سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ، چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت : ] اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست . پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار : مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ، و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ، و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند . نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند . کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان . مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ، و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید . اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد . آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ، و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار . کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند . تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار . بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، اگر فراگیرانى براى آن مى‏یافتم . آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ، با دین دنیا مى‏اندوخت و به نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ، و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت . یا کسى که پیروان خداوندان دانش است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است . چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند . بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن . یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن . هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند . مرگ دانش این است و مردن خداوندان آن چنین . بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت بر پاى خداست ، یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست . تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ، و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار . خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ، تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند . دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند . و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته . و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى . اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند . وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:21 صبح

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم ها، طراحی ها و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران برای آنست که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود، اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند که متاسفانه برخی افراد نیز در داخل کشور با عدم همکاری با دولت و کارشکنی در مسیر اجرای قانون با آنان همراهی می کنند.

رییس جمهور در اجتماع مردم شهرستان کرج :

اخلال در نظام اقتصادی کشور برای ضربه زدن به ثمرات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است
سرسوزنی از نوکری ملت دریغ نخواهیم کرد

 

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم ها، طراحی ها و توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران برای آنست که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود، اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند که متاسفانه برخی افراد نیز در داخل کشور با عدم همکاری با دولت و کارشکنی در مسیر اجرای قانون با آنان همراهی می کنند.

شناسه خبر: 35641 - 

یکشنبه 21 اسفند 1390 - 13:03

دکتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (یکشنبه) در جریان سفر هیات دولت به استان البرز، در جمع مردم شهرستان کرج، با بیان اینکه اجرای عدالت نیازمند طرح های متنوع و متعدد است، گفت: یکی از این طرح ها قانون هدفمند کردن یارانه ها بود که مهمترین هدف آن اجرای عدالت است و دولت به پشتوانه ملت قدم در راه اجرای آن گذاشت و اجرای این طرح در کشور با موفقیت روبرو شد به گونه ای که همگان، حتی کسانی که از موفقیت های ملت ایران خشنود نیستند، ناچار شدند زبان به تحسین این ملت بگشایند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با قدرت ادامه خواهد یافت، افزود: از ابتدا روشن بود که قدرت های بزرگ جهانی و دشمنان جمهوری اسلامی ایران و برخی افرادی که در داخل کشور منافعشان با اجرای این قانون به خطر می افتاد، با اجرای آن مخالفت خواهند کرد و این افراد در همان آغاز اجرای طرح اقدام به القای ناامیدی در جامعه کردند، اما وقتی فهمیدند که یاس پراکنی های آنها به جایی نرسید با طراحی های کاذب و عملیات روانی در بخش های مختلف اقتصاد کشور اخلال ایجاد کرده اند تا به قانون هدفمندی یارانه ها و ثمرات آن آسیب وارد کنند.

دکتر احمدی نژاد تحولات چند ماه اخیر بازار طلا و ارز را در راستای ضربه زدن به طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه ها ارزیابی کرد و اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران بسیار پیچیده عمل کردند اما همه تلاش آنها این بود که به بهانه های واهی ابتدا بازار را آشفته کرده و بعد برای تشدید این آشفتگی در رسانه هایشان بر آتش این آشفتگی ساختگی بدمند و هر چه دولت برای ایجاد آرامش در بازار تلاش کرد، آنها طراحی های جدید برای تداوم و تشدید اخلال در بازار ارائه کردند.

رییس جمهور با بیان اینکه تمام این طراحی ها برای آن است که ملت ایران از نظر اقتصادی جهشی نداشته باشد و حرکت ملت در مسیر عدالت مختل شود ، تصریح کرد : بدخواهان چندین ماه با هماهنگی یکدیگر توطئه هایی را طراحی و تنظیم کردند و عده ای نیز در داخل با اجرای طرح هایشان اینگونه وانمود کردند که تحریم ها موثر بوده و طرح های تحول اقتصادی دولت نیز ناموفق بوده است .

دکتر احمدی نژاد با تاکید براینکه هیچ مشکل حادی در کشور وجود ندارد ، خاطر نشان کرد : پایه های اقتصاد ایران و پایه های این ملت بسیار محکم است و دولت با همراهی ملت به فضل الهی بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد .

رییس جمهور خطاب به کسانی که به گفته وی قصد دارند تا از ملت ایران انتقام بگیرند و همه بدخواهان ملت در عرصه جهانی و جاهلینی که در عرصه داخلی چشم دیدن پیشرفت ملت ایران را ندارند ، گفت : زمستان خواهد رفت و روسیاهی به ذغال خواهد ماند.

دکتر احمدی نژاد دومین برنامه اساسی دولت برای استقرار عدالت را ایجاد اشتغال گسترده عنوان کرد و افزود: ملتی بزرگ و با فرهنگ مثل ملت ایران که برای دنیا پیام های نجات بخش دارد نباید در داخل کشور خود ضعف هایی اساسی چون بیکاری داشته باشد و همه باید دست در دست یکدیگر تمام توان و نیروی خود را برای رفع مشکل بیکاری جوانان عزیز بسیج کنیم .

رییس جمهور اظهار داشت : به عنوان خادم ملت که از شرایط کشور اطلاع کافی دارم ، می گویم که می شود در مدتی کوتاه ریشه بیکاری را در کشور خشکاند اما باید همه در هر عرصه ای که هستند در این کار مشارکت کنند .

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه در همین هفته گزارشی مفصل از عملکرد دولت ، خدمت ملت ارائه خواهم داد، تصریح کرد : با همین طرحی که دولت در دست اجرا دارد می شود سالی 2.5 میلیون شغل ایجاد کرد و تا قبل از پایان عمر دولت دهم بیکاری را از کشور ریشه کن کرد ؛ دولت در این مسیر کاملا مصمم است و با تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال که بعد از ظهر امروز در کرج تشکیل می شود ، ان شاءالله تصمیماتی برای ایجاد اشتغال در کرج گرفته می شود که جوانان استان را خوشحال خواهد کرد .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات و کشتار مردم بیگناه عراق ، افغانستان و فلسطین اشاره کرد و افزود: : رژیم صهیونیستی موجودی مرده است و تلاش های مستکبران نمی تواند آن را زنده کند و اقدامات سلطه طلبان فقط سرمایه گذاری و صرف آبروی آنها بر روی عده ای جنایتکار است که همچون درخت پوسیده ای است که به هیچ وجه دوباره سبز نخواهد شد .

دکتر احمدی نژاد خطاب به مستکبران، گفت : فکر نکنید با همراهی برخی افراد نادان در منطقه می توانید پایگاه منطقه ای خود را محکم کنید؛ این عده حتی در بین مردم و ملت خودشان نیز پایگاهی ندارند و اگر حتی یک روز ملتشان آزاد باشند آنها را ریشه کن خواهند کرد .

رییس جمهور اظهار داشت : با قلدری و بی ادبانه صحبت کردن درباره ملت ایران نفعی به حال زورگویان نخواهد داشت ؛ این که همه گزینه ها روی میز است ، حرف بی معنایی است؛ بگذارید آنقدر گزینه ها روی میز بماند تا بپوسد و خودتان نیز بپوسید.

دکتر احمدی نژاد افزود: این سخنان مثل حرفهایی است که برده داران در دوره برده داری می زدند اما امروز دوره برده داری و استعمار گذشته و دوره مستکبران حاکم بر دنیای امروز نیز رو به پایان است.

رییس جمهور خطاب به مستکبران تصریح کرد: اگر می خواهید بمانید باید به ملت ها احترام گذاشته ، حقوق آنها را به رسمیت بشناسید و چنگ و دندان به آنها نشان ندهید؛ ملت ایران برای بمب، ناو و هواپیما پشیزی ارزش قائل نیست؛ اگر فرهنگ و منطق و اخلاق دارید به ملت ایران ارائه کنید تا آن را از شما بپذیرد در غیر اینصورت بدانید که همه ملت های دنیا و حتی ملت های خودتان از دست شما خسته شده اند .

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز جهان نیازمند تغییرات اساسی است ، خاطر نشان کرد:‌ کسانی که طرز فکرشان متعلق به گذشته های تاریخی است و افکار منحرف و ضد انسانی دارند باید بروند و جای خود را به انسانهای صالح ، پاک و با محبت بدهند و یقیناً این اتفاق خواهد افتاد .

دکتر احمدی نژاد در ادامه به ارائه گزارشی از سفرهای قبلی هیات دولت به کرج و محدوده جغرافیایی استان البرز پرداخت و گفت: در سه سفر گذشته 425 مصوبه برای کل استان به تصویب رسیده که از این تعداد اجرای 89 مصوبه به پایان رسیده 235 مصوبه در دست اجراست و برای 101 مصوبه نیز هنوز کاری انجام نشده است.

رییس جمهور تاکید کرد: در جلسه امروز دولت در استان ابتدا به بررسی موانع مصوبات اجرا نشده پرداخته و سپس پیشنهادات جدیدی را که یا در سفرهای قبلی از قلم افتاده و یا به اقتضاء نیازهای جدید باید تصویب شوند بررسی خواهیم کرد و ان‌شاء‌الله تصمیمات خوبی برای پیشرفت استان اتخاذ خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود کمال و آرامش برای انسان، امنیت و آزادی برای جامعه و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی را صرفاً در سایه عدالت محقق شدنی عنوان کرد و گفت: اگر عدالت نباشد استعدادهای انسانی شکوفا نشده و زندگی اجتماعی همراه با عزت و کرامت حاصل نمی‌شود.

رییس‌جمهور افزود: زمانی که عدالت‌گستر حقیقی ظهور کند اولین اقدام او استقرار عدالت به معنای فراهم کردن محیط مناسب برای رشد انسان‌ها و کمال جامعه است.

دکتر احمدی نژاد پافشاری بر عدالت را مسئولیت همگانی و بویژه مسئولیتی برای دولت عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای عدالت سنگین‌ترین و سخت‌ترین کارهاست چرا که هر کاری در جهت اجرای عدالت از ابتدای تاریخ ، مخالفینی مصمم و سرسخت داشته است و هرگاه در هر جای دنیا که عده ای برای اجرای عدالت به خاسته اند ، قلدرها و گردن کلفت هایی که می خواهند بدون تلاش و تحمل سختی بیشتر از حق خود از ثروت های ملی استفاده کنند در مقابل آنها صف آرایی کرده اند .

رییس جمهور خاطر نشان کرد : هنگامی که امام خمینی (ره) برای اقامه عدالت در جهان به پا خواست، همه مستکبران و دزدهای بین المللی در برابر امام و ملت ایران ایستادند و در کنار توطئه های مختلف ، زشت ترین جنگ صدها سال اخیر را به ملت ایران تحمیل کردند .

دکتر احمدی نژاد گفت : امروز می خواهم با ملت تجدید عهد کنم؛ اساس روی کارآمدن دولت نهم و دهم برای برپایی عدالت بود و امرزو اعلام می کنم که در کنار مردم و همراه با مردم تا نفس در بدن داریم علی رغم همه فشارهای جهانی در مسیر استقرار عدالت تا آخر خواهیم ایستاد و تشویق ها، لبخندها، تعریف ها و حمایت های قدرت های فاسد و قلدرهای داخلی و خارجی را با لبخند رضایت یک نفر از ملت عوض نخواهیم کرد و تا نفس در بدن داریم سرسوزنی از نوکری ملت دریغ نخواهیم کرد .

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن نوروز اظهار داشت: نوروز یکی از سنت های اصیل ایرانی است که ریشه در توحید و فطرت الهی انسان ها ، عشق ، محبت و عدالت داشته و جشنی به تمام معنا انسانی دارد.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه سنت های نوروز سرشار از پاکی ،‌توحید ، محبت ، غمخواری ، دلسوزی و همبستگی است ، تصریح کرد : نوروز که با ابتکار ایرانیان پایه گذاری شده پیام آور حقیقتی بزرگتر یعنی نوروز واقعی است که باید سرانجام در زندگی بشر اتفاق بیفتد و این جشن هر سال یادآور امید و یک زندگی جدید و سرشار از اراده و همت است.

رییس جمهور با بیان اینکه بی تردید ، پایه گذاری نوروز ناشی از الهامات الهی بوده است ، خاطر نشان کرد : امروز جامعه جهانی آگاهانه، آزادانه و بر اساس انتخاب نوروز را به عنوان جشنی جهانی معرفی کرده و از همگان خواسته است تا همراه ملت ایران آن را جشن بگیرند.

دکتر احمدی نژاد نکته کلیدی نوروز را یادآوری زنده شدن همه ساله طبیعت با فرا رسیدن بهار ذکر کرد و گفت: خداوند انسان را برای یک زندگی متعالی و سعادتمند خلق کرده اما در طول تاریخ با توجه به ظلم ها ، جنایت ها و تحقیرها که به بشر تحمیل شده این خواسته محقق نشده است .

رییس جمهوراظهار داشت: با وجود همه تلاش های پیامبران و صالحان به خاطر غفلت ها ، توطئه های مستکبران و برخی شیطنت ها متاسفانه رسیدن انسان به کمال و تحقق جامعه سعادتمند تا کنون ممکن نشده است، اما نوروز یادآور آنست که با رسیدن بهار همانگونه که طبیعت استعدادهایش را شکوفا می کند روزی که نوروز واقعی بشریت فرا برسد حقیقت، عدالت و محبت شکوفا شده و تحقق چنین آرزویی توسط انسانی آسمانی که وارث انبیاء و فرزند پیامبر عزیز اسلام (ص) است ، فرا خواهد رسید.

6

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:14 صبح
 
 


جنایت جدید اشغال‌گران در افغانستان


اشغال و اشغال‌گری همیشه با ظلم و جنایت همراه بود و در دوره استعمار به اوج رسید و پس از آن دوره هم که انتظار می‌رفت این خصیصه پلید از بین برود، هیچ‌گاه این‌طور نشد و پس از جنگ جهانی دوم، آمریکایی‌ها بودند که در این امر پیشتاز شدند و همچنان نیز پیشتاز هستند.

 حس شیطانی برتری‌طلبی و خود برتر دیدن سبب می‌شود که اشغال‌گران، خود را مجاز به انجام هر جنایتی ببینند. تلفیق این حس با قدرت و سلطه در عصر حاضر منجر به جنایت‌های وحشتناکی شده که برای آن کمتر نمونه‌ای در تاریخ می‌توان پیدا کرد. در دهه گذشته تنها در عراق و افغانستان صدها مصداق زجرآور و کشنده یافت می‌شود که عامل آن، نیروهای نظامی غربی و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها بوده‌اند. آخرین نمونه چنین جنایت ناشی از اشغال‌گری، روز گذشته در یکی از روستاهای استان قندهار افغانستان اتفاق افتاد که یک سرباز آمریکایی از پایگاهش بیرون آمد و وارد خانه‌های مردم روستا شد و با به گلوله بستن مردم بی‌گناه غیرنظامی، تعدادی مرد، زن و کودک را به قتل رساند. این جنایت آنچنان وحشتناک بود که جهانیان انتظار داشتند پیامد ناشی از آن بتواند تأثیر جدی در روند آینده اشغال افغانستان داشته باشد و غربی‌ها در این‌باره به تصمیم جدیدی برسند؛ اما متأسفانه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و پانه‌تا، وزیر دفاع آن، با اظهار تأسف و وعده بررسی موضوع، از کنار این جنایت بسیار فجیع و باورنکردنی گذشتند. اگرچه واکنش مقامات آمریکایی و فرمانده نیروهای نظامی ناتو به این جنایت، ساده و بسیار عادی بود و به‌نظر در تصمیم آن‌ها برای ادامه اشغال افغانستان تأثیری نداشته، اما مردم افغانستان آن را نادیده نمی‌گیرند و در کنار اهانت نظامیان آمریکایی به قرآن قرار می‌دهند که به سبب اعتراض به آن اهانت هم، چندین افغانی کشته شدند و این هر دو را نیز در کنار صدها جنایت نیروهای اشغال‌گر غربی می‌گذارند و در نهایت، اشغال‌گران را با ذلت و خفت از افغانستان بیرون می‌کنند. روند تحولات افغانستان مؤید این پیش‌بینی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد. ان‌شاءالله


چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:14 صبح

 ***در آستانه انتشار گزارش «احمد شهید»، گزارشگر ویژه سازمان ملل، درباره وضعیت حقوق بشر در ایران که به سفارش غرب تهیه شده، شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز در راستای عملیات رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی برنامه‌ای را بدین‌امر اختصاص داد. بی‌بی‌سی فارسی در این برنامه مدعی شد که حقوق بشر در ایران وضعیت نامطلوبی دارد و باید اقدامات جدی‌ای در این زمینه صورت بگیرد.

 ***روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت: همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، مقامات آمریکایی شدیداً نگران هستند که استفاده از «بتن‌های هوشمند» در تأسیسات هسته‌ای ایران، بمب‌های سنگرکوب آمریکایی را نفوذناپذیر کند. این روزنامه با بیان این که این بمب‌های سنگرکوب 30 هزار پوندی موسوم به «نفوذگر عظیم توپخانه» برای نفوذ به پناهگاه‌های سخت‌تر طراحی شده‌اند، فاش کرد که «آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد این بمب‌ها توانایی ویرانی تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارند.»

 ***چند روز پس از لغو «قانون‌تال» از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که طبق آن، یهودیان مذهبی از انجام خدمت در ارتش معاف بودند، اعضای حزب «لیبرال جدید» و حزب «ارتش حرفه‌ای» با تجمع در تل‌آویو خواستار پایان بخشیدن به خدمت اجباری شدند. پیش از این، مهم‌ترین علت فرار جامعه این رژیم از انجام خدمت وظیفه، به معافیت یهودیان مذهبی از انجام خدمت نظامی ارجاع داده می‌شد؛ اما وضعیت جدید بیانگر آن است که حتی پس از تحولات مذکور، همچنان تمایل چندانی برای انجام خدمت اجباری در ارتش این رژیم وجود ندارد.

 ***وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعاملات این کشور با رژیم صهیونیستی گفت: هیچ کشوری قادر نیست آذربایجان را در مقابل ایران قرار دهد و از خاک این کشور برای تهدید و حمله به ایران استفاده کند و این موضع قاطع آذربایجان است.» وی در ادامه در جمله جالبی گفت: آذربایجان کشور کوچکی است و هیچ‌وقت علیه کشور بزرگ ایران اقدام نمی‌کند!

**** نیک‌آهنگ کوثر ضدانقلاب فراری در وبلاگ خود به بیان خاطراتی پرداخت که در آن نکات جالبی درباره مهدی هاشمی دیده می‌شود. وی می‌گوید: اختلاف عمده من با مهدی هاشمی بر سر اطلاعات نادرستی بود که به رسانه‌ها می‌داد، همین‌طور اطلاعاتی درباره ثروت رهبر جمهوری اسلامی که با واقعیت جور در نمی‌آمد، او از من خواست کمک کنم سایتی برای انتشار مطالب علیه آیت‌الله خامنه‌ای برایش درست کنم، که اتفاق نیفتاد.


5

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:13 صبح
 
 


آمریکا هم تحریم‌ها را دور می‌زند!


پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدتریبون» در یادداشتی اختصاصی تصریح کرد: بنابر گزارش تحقیقاتی کنگره آمریکا، ایالات متحده همچنان به شرکت‌های درجه دوم و وابسته به خود اجازه می‌دهد با ایران تعامل تجاری داشته باشند.

«نث کاتزمن» در تحلیل این گزارش می‌گوید: برخی از این شرکت‌های تابع آمریکا که عموماً شرکت‌های خارجی تابع شرکت‌های آمریکایی هستند، به ایران تجهیزات پالایش نفت فروخته‌اند.»

این گزارش تصریح دارد تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل ضد ایران تاکنون نتوانسته است منجر به توقف برنامه هسته‌ای ایران شود.

این گزارش همچنین ادعای دولت باراک اوباما را مبنی بر اینکه تحریم‌ها توانسته روند برنامه هسته‌ای ایران را کُند کند، زیر سؤال می‌برد.


4

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:13 صبح
 
 


آقای خاتمی فراموش‌کردی که خودت بانی تحریم بودی!


یکی از سایت‌های ضدانقلابی با اشاره به جدیدترین اظهارات سیدمحمد خاتمی مبنی بر عدم تحریم انتخابات از سوی وی و اصلاح‌طلبان به تناقض‌گویی خاتمی در این زمینه پرداخت و نوشت: وی گویا فراموش کرده که خود بانی تحریم انتخابات بوده است.

 سایت روزآنلاین با اشاره به اظهارات سیدمحمد خاتمی در جمع «اعضا و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران» نوشت: بحث‌برانگیزترین بخش سخنان خاتمی در دیدار با دانشجویان این بود که وی گفته اصلاح‌طلبان هرگز به‌دنبال تحریم انتخابات نبوده‌اند. این در حالی است که متن سخنان خاتمی در جمع عده‌ای از فعالان استان گیلان از سوی برخی سایت‌ها منتشرشده که وی در آن، صراحتاً از «عدم حضور» در انتخابات سخن گفته و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات برگزار شده از سال 84 را اشتباه خوانده است: «نمی‌توانیم آتش تنوری بشویم که نانش برای کس دیگری پخته می‌شود. هرچند باید در این مورد اجماع صورت بگیرد.» انتشار این سخنرانی، هرگز از سوی خاتمی، دفتر یا وب‌سایت‌های نزدیک به او تکذیب نشد.


3

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:13 صبح
 
 


ورشکستگی مرجع خودخوانده حامی فتنه!


یکی از مراجع خودخوانده در قم که سابقه عضویت در مجمع روحانیون مبارز را دارد، بعد از گذشت یک سال از حصر خانگی مهدی کروبی (بزرگ‌ترین حامی مالی‌اش) به علت هزینه‌های بالای دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و عدم مراجعه مردم برای پرداخت وجوهات شرعیه، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است!

گفتنی است در وضعیتی که دفتر اصلی وی در قم به‌صورت استیجاری است به‌دلیل عملکرد نامناسب وی در فتنه 88 مردم ولایت‌مدار قم حاضر به اجاره مسکن به این مرجع حامی سران فتنه نیستند از همین‌رو احتمال می‌رود که وی به‌دلیل مشکلات شدید مالی و نبود بودجه کافی، بعد از پایان سال تحصیلی حوزه علمیه به استان زنجان مهاجرت کند .

 این تبعید خودخواسته در شرایطی صورت می‌گیرد که تعداد طلاب حاضر در جلسات دروس خارج فقه این طلبه حامی فتنه کمتر از 30 نفر برآورد می‌شود. گفتنی است در طول 8 ماه نبرد مقدس ملت ایران با فتنه‌گران، این مرجع خودخوانده با حمایت کامل از سران فتنه بارها اذعان کرده بود که نظام به افرادی مانند کروبی و موسوی «جفا» کرده است


1

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:12 صبح
 
 


بازاندیشی در توانمندی‌های یک محصول راهبردی


امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته ضمن حضور در پژوهشگاه صنعت نفت و آشنایی با توانمندی‌های این صنعت مهم، از نزدیک درباره مسائل مرتبط با عرصه نفت و گاز نکات مهمی را بیان کردند که در ذیل به دو مورد اشاره می‌شود:...

1- خرج کردن درآمدهای نفتی برای کارهای روزمره، غیرعاقلانه و ضرری حقیقی است و باید درآمدهای نفتی را به‌عنوان ذخایر و میراث کشور و ملت به سرمایه‌ای ماندگار تبدیل کنیم که در این صورت، منابع و ذخایر نفتی، واقعاً به نقطه قوت کشور تبدیل خواهد شد.

در بسیاری از کشورهای نفت‌خیز سرمایه عظیم نفت به جای اینکه باعث توسعه و پیشرفت شود، آن کشورها را عقب‌مانده و وابسته نگه داشته زیرا درآمد ناشی از نفت، سبب رخوت، سستی و تن‌پروری شده و این وضعیت اسف‌بار، انگیزه آینده‌نگری را از مسئولان این کشورها سلب کرده و یقیناً آینده تیره و تاری در انتظار این کشورها است.

2- لازم است به‌گونه‌ای عمل کنیم که در هر موقعیت، هرگونه تصمیم‌گیری درباره میزان تولید و فروش نفت، به دست خودمان و براساس منافع خودمان انجام شود که البته در این مسیر تا حد زیادی پیش‌رفته‌ایم.

پس از آشکار شدن ارزش و جایگاه نفت در مسیر پیشرفت جامعه بشری از آن به‌عنوان یک محصول و فراورده راهبردی نام برده شد؛ اما درباره اینکه راهبردی بودن آن به کدام حوزه برمی‌گردد، تولیدکننده یا مصرف‌کننده، بحث دقیقی نشده است. چنانچه تولیدکنندگان نقش راهبردی نفت را در حوزه خودشان تعریف کنند، به احتمال بسیار زیاد، دیگر نفت را به‌صرف یک منبع ارتزاق روزانه نگاه نمی‌کنند و حتماً در تولید، مصرف و فروش آن، خست خردمندانه به خرج می‌دهند و از آن به‌عنوان ابزار قدرتمندی که قادر است ضعف سایر حوزه‌ها را جبران کند، استفاده می‌کنند. تفسیر جدید از ارزش نفت و شناسایی ابعاد تأثیرگذاری آن بر سایر عرصه‌های زندگی ملت‌ها و روابط دولت‌ها می‌تواند بسیاری از مناسبات موجود جهانی را تغییر دهد که نیازمند یک بازاندیشی جدی است.


2

چهارشنبه 90 اسفند 24 , ساعت 7:12 صبح
 
 


مقاله‌ای پر از تناقض


پایگاه اینترنتی هافینگتن‌پست 12 مارس 2012 (22 اسفند) در مقاله‌ای، به میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و نوشت:...

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی هافینگتن‌پست 12 مارس 2012 (22 اسفند) در مقاله‌ای، به میزان تأثیرگذاری تحریم‌ها علیه ایران پرداخت و نوشت: تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا به طور گسترده‌ای از سوی مخالفان جمهوری اسلامی به عنوان اقدامی نمادین تلقی شده است، هرچند فشار آن بر اقتصاد ایران ظاهراً جدی‌ترین ضربه را زده است. با انتخابات پارلمانی ایران که این کشور را به سوی رژیمی بسیار محافظه‌کار پیش‌ برد، ایران ممکن است خود را بیش از گذشته منزوی ببیند. از سوی دیگر، فاصله زمانی تا اجرایی شدن تحریم‌های نفتی، این فرصت را داده است که ایران برای یافتن بازارهای جدید اقداماتی انجام دهد. دولت‌های آمریکا و اروپا فشارهای اقتصادی بر ایران را به منظور متقاعد کردن این کشور به توقف برنامه هسته‌ای تشدید کرده‌اند. مخالفان غربی معتقدند ایران فناوری مورد نیاز برای ساخت بمب را پیش می‌برد و ایران نیز بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید می‌کند.

در ادامه مقاله آمده است: تحریم‌ها تنها می‌تواند به اقتصاد و منابع مالی ایران ضربه بزند؛ اما در توقف مسیر هسته‌ای ناکارآمد خواهد بود. باوجود آنکه مقامات شرکت شل اعلام کرده‌اند پایبند به تحریم‌ها علیه ایران هستند؛ اما گزارش‌ها حاکی است این شرکت حدود 5/1میلیون بشکه نفت خام ایران را از بندری نزدیک سنگاپور تحویل گرفته است. باوجود این، باید گفت تحریم‌ها قوانینی هستند که می‌توانند شکسته شوند. ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام است که به‌نظر نامحتمل می‌رسد که خریداران نفت این کشور به‌طور کامل از خرید آن انصراف دهند.

در پایان مقاله آمده است: ایران بازی ژئوپولیتیک را بسیار خوب به پیش می‌برد؛ زیرا در عین‌حال که به بازرسی‌های هسته‌ای آژانس تداوم می‌بخشد، زمان کافی برای ادامه غنی‌سازی خود پیدا می‌کند. تحریم‌ها علیه ایران مطمئناً کارساز است و از بسیاری از جنبه‌ها بهتر از گذشته بوده است. اما پرسش این است که آیا متحدان غربی می‌توانند ایران را از پنج عضو مهم تولیدکننده اوپک به پایین بکشند؟

 تحلیل‌: از نکات مهم و برجسته این مقاله که بسیار به چشم می‌آید، تناقض زیاد در نوشتار آن است؛ یعنی در عین حالی که نویسنده سعی کرده القا کند که تحریم نفتی ایران بر اقتصاد آن ضربه جدی زده است! اما در سطور بعدی با نقض این گفته، می‌نویسد: «... به نظر نامحتمل می‌رسد که خریداران نفت این کشور به‌طور کامل از خرید آن انصراف دهند.» و در عین‌حال از خرید 5/1 میلیون بشکه نفت از سوی شرکت شل از ایران باوجودی‌که مقامات این شرکت پیش‌تر گفته بودند از تحریم نفتی ایران حمایت می‌کنند، خبر می‌دهد. آنچه امروز در دنیای واقعی مشاهده می‌کنیم، افزایش مهارنشدنی قیمت نفت پس از حماقت تحریم نفتی ایران از سوی اروپا است که این افزایش، قطعاً به‌نفع ایران است نه اروپا و آمریکا! پس بازنده اصلی این بازی، غربی‌ها هستند، هرچند گهگاه با نوشتن مطالب متناقض سعی دارند به خود و هم‌پیمانانشان روحیه دهند!


پنج شنبه 90 اسفند 18 , ساعت 10:54 صبح
پنج شنبه 90 اسفند 18 , ساعت 7:15 صبح

 

به دست خود درختی می نشانم / به پایش جوی آبی می کشانم

کمی تخم چمن بر روی خاکش / برای یادگاری می فشانم

درختم کم کم آرد برگ و باری / بسازد بر سر خود شاخساری

چمن روید در آنجا سبز و خرم / شود زیر درختم سبزه زاری

به تابستان که گرما رو نماید / درختم چتر خود را می گشاید

خنک می سازد آنجا را ز سایه / دل هر رهگذر را می رباید

به پایش خسته ای بی حال و بی تاب / میان روز گرمی می رود خواب

شود بیدار و گوید : ای که اینجا / درختی کاشتی روح تو شاداب


(شاعر = عباس یمینی شریف


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ