سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسلمان، برادرِ مسلمان است، به او خیانت نمی کند، او را وا نمی گذارد، بر او خرده نمی گیرد، او رامحروم نمی سازد و غیبتش را نمی کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 92 اسفند 17 , ساعت 6:52 صبح

ولادت قهرمان فصاحت و بلاغت،مظهر مهربانی و عطوفت ، اسوه صبر و پایداری ،عقیله ی بنی هاشم ، زینب کبری (سلام الله علیها ) را تبریک عرض می نما ییم.  

(ای زینب ) تو ،بحمد الله ،عالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی .بحار الانوار ج45ص164 (امام سجاد (ع)

((به حاضران و غایبان وصیت می کنم که این دختر (زینب (س) را به خاطر من احترام و اکرام نمایید که همانا وی به خدیجه کبری (س) مانند است . ))        رسول خدا (ص)

ولادت با سعادت حضرت زینب (س) در مدینه ی طیبه در سال پنجم یا ششم هجری در این روز واقع شده است . اقوال دیگری در ولادت آن حضرت عبارت است از 5جمادی الاول سال 6هجری اوایل شعبان سال 6هجری ماه رمضان سال 6هجری دهه ی آخر ربیع الثانی در سال 5یا 6یا 7 هجری.

پدر بزرگوارآن حضرت ،امیر المومنین (ع) و مادر گرامی اش حضرت صدیقه طاهره (س) است همسر آن حضرت جناب عبدالله بن جعفر بن ابی طالب و فرزندان آن حضرت ، علی ،عون ،عباس ،محمد و ام کلثوم هستند که عون و محمد در کربلا شهید شدند .

ماجرای ولادت حضرت :

هنگام ولادت آن حضرت ،پیامبر (ص) در سفر بودند امیر المومنین (ع) برای نامگذاری این مولود فرمودند : ((بر پیامبر سبقت نمی گیرم )) تا آنکه حضرت آمدند و منتظر وحی شدند جبرئیل نازل شد و عرض کرد : خداوند سلام می رساند و می فرماید : (( این دختر را زینب نام بگذار ،چه اینکه این نام را در لوح محفوظ نوشته ایم . )) . پیامبر حضرت زینب را طلب کرده ،بوسیدند و فرمودند

)) وصیت می کنم به حاضرین و غایبین که این دختر را به خاطر من پاس بدارید ،که همانا وی به خدیجه کبری (س) مانند است .))

ابن حجر در اصابه و ابن اثیر در اسد الغابه در حالات آن حضرت نوشته اند : در مجلس یزید لعنت الله ،حضرت کلماتی فرمودند که دلالت بر قوت قلب او دارد آن حضرت در کرم و بصیرت و حلم مشهور خاندان بنی هاشم و عرب بوده است . شبها در عبادت بود و روز ها روزه و او به اهل تقو ا معروف بود.

 

و  اما جمله ی معروف : کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود .

امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق دهد از پیروان راستین الائمه اطهار باشیم به خصوص،بصیرت و فرمانبرداری از ولایت فقیه  و صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و تلاش برای  تحقق  اهداف و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری .

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ