سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دانشی که مردم ناگزیر از فراگیری آن هستند و آن رنگ[ ظواهر [اسلام است و دانشی که مردم اجازه دارند آن را واگذارند و آن قدرت خداونداست . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 5:44 عصر

 

این عکس ها در مرداد 92 گرفنه شده اند

قجاوند

 گلستان شهدای بتلیجه مرداد 92بتلیجه

بتلیجه

زینعلی

بتلیجه


سه شنبه 92 مرداد 29 , ساعت 8:58 صبح

این روزها با آمدن سرپرست وزارت علوم بازار گمانه‌زنی‌ها درباره مدیران این وزارتخانه داغ است، در لیست‌هایی که ارایه می‌شود نام افرادی همچون پژمان اسماعیلی، حسین غریبی، مجتبی صدیقی و ابراهیم واشقانی فراهانی دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: مدیران احتمالی وزارت علوم

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم روز 27 مردادماه کار خود در این وزارتخانه را آغاز کرد و از همان زمان گمانه‌زنی‌ها درباره مدیران جدید وزارت علوم آغاز شد.

در لیست‌هایی که ارایه می‌شود نام افرادی همچون پژمان اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نجف آباد به عنوان مدیرکل دفتر وزارتی، حسین غریبی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس برای معاونت پژوهشی، مجتبی صدیقی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع انسانی و ابراهیم واشقانی فراهانی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس برای معاونت دانشجویی دیده می‌شود.

انتهای پیام/


سه شنبه 92 مرداد 29 , ساعت 8:56 صبح
رهبر اخوان‌المسلمین مصر بازداشت شد

منابع امنیتی مصری از بازداشت محمد بدیع رهبر گروه اخوان المسلمین این کشور در شرق شهر قاهره خبر دادند.

خبرگزاری فارس: رهبر اخوان‌المسلمین مصر بازداشت شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: دستگاههای امنیتی مصر محمد بدیع را به همراه شماری از مسئولان ارشد گروه اخوان و 6 محافظ و دستیارش در یک آپارتمان در خیابان الطیران درنزدیک منطقه رابعه العدویه شهر قاهره بازداشت کردند.

این منطقه از بیش از یک ماه پیش شاهد تحصن طرفداران اخوان المسلمین و اعضای آن برای تاکید بر لزوم بازگشت محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر به قدرت بود که عضو این گروه می باشد.

این منبع امنیتی گفت: بدیع به همراه همراهانش به یکی از دستگاههای امنیتی به منظور تحقیقات از آنها برده شدند.

وی سپس تایید کرد که بدیع و همراهانش به زندان طره انتقال داده شده اند.

یک منبع دیگر مصری گفت: محافظان بدیع مسلح نبودند و درمقابل مسئولان مقاومت نکردند و همگی ناگهانی بازداشت شدند.

وی افزود: بدیع در طول تحصن حدود 50 روزه در این آپارتمان مخفی شده بود.

شبکه تلویزیونی و خبرگزاری خاورمیانه دولتی مصر خبر بازداشت بدیع را تایید کرد.

شبکه تلویزیونی دولتی مصر تصاوری از عملیات بازداشت را نشان داد.

شبکه تلویزیونی خصوصی "اون تی وی" بدیع را درحالی که لباس بلند وگشادی پوشیده و روی یک صندلی سیاه رنگ در مکانی نامعلوم نشسته بود، نشان داد.

بازداشت بدیع  6 روز بعد از اقدام ارتش مصر در برچیدن دو تحصن طرفداران و اعضای اخوان در میدان رابعه العدویه و النهضه شهر قاهره با اعمال زور روی داد که در جریان آن و خشونت های پس از آن صدها نفر کشته یا زخمی شدند.

بدیع 70 ساله و خیرت الشاطر و رشاد البیومی دو معاونش به دادگاه کیفری به اتهام تشویق به قتل هشت تظاهرات کننده مسالمت جو جلوی مقر دفتر ارشاد گروه اخوان در اواخر ماه ژوئن گذشته ارجاع شده‌اند. محاکمه بدیع و دو معاون وی یکشنبه آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ر


سه شنبه 92 مرداد 15 , ساعت 8:5 صبح
خبرگزاری پانا: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی، محمود احمدی‌نژاد را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

1392 دوشنبه 14 مرداد ساعت 13:34

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد دامت تأییداته

با توجه به تلاش با ارزش هشت ساله جنابعالی در مسئولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران و تجارب فراوانی که در این مورد اندوخته‌اید، شما را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب می‌نمایم.

توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای


سه شنبه 92 مرداد 15 , ساعت 7:31 صبح
ترس غربی‌ها از جهادی‌های چشم‌آبی!
نشریه «فارین پالیسی» به‌تازگی در گزارشی با عنوان «جهادی‌های چشم‌‌آبی»، به حضور نیروهای تروریست سلفی متولد اروپا در سوریه پرداخت.

 

در این گزارش آمده است: افراطی‌گری مذهبی جهادی‌ها [سلفی‌ها]، تجربه نظامی آن‌ها در سوریه و توان آن‌ها در مسافرت آزادانه در اروپا و ایالات متحده می‌تواند خطری مرگبار از پی داشته باشد. در این باره، «متیو اولسن»، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم ایالات متحده، تصریح کرد: «سوریه به میدان نبرد اصلی جهادی‌ها در جهان تبدیل شده و نگرانی‌هایی درباره بازگشت این جهادی‌ها به اروپای غربی و احتمالاً ایالات متحده ایجاد کرده است.» بنابر این گزارش، پدیده جهادی‌گری اروپایی که به‌صورت سیل به‌سوی سوریه جاری شده است، توجه آژانس‌های امنیتی غربی را به خود جلب کرده است. آن‌ها در هراسند که این جهادی‌ها پس از بازگشت به خانه چه‌کار خواهند کرد؟ بر اساس اظهارات برخی مقامات اطلاعاتی غربی، تعداد غربی‌هایی که اکنون در سوریه مشغول نبرد هستند، بیش از تعداد آن‌ها در عراق، افغانستان، سومالی یا یمن است. بنابر آمار موجود، 600 تا 1000 تروریست‌ اروپایی در سوریه مشغول جنگ با دولت این کشور هستند.


دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 6:46 صبح
از سوی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی
میزان فطریه اعلام شد

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی میزان زکات فطره امسال را بر اساس قوت غالب گندم یا برنج اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: میزان فطریه اعلام شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در خصوص میزان فطریه امسال گفت: اگر قوت غالب مومنین و روزه‌داران گندم باشد باید به ازای هر نفر مبلغ 3 هزار تومان معادل سه کیلو گندم را به عنوان زکات فطره پرداخت کنند، البته زکات فطره ساکنین تهران به دلیل شرایط اقتصادی این منطقه و گران‌تر بودن گندم مبلغ 3500 تومان است.

‌آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین درباره میزان زکات فطره افرادی که قوت غالب آنان برنج است یادآور شدند: زکات فطره این دسته از مؤمنین و روزه‌داران، به ازای هر نفر مبلغ 15 هزار تومان معادل سه کیلو برنج متوسط است.


دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 6:43 صبح
عکس/ احمدی‌نژادی که 84 آمد و 92 رفت

چهره ظاهری محمود احمدی‌نژادی که سال 1384 آمد و سکان ریاست جمهوری کشور را به دست گرفت، با چهره احمدی‌نژادی که سال 1392 دولت را تحویل رئیس‌جمهور یازدهم داد، بسیار متفاوت است.

خبرگزاری فارس: عکس/ احمدی‌نژادی که 84 آمد و 92 رفت

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس،‌ وبلاگ عکاس مسلمان پوستری از 8 سال ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد طراحی کرده است که در ادامه می‌آید:

 

 

انتهای پیام/

 


دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 6:38 صبح
+ قبول داری سجده فقط برای خداوند زیباست ؟

دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 6:33 صبح
خشم صهیونیست‌ها از سخنان رئیس‌جمهور منتخب
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب، گفت: ...

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب، گفت: روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم، چهره واقعی خود را نمایان ساخت! وی افزود: حتی اگر روحانی سخنان خود را انکار کند؛ اما حرف‌های او روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است. نتانیاهو افزود: سخنان روحانی باید جهانی را که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در توهم به‌سر می‌برد، هوشیار کند. حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، که در حاشیه راهپیمایی روز قدس با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: روز قدس از یادگارهای حضرت امام(ره) و روزی است که مردم، وحدت جهان اسلام را در برابر هرگونه ظلم و تجاوز به نمایش می‌گذارند. آقای روحانی افزود: در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز، در منطقه، زخمی در بدن دنیای اسلام نشسته است. رئیس‌جمهور منتخب گفت: روز قدس در واقع یادآور حق تاریخی مردم مسلمان فلسطین است که دنیای اسلام این حق تاریخی را فراموش نخواهد کرد و در برابر ظلم و تجاوز خواهد ایستاد.


دوشنبه 92 مرداد 14 , ساعت 6:32 صبح
نامه سناتورهای آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها
پایگاه اینترنتی کریستین ساینس مانیتور در مقاله‌ای به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما برای تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت:...

 

پایگاه اینترنتی کریستین ساینس مانیتور 3 آگوست 2013 (12 مرداد) در مقاله‌ای به نامه سناتورهای آمریکایی به اوباما برای تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: هفتادوشش سناتور آمریکایی خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر به‌منظور مهار برنامه هسته‌ای ایران شدند. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیش از تشدید تحریم‌ها، خواهان دادن زمان به حسن روحانی‌، رئیس‌جمهور ایران است. به‌موازات نشستن حسن روحانی بر مسند ریاست‌جمهوری، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در دستورکار قرار گرفته است. هفتادوشش سناتور در نامه‌ای به باراک اوباما خواستار تشدید تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران تا زمان عقب‌نشینی این کشور از برنامه هسته‌ای شدند. همچنین در این نامه مصرانه از اوباما خواسته شده در عین گام برداشتن در مسیر دیپلماسی، گزینه‌های نظامی را نیز مد نظر قرار دهد.

در ادامه مقاله آمده است: نامه سنای آمریکا به اوباما که یک رونوشت از آن نیز روز شنبه به آسوشیتدپرس داده شد، درست چند روز پس از تصویب تحریم‌های جدید مجلس نمایندگان علیه ایران نوشته و ارسال شده است. در این نامه آمده است: «تا زمانی که شاهد پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستیم، معتقدیم کشور ما باید تحریم‌ها را تشدید کند و اعتبار گزینه اقدام نظامی را نیز در عین تأکید کامل بر راه‌حل دیپلماتیک با ایران، بالا ببرد.» دولت اوباما نگران است اقدامات کنگره، حسن روحانی را که فردی نسبتاً میانه‌رو است، تضعیف کند. روحانی روز شنبه رسماً مورد تأیید رهبر ایران قرار گرفت. روحانی متعهد شده که «مسیر اعتدال» را در پیش خواهد گرفت و در عین حال، به شفاف‌سازی بیشتر در مورد برنامه هسته‌ای متعهد شده است. اوباما نیز خواهان دادن شانس به‌منظور سنجش جدیت وی است. در این نامه آمده است: «امروز ایران به نصب گسترده سانتریفیوژهای خود ادامه می‌دهد... این ظرفیت به ایران اجازه می‌دهد بتواند به‌سرعت برای تولید اورانیوم با غنای مناسب برای ساخت بمب هسته‌ای اقدام کند و ایران در آستانه ساخت این نوع تسلیحات قرار گیرد.»

در پایان مقاله آمده است: اولویت اوباما دیپلماسی است. او به ایران فرصت داده که حدود بهار سال آینده به جهان اثبات کند که برنامه هسته‌ای آن، صلح‌آمیز است. سناتورها در نامه خود نوشته‌اند: «ما باید هر چه سریع‌تر بفهمیم که آیا ایران در نهایت آماده گفت‌وگوی جدی است یا خیر؟... ایران باید درک کند که زمان دیپلماسی رو به پایان است». اگر ایران نتواند از فرصت باقی‌مانده استفاده کند، شرایط برای اقدام نظامی آمریکا یا اسرائیل [رژیم صهیونیستی] مهیا می‌شود. اسرائیل برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی وجودی برای خود می‌داند و هشدار داده که مطابق جدول زمانی خود اقدام می‌کند.

 

تحلیل‌: نامه تند هفتادوشش سناتور آمریکایی چند روز پس از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره، این دیدگاه را- که  در روزهای پیش چندین‌بار به آن اشاره شد- که آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی شده با تفکر و روش تصمیم‌گیری آقای روحانی برخورد می‌کنند، تقویت می‌کند. هدف این سناتورها از تهدید نظامی دولت روحانی در ابتدای امر، خارج ساختن قوه‌ تصمیم‌گیری دولت جدید از مسیر پایداری و پیگیری حقوق مسلم هسته‌ای است که سخنان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مراسم تنفیذ، بار دیگر بر ادامه این مسیر تأکید داشت و تلویحاً پاسخی به رفتار آمریکایی‌ها در چند روز اخیر به حساب می‌آید.


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ