سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 91 مرداد 2 , ساعت 3:20 عصر

این عکس متعلق به اواخر سال 1364 هجری شمسی است. شهیدان: خرازی، دستواره، دقایقی، سلیمی، هاشمی، شوشتری، سوداگر و سرداران: رحیم صفوی، علی فدوی، حسین علایی، غلامعلی رشید، مصطفی ایزدی، عباس محتاج، محمدباقر قالیباف، حسین همدانی، رئوفی، محرابی، شریعتی، مرتضی قربانی، نبی رودکی، مبلغ، قاسم سلیمانی، فروزنده، محمد باقری


دوشنبه 91 مرداد 2 , ساعت 3:18 عصر

شاید تنها واژه «ایثار» بتواند تفسیرگر رشادت دلاورمردانی باشد که سالهای سال میان امروز و دیروز هروله عشق می کنند . چشمان نافذ و ابری و لبهای خشکیده و متبسم آنها گویای رنجی نهفته از سالهای جنگ است که به خاطر آن روح بلندشان در آن فضای ملکوتی گاه متوقف می شود و گاه فریادشان در میان خانه ها و آسایشگاهها و خیابانها برای بیداری ما از غفلتها به گوش می رسد آیا خبری از آنهایی که به خاطر آرامش ما آسایش خویش را فدا کردند، داریم...

ادامه مطلب...

شنبه 91 تیر 31 , ساعت 12:58 عصر

ناجا در برخورد با بدحجابی اسیر هیچ جوی نمی‌شود :

سردار بهمن کارگر

به گزارش گروه اینترنتی رهروان ولایت به نقل از ایسنا ،  سردار بهمن کارگر با بیان اینکه بدون شک نیروی انتظامی نسبت به دهه‌های قبل قابل قیاس نیست، گفت: ناجا در این دهه سعی بر ارتباط و تعامل با محیط درونی و بیرونی دارد. به همین دلیل باید ابتدا خودمان سالم و پاک باشیم تا بتوانیم پاکی ایجاد کنیم و در همین راستا درنیروی انتظامی مکتبی بودن، روش انقلابی و روش مسلمانی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در کشور مظهر دفاع از ارزش‌ها و امنیت است، گفت: ناجا بیشتر مورد هجمه قرار می‌گیرد، که چرا با اخلاق و رفتاراسلامی رفتار می‌کنید.معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی پذیرای هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات است اظهار داشت: تنها سازمان و مرجعی که از تولد تا مرگ با افراد سرو کار دارد، این سازمان است.وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ناجا را «مجاهدین فی سبیل الله» خطاب کرد ادامه داد: این مطلب بار معنایی بسیار زیادی دارد و ناجا از این عنوان و موفقیتی که کسب کرده به طور جد باید از آن مراقبت کند.

کارگر در بخش دیگری از سخنانش به جنگ نرم دشمن علیه ایران اشاره و تصریح کرد: در جنگ نرم برخلاف جنگ سخت ما دشمن را نمی‌بینیم و در این جنگ دشمن تمام مرزها را شکسته و با ابزارهایی که دارد وارد خانه‌های ما شده است.

وی دراین زمینه به سخنان مقام معظم رهبری در سال 68 اشاره داشت و گفت: جنگ نرم مثل یک بمب شیمیایی است و وقتی زده می‌شود نامحسوس است اما بعدا اثرات و تلفات آن مشخص می‌شود.کارگر با تاکید بر اینکه جنگ نرم در واقع رسوخ بر افکارعمومی است، بیان داشت: مهمترین ابزار دشمن دراین جنگ رسانه و هنر است و دشمن دراین نبرد طوری عمل می‌کند که طرف با میل و استقبال، کاری که آنها خواسته‌اند را انجام می‌دهد.وی با بیان اینکه مهمترین هجوم دشمن در جنگ نرم، هجوم و تهاجم فرهنگی است ادامه داد: دشمن به دنبال تغییر زندگی ایران اسلامی به سبک و زندگی غربی است که دراین زمینه بیشترین توجه آنها جوانان کشور است و اگر بتوانند در جوانان رسوخ پیدا کنند، کشور را با چالش روبرو خواهد کرد.وی در بخش دیگری از سخنانش به فتنه سال 88 اشاره کرد و بیان داشت: ایران اسلامی در این جنگ نرم که به یک کودتا نزدیک بود، خوشبختانه علاوه بر تولید قدرت نرم، رو سفید بیرون آمد.وی با بیان اینکه دشمنان با راه اندازی بیش از 70 شبکه فارسی زبان با صرف هزینه های هنگفت در صدد ضربه زدن به اعتقادات مردم کشورمان هستند؛ خاطرنشان کرد: مردم ایران خصوصا جوانان ما باهوش‌تر از آن هستند که تحت تاثیر این شبکه ها قرار گیرند.کارگر با اشاره به اینکه، دشمن برای شبکه تلویزیون فارسی زبان میلیون‌ها دلار صرف کرده است، تصریح کرد: آنان که دلسوز مردم ایران نیستند، بلکه با راه اندازی این شبکه‌ها، بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند.

ورود ماهواره موجب سست شدن بنیان خانواده

وی افزود: ورود ماهواره به هر خانه‌ای به سست شدن بنیان خانواده می‌انجامد بنابراین یکی از وظایف نیروی انتظامی مقابله با این جنگ نرم است که البته برخورد با جنگ نرم نیازمند قدرت نرم است و به خدا قسم این خدمتی بزرگ است.

کارگر با بیان اینکه اززمانی که ناجا به بحث برخورد با ماهواره وارد شده است، ابتدا جلوی گسترش آن گرفته شد و خوشبختانه در حال حاضر 50 درصد استفاده از آن کاهش یافته است، اضافه کرد: ما باید به دنبال مقابله مستحکم با جنگ نرم و تولید قدرت نرم در کشور باشیم.

ناجا در برخورد با بدحجابی اسیر هیچ جوی نمی‌شود

وی در ادامه با تاکید براینکه اگر سازمانی یا افرادی به دنبال ارزش‌ها رفت باید همه کمکش کنیم، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به برخورد با بد پوششی ادامه می‌دهد و اسیر هیچ جوی نمی‌شود و دربرخورد با مفاسد، بدپوششی و اجرای طرح امنیت اجتماعی محکم و قوی ایستاده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و مقابله با تهدیدات ملی سالانه 100 الی 110 شهید و تعداد زیادی جانباز تقدیم این انقلاب می‌کند؛ با اشاره به اینکه در اجرای ماموریت‌ها ایراد و اشکال هم داریم، ادامه داد: نیروی انتظامی یک نیروی اجتماعی است و دو سامانه تلفن 110 و 197 آماده پذیرش هرگونه انتقاد ، پیشنهاد و شکایات و همچنین ملاقات حضوری با شهروندان است.

کاهش احساس ناامنی و افزایش احساس امنیت

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در بخشی دیگر از سخنانش به نمودار مقایسه میزان احساس امنیت از سال 84 تا سال 90 اشاره کرد و گفت: احساس ناامنی در بین مردم از 68/9 به 37/3 درصد پایین آمده است. این درصورتی است که احساس امنیت نیز در این مدت از 36/8 به 50/5 افزایش یافته است.

وی اشاره ای به کاهش بروز جرایم کرد و گفت: وضعیت جامعه واحساس امنیت در مردم روز به روز بالا رفته و می‌توان ادعا کرد که ایران یکی از امن‌ترین کشور‌های دنیا است.

کارگر با تاکید بر اینکه 11 سال حجاب در کشور رصد شده است، تصریح کرد: آنچه که آمارها و ارقام و همچنین وضع کنونی سطح جامعه نشان می دهد، با هوشیاری مردم وضع فرهنگی و حجاب خیلی بهتر شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در سطح خیابان‌ها با افراد هنجارشکن برخورد می‌شود.

کارگر با بیان اینکه کشور ما بهترین جوانان روی کره زمین را دارد، ادامه داد: ایران و عراق قبل از انقلاب اسلامی سه صدم پیشرفت علمی دنیا را داشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، هدایت و رهبری امام و همت مردم غیور ایران یک ونیم درصد پیشرفت و رشد علمی جهان توسط ایران است.

کارگر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در همه رشته‌ها بویژه در رتبه‌های علمی تک رقمی شده است.

وی امنیت کنونی کشور را مرهون ایستادگی اقشار مختلف جامعه دانست و تاکید کرد: مردم و جوانان افتخار کشورهستند اگرچه در گوشه و کنار جامعه بداخلاقی‌هایی وجود دارد که زیبنده ایران اسلامی نیست اما بحمدالله اوضاع کنونی کشور مناسب است.

تلاش ناجا برای کاهش تلفات جنگ نرم

معاون اجتماعی ناجا سنگ اندازان را غافلین دانست و با ابراز تاسف از تلفات کشور در جنگ نرم ، اظهار داشت: جنگ نرم عرصه‌ای خطیرتر و دشوارتر از جنگ رو در رو است و شهدای این جنگ جایگاهی به والایی شهدای ما در 8 سال جنگ تحمیلی دارند.

وی در پایان تاکید کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای کاهش تلفات جنگ نرم در کشور می‌کند


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:16 صبح

"برگرفته ازبانک اطلاعاطی روستای ایران"

فریدن در دوره هخامنشی « پرتیکان» نام داشت و یکی از ایالات بزرگ آران بود که پس از هجوم اسکندر مقدونی میدان تاخت و تاز یونانیان گردید و رو به ویرانی نهاد. بعضی از مورخان نیز این منطقه را به نام « پارتیاکن» نامیده‌اند. در زمان صفویه، عده‌ای از ارمنی‌ها و گرجی‌ها به این منطقه کوچانده شدند و در آن سکنی گزیدند.

مناطق فریدن عبارتند از:

 
  ییلاق دالانکوه سردسیر  
  قائم اباد دره بید ماینده  
  قلعه خواجه جهاداباددامنه ده رجب  
  ازناوله جهاداباددره بید قره بلطاق  
  استخرپهن طرار میراباد  
  حاجی فتحعلی قفر قره داغ  
  ماهورستان علیا زاینده رودشمالی ارتی جان  
  اغچه اسکندری برافتاب معصوم اباد  
  اقاگل عادگان ماربر  
  تنگ بید بلمیر هادان  
  زرنه سینگرد احمداباد  
  ماهورستان سفلی نساراسکندری جوزار  
  مغاندر ورزق حسین اباد  
  هزارجریب چهل خانه خلیلی  
  ورزق جنوبی نهرخلج کرچمبوجنوبی  
  ننادگان بادجان بلطاق  
  خویگان سفلی قوهک خلعت پوشان  
  سفتجان اوزای دره ساری  
  غرغن قوزای قلعه اخلاص  
  موغان اق بلاغ باغ مادی  
  چیگان جوی ناو تیرکرت  
  قلعه ملک پاچ اقا دره حوض  
  نماگرد حصور ماهورک  
  سواران گنجه کرچمبوشمالی  
    ازون بلاغ تخماقلو  
    قودجانک دره سوخته  
    خلج نوغان علیا  
    درختک هلاغره  
    دهق هندوکش  
      بسی نان  
      بتلیجه  
      قلعه بهمن  
      کرچ  
      نوغان سفلی  
      گرجی  
      داش کسن  
      قره داش

لینک سایت:


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:7 صبح

شبکه اطلاع رسانی هادی

مطالب این وبلاگ برگرفته از سایت فوق می باشد


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:5 صبح

 ***شبکه پنج سیما به تازگی اقدام به تولید سریالی با عنوان «میهمان ویژه» کرده که در آن از بازیگری استفاده کرده که سابقه بسیار بدی در کارنامه کاری خودش دارد.«آ. م» که قبلاً در فیلم فاسد و غیراخلاقی «تهران من حراج» ایفای نقش کرده و مدت‌ها به جرم اشاعه فساد و تباهی در بازداشت دستگاه قضایی بود به دعوت سازندگان سریال «میهمان ویژه» در این سریال بازی کرده است!

 ***بنابر برخی از اخبار، به دنبال بازداشت یکی از بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی کشور که از قضا ارتباطات نزدیکی نیز با برخی مقامات سیاسی کشور دارد، لابی‌ها و فشارهای گسترده‌ای برای آزادی وی آغاز شده است. این فرد که تا 10سال پیش تمام دارایی‌اش تنها یک سیلو بود، ظرف مدت کوتاهی به یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌داران کشور تبدیل شده است!

 ***بر اساس نظرسنجی «آسوشیتد پرس» نرخ بیکاری آمریکا تا ماه نوامبر به هشت درصد خواهد رسید و رشد اقتصادی آمریکا نیز از سه درصد در سه ماه پایانی 2011 میلادی به کمتر از 9/1 درصد در سه ماه نخست امسال رسیده است. این روزنامه از قول کارشناسان اقتصادی نوشت: پیش‌بینی می‌شود، آمریکا تا پایان سال 2012 میلادی به سقف بدهی‌های 4/16 تریلیون دلاری برسد و اگر دولت و کنگره بر سر افزایش سقف بدهی‌ها و کسری بودجه به توافق نرسند، ورشکستگی اقتصاد آمریکا قطعی خواهد بود.»

 ***نشریه «راشاتودی» روسیه فاش ساخت: نیروهای دریایی و زمینی آمریکا در پایگاه «فورت استوری» این کشور، تصویر زن محجبه‌ مسلمانی را که سلاحی در دست تکان می‌داد، سیبل تمرین‌های خود قرار می‌دادند! انتشار تصویر فوق در نشریه «ویرجینیا پیلوت» و انتقاداتی را به همراه داشت. در پی انتقاد شورای روابط آمریکایی- اسلامی، نیروی دریایی آمریکا مجبور شد تصویر این زن محجبه را که به عنوان سیبل تمرین‌های آموزشی نیروهایش به کار می‌رفت، حذف کند.

*** آنکتاد (کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل) در گزارشی، حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی انجام شده در ایران طی سال 2011 را بالغ بر 15/4 میلیارد دلار اعلام کرده است. بنا بر این گزارش، این رقم نسبت به سال پیش از آن با افزایش 7/13  درصدی روبه‌رو شده است. در حالی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال 2011 رشد حدود 14 درصدی را تجربه کرده است که ایران در این سال به عنوان نخستین سال، تحت تحریم‌های یک جانبه و جدید آمریکا و اروپا قرار داشته است!

   ***عبدالله نوری در دیدار اخیر با سیدمحمد خاتمی، وی را مورد پرسش قرار می‌دهد که برنامه وی برای انتخابات آتی چیست؟ آیا وی به این انتخابات به عنوان کاندیدا ورود خواهد کرد یا خیر؟ نوری از خاتمی خواست که حجب و حیا را کنار بگذارد! وکمی از احمدی‌نژاد یاد بگیرد. وی همچنین با انتقاد از ترکیب همراهان خاتمی برای سامان‌دهی به اصلاحات گفته است که خاتمی باید سراغ مهره‌های دیگری رفته و از امثال صادق خرازی که بیمار است صرف‌نظر کند.

*** عدم نظارت بر تئاترهای چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی؛ حرکات موزون و رقاصی را به خیابان‌های تهران وارد کرده است! در جریان اکران‌های جشنواره تئاتر عروسکی که به نام «مبارک» برگزار می‌شود اجرای «پوستین دیو» به کارگردانی «آذر متفکر» در صحن خیابانی تئاتر شهر اجرا شد که لحظه‌به‌لحظه آن با حرکات موزون بازیگران دختر این تئاتر همراه بود . از نکات دیگر این نمایش، بازیگری نقش پیرمردی مذهبی است که بر عهده یکی از بازیگران زن قرار دارد و با عبا و گرداندن تسبیح در دست به رقص می‌پردازد!


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:3 صبح

*** همزمان با اخبار منتشره درباره تغییرات وسیع دولت در سطح استانداران، اخباری در خصوص تغییر استاندار تهران منتشر می‌شود. بر اساس این خبر، آقای «ر.ق.چ» گزینه احتمالی تصدی استانداری تهران است. وی پیش از این، سابقه استانداری یکی از استان‌های شمالی را در کارنامه خود داشته و در جریان انتخابات مجلس نهم از سوی شورای نگهبان، ردصلاحیت شده است!

*** بنا بر آمار موجود 17 شبکه با گویش کردی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران فعالند و واگرایی قومی را تبلیغ می‌کنند.

در همین رابطه گفته می‌شود این 17 شبکه از سوی چهار گروهک پژاک، کومله، دموکرات و پ.ک.ک مدیریت می‌شوند که البته این تعداد شبکه، غیر از شبکه‌هایی است که در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و توسط اقلیم کردستان قابلیت دریافت دارد. عمده فعالیت این شبکه‌ها دامن زدن به واگرایی قومی و تجزیه‌طلبی در ایران است.

***«کوفی عنان» نماینده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه، در مصاحبه‌ای که در نشریه فرانسوی «لوموند» منتشر شد، تأکید کرد: «باید برای حل بحران، توجه بیشتری به نقش ایران که متحد سوریه است، صورت گیرد.» وی مجدداً در بیان پیشنهادهای جدید خود برای برون‌رفت از وضع فعلی، بر لزوم دادن نقش فعال به ایران تأکید کرد. این چندمین بار است که عنان بر نقش منطقه‌ای ایران و لزوم دخالت ایران در حل بحران سوریه تأکید کرده و می‌گوید: «ایران باید بخشی از راه‌حل باشد.»

 ***   آخرین نتایج نظرسنجی انجام شده در خصوص شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بیانگر این است که حدود 20 درصد خانم‌ها و 10 درصد آقایان ایرانی اذعان کرده‌اند که سبک پوشش آن‌ها برگرفته از تصاویر مربوط به پوشش دیگر اعضای شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است. تحقیقی که توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در گذشته نیز انجام شده، بیانگر ارتباط میان عضویت در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی نوجوانان و جوانان است.

*** اعتقاد به بازار آزاد به عنوان نماد نظام بحران‌زده سرمایه‌داری در بزرگ‌ترین اقتصاد بازار آزاد جهان افت کرده است. طبق نظرسنجی که به‌تازگی شرکت گلوبال اسکن انجام داده است، 59 درصد آمریکایی‌ها «به‌شدت» یا «تا حدی» معتقدند که بازار آزاد بهترین سیستم برای آینده اقتصاد جهان است، این میزان نسبت به سال 2002 افت چشمگیری داشته چرا که در آن زمان 80 درصد آمریکایی‌ها به بازار آزاد خوشبین بوده‌اند. همچنین آمریکایی‌هایی که بازار آزاد را برای اقتصاد مناسب می‌دانند از 76 درصد در سال 2002 به 44 درصد در سال 2010 رسیده است.

***در حالی که این روزها اخبار مختلفی از تحرکات «مسعود بارزانی» رئیس منطقه خود مختار کردستان عراق مبنی بر چراغ سبز نشان دادن وی به سران غرب و برخی از سران کشورهای عربی برای همکاری در توطئه‌ای به منظور براندازی «نوری المالکی» دریافت می‌شود، از سوی دیگر منابع آگاه فاش کردند که این مقام کرد عراقی با دولت امارات توافقنامه امنیتی به امضا رسانده است!

*** با توجه به اینکه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی در مورد بیانیه‌های برخی از زندانیان که در بیرون منتشر می‌شود، گفت که بیانیه‌های منتسب به زندانیان امنیتی را دیگران تهیه می‌کنند؛ همچنان نوشته‌های همسر مصطفی تاج‌زاده، در سایت‌های ضدانقلاب منتشر می‌‌شود. وی در حرکتی جالب این بار از زبان همسرش نامه‌ای را خطاب به دخترش نوشته است که در آن از مطالعه رمان، شعر و همچنین شنیدن موسیقی و ورزش تاج‌زاده در اوین خبر داده است! و در پایان تأکید می‌کند: می‌بوسمت بابا مصطفی!


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 7:1 صبح
 
 


نفت در مصاف با تحریم


در وضعیت حاضر تنها سلاح دشمن «تحریم» با هزاران اما و اگر ابزار مرعوب‌کننده تبلیغاتی و رسانه‌ای است و سلاح ایران، ماده حیاتی نفت و ده‌ها ویژگی و توانمندی دیگر است.

انسان به مانند هر جانداری بر اساس غریزه دفاعی، در وضعیت‌های خاص دگرنمایی می‌کند. رشد عقلانی انسان و عوامل دخیل در زندگی‌اش به انسان آموخت که در امور دفاعی پیچیده‌ عمل کند. این مسئله آنقدر اهمیت پیدا کرد که محور اصلی روابط بین‌الملل شده است. دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب برای ضربه زدن به آن، پیوسته از این اصل اساسی استفاده کرده‌اند و نظام هم در مواقع بسیاری با این اصل به آن‌ها پاسخ داده است. پس این شیوه رفتار دشمن برای ایران امری غریب و جدید نیست، هر چند که می‌تواند متفاوت و زیرکانه‌تر شده باشد که باید بادقت مراقب بود. بحث اخیر تشدید تحریم‌ها هم باید در همین راستا ارزیابی شود. این بحث دو نقطه اساسی دارد: 1- بر هم ریختن وضعیت اقتصادی ایران و ایجاد هرج‌ومرج در ذهن و معیشت مردم که با یک هیاهو و هوچیگری تبلیغاتی و نمایش از زوایای مختلف امکان‌پذیر است. 2- نفتی که به‌وفور در اختیار ایران است. در وضعیت حاضر تنها سلاح دشمن «تحریم» با هزاران اما و اگر ابزار مرعوب‌کننده تبلیغاتی و رسانه‌ای است و سلاح ایران، ماده حیاتی نفت و ده‌ها ویژگی و توانمندی دیگر است. برای سامان دادن به یک آرایش ذهنی دقیق و روشن که مقدمه یک نبرد عینی است و الزاماً‌ باید متنی بر واقعیات باشد، لازم است باور داشت آقایی و سلطه، با نفت و مالکان آن است و مابقی عوامل دخیل در پیروزی به این بستگی دارد که چگونه از این عامل آقایی و سلطه استفاده شود. دشمن با سلاح پیش‌گفته به جنگ آن آمده است، از این رو نباید اجازه داد سلاح وی کارگر افتد که یکی از راه‌های آن، متوقف کردن هر برنامه‌ای است که با حرکت دشمن همراهی می‌کند. در صدر این برنامه‌ها، تورم و گرانی قرار دارد که ادامه آن به نظام اقتصادی کشور آسیب می‌زند و دشمن هم به دنبال القای همین مسئله است. با مدیریت تولید و صادرات نفت با در نظر داشتن اینکه نفت، سلاح قدرتمند نظام است و هر دشمنی را به‌ویژه غرب که به‌شدت به نفت وابسته است، می‌تواند از پای در آورد و مهار تورم و گرانی و طرح و اجرا کردن برنامه‌هایی که با وضعیت حاضر سازگاری دارد، می‌توان قدرت دفاعی دشمن را تحلیل برد و‌ آن را شکست داد. اگر نشست دیروز رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت با چنین هدف و برنامه‌ای بود، موفق می‌شود؛در غیر این صورت، برای غلبه بر دشمن، باید نشست‌ها و برنامه‌ها با چنین هدفی برگزار و تدوین شود.


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 6:58 صبح

جای کیک تولد خالیه

سلام
دوست داشتن بیشترمواقع یک رویاست بااین حال دوستت دارم


دوشنبه 91 تیر 19 , ساعت 6:57 صبح

حکیمی می گوید:انسان وقتی که بلند حرف بزند صدایش را می شنوند .اما وقتی که یواش حرف بزند به گفته اش گوش می دهند


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ