سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 مهر 22 , ساعت 7:10 صبح

نامه 1

    - نامه به مردم کوفه به هنگام حرکت از مدینه به طرف بصره، در سال 36 هجری این نامه را امام حسن علیه السّلام و عمّار یاسر به کوفه بردند -

افشای سران ناکثین

از بنده خدا، علی امیر مؤمنان، به مردم کوفه، که در میان انصار پایه‏ ای ارزشمند، و در عرب مقامی والا دارند، پس از ستایش پروردگار همانا شما را از کار عثمان چنان آگاهی دهم که شنیدن آن چونان دیدن باشد، مردم بر عثمان عیب گرفتند، و من تنها کسی از مهاجران بودم که او را به جلب رضایت مردم واداشته، و کمتر به سرزنش او زبان گشودم.

امّا طلحه و زبیر، آسان‏ترین کارشان آن بود که بر او یورش برند، و او را برنجانند، و ناتوانش سازند.عایشه نیز ناگهان بر او خشم گرفت، عدّه ‏ای به تنگ آمده او را کشتند، آنگاه مردم بدون اکراه و اجبار، با من بیعت کردند.آگاه باشید مدینه مردم را یک پارچه بیرون راند و مردم نیز برای سرکوبی آشوب از او فاصله گرفتند. دیگر حوادث آشوب به جوش آمد و فتنه ‏ها بر پایه ‏های خود ایستاد. پس به سوی فرمانده خود بشتابید، و در جهاد با دشمن بر یکدیگر پیشی گیرید، به خواست خدای عزیز و بزرگ.

نامه 2

    - نامه به مردم کوفه پس از پیروزی بر شورشیان بصره در ماه رجب سال 36 هجری که کوفیان نقش تعیین کننده داشتند -

تشکّر از مجاهدان از جنگ بر گشته

خداوند شما مردم کوفه را از سوی اهل بیت پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم پاداش نیکو دهد، بهترین پاداشی که به بندگان فرمانبردار، و سپاسگزاران نعمتش عطا می ‏فرماید، زیرا شما دعوت ما را شنیدید و اطاعت کردید، به جنگ فرا خوانده شدید و بسیج گشتید.

 

 

ادامه مطلب...

پنج شنبه 93 مهر 17 , ساعت 9:54 عصر

کجایند مردان بی ادعا، کجایند مردان با غیرت کجایند آنها که از جوانی و شور و لذتهای جوانیشون گذشتند تا حجاب سر دختر و زن ایرانی نیفتد تا به ناموس این آب و خاک تعرض نشه.اما افسوس شهدا کجایید که ببینید امروز مردانی پیدا شده اند که ادعای روشنفکریشان میشه و بی حجابی و بندباری دختر و خواهسر همسرشان براشون افتخاره و کجایید.....‎                 http://s1.freeupload.ir/i/00043/1lpz3u0juplq.jpg


پنج شنبه 93 مهر 17 , ساعت 4:51 عصر

http://fereydanna.ir/uploads/2014/10/notgh.jpgآقای وزیر آموزش و پرورش، دیگر با چه زبانی باید مشکلات را بگوییم، آیا منتظر می مانید تا اتفاق ناگواری بیافتد و آن وقت دست روی دست بکوبید؟ گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن، محمدعلی اسفنانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، پس از تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: قبلا بارها اعلام نموده ام و اکنون نیز بار دیگر می گویم در حوزه انتخابیه من، آموزش و پرورش مهجوریت مطلق دارد. به لحاظ وسعت منطقه، گستردگی، سردسیر بودن، صعب العبور بودن، پراکندگی جمعیت به نحوی که در برخی روستاها 2 دانش آموز با یک معلم در یمک مدرسه دورافتاده مشغول تحصیل هستند. ادامه مطلب...

یکشنبه 93 مهر 13 , ساعت 7:41 عصر

سرویس: اخبار منطقه,

یادواره شهدای «بتلیجه» برگزار شد

یادواره شهید احمدرضا خلجی و 24 شهید روستای شهید پرور بتلیجه با حضور امام جمعه و مسوولین شهرستانهای فریدن و بویین میاندشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن، دبیر یادواره شهدای بتلیجه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: این روستا با داشتن 300 نفر جمعیت در سالهای دفاع مقدس 25 شهید تقدیم اسلام و آرمانهای والای انقلاب اسلامی کرده است.

رضا خلجی با بیان اینکه مراسم یادبود شهدای بتلیجه هر سال برگزار می شود، اظهار کرد: امسال این مراسم، شامگاه جمعه همزمان با شب عرفه و بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید احمدرضا خلجی برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محسن رشوندی امام جمعه بویین میاندشت به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر یادواره شهدای بتلیجه خاطر نشان کرد: این روستا همچنین بیش از 40 آزاده، جانباز و ایثارگر دارد که در مقایسه با جمعیت آن نشان از پایبندی مردم این منطقه به ارزشهای والای اسلامی است.

امام جمعه بویین میاندشت در این آیین با اشاره به فرازهایی از آیات قران در خصوص شهدا، گفت: شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می خورند.

حجت الاسلام رشوندی افزود: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی به مدد خون شهدا محقق شده است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصتی برای رسیدن به زندگی جاوید بود، ادامه داد: بازماندگان از دفاع مقدس دعا کنند عاقبت به خیر شوند زیرا بسیاری از افراد در جنگ های صدر اسلام همراه پیامبر بودند ولی عاقبت به خیر نشدند و دنیا و قدرت آنها را فریفت.


یکشنبه 93 مهر 6 , ساعت 7:24 عصر

به مناسبت هفته دفاع مقدس سرپرست فرمانداری بویین و میاندشت به مشایعت هیأت همراه( فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بویین و میاندشت ،  ریاست بنیاد شهید) با حضور در روستای بتلیجه با خانواده معظم شهید احمد خلجی دیدار و پای صحبت های ایشان نشستند. 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ