این روزنامه، مسئولان ترکیه‌ای نیز در پی آگاهی از این اقدام تصمیم گرفته‌اند همه مکالماتی را که طی مانورها و عملیات‌های آموزشی میان خلبان‌های ترکیه‌ای ردوبدل می‌شود، رمزگذاری کنند.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ