حمید رفیعی- اصفهان امروز: دبیر نهمین یادواره شهدای شهرستان بویین میاندشت گفت : برای برگزاری نهمین یادواره شهدای شهرستان بویین میاندشت فعالیت را از فرودین ماه سال 1396 آغاز کریدم و با توجه به پیشنهاد فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بویین میاندشت مبنی بر اینکه بتلیجه زادگاه سردار شهید اصغر قجاوند هست ، یادواره 260 شهید شهرستان بویین میاندشت در این روستا برگزار شد .
رضا خلجی با اشاره به برگزاری یادواره در ایام عید غدیر اظهار داشت : با توجه به فراهم بودن بستر و باتوجه به تعطیلی های پیش رو امروز برای برگزاری یادواره انتخاب شد و حاج رضا نبوی و دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  به عنوان مداح و سخنران این برنامه انتخاب شدند  . که به سبب ماموریت پیش بینی نشده ای که برای سردار رضایی پیش آمد ، سردار عبدالفتاح اهوازیان از فرماندهان قرارگاه فوق سری نصرت به عنوان سخنران در این یادواره حضور پیدا کردند .
وی هدف از برگزاری این یادواره در روستای بتلیجه را تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در روستا دانست اظهار داشت: با برگزاری این یادواره کوشیدیم به فرمان مقام معظم رهبری مبنی  بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا که کمتر از شهدا نیست، لبیک بگوییم .
دبیر نهمین یادواره شهدای بویین میاندشت با اشاره به رشادت های شهدای شهرتسان بویین میاندشت در دفاع مقدس گفت : باتوجه به آمار بنیاد شهید ، شهرستان بویین میاندشت 260 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب کرده که از این 260 شهید 24 شهید زاده روستای شهید پرور بتلجه می باشند که این شهدا 12 تا 65 سال سن داشته اند .
خلجی در ادامه این گفتگو ابا اشاره به مداوم بودن فعالیت های ستاد برگزاری یادواره گفت: برنامه های حاشیه ای یادواره در مدت یک ماه گذشته آغاز شده  و با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاکید رهبری در این حوزه سعی کردیم در این یک ماه با تولید محتوی مختلف تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار داده و سعی کردیم یک فضای دفاع مقدسی را در فضای مجازی حاکم کنیم .
وی ادامه داد : در این یادواره ، برنامه بازدید از خانواده شهدا و جانبازان شاخص و برخی از ایثارگران با حضور اعضا و مسئولین برگزار شد و در ادامه آن نیز  به یاد 260 شهید شهرستان 260 نهال در بوستان جدید شهدای شهرستان کاشته شد .
خلجی با تاکید بر حضور چشم گیر جوانان در یادواره گفت یک دوره مسابقه دوچرخه سورای نیز به مناسبت برگزاری این یادواره و به عنوان یادبود این شهدا  در مرکز شهرستان برگزار شد.
خلجی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم تصریح کرد: با توجه به فضای کشور که فضای گرامی داشت شهدای مدافع حرم می باشد ، اعضای ستاد برگزاری یادواره نیز با سفر به اصفهان با خانواده شهید محمد جواد قربانی دیدار کردند و بر مزار این شهید حاضر شدند و قرائت فاتحه ای داشتند .
دبیر یادواره شهدای شهرستان بویین میاندشت در پایان گفتگو با تشکر از افرادی که در برگزاری این یادواره ستاد برگزاری را یاری کرده بودند گفت : با توجه به آمار شهدا شهرستان بویین میاندشت مردمی ولایی دارد و خوشبختانه در این یادوراه نه تنها مردم این شهرستان بلکه مردم عزیز از سراسر ایران حضور پیدا کردند که طبق آمار ورودی بالغ بر 5 هزار نفر در این یادواره شرکت داشته اند .