سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سودمندترینِ گنج ها، دوستی دل هاست . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 100 اردیبهشت 15 , ساعت 5:40 عصر

#یادداشت

موضوع: نفس تازه

فرهاد مهدوی


#ایران_قوی» یکی از کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری برای جوشش ملی در نظام مردم‌سالار دینی است و حضور مردم در صحنه‌ها باعث می‌شود که نظام اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر شود؛ یکی از مهم‌ترین این صحنه‌ها، شرکت مردم در انتخابات است. معظم له دراین‌باره می‌فرمایند: «امکانات دفاعی و قدرت‌های دیپلماسی و امثال این‌ها به کشور اقتدار می‌دهد، در این شکّی نیست، امّا بیش از همه این‌ها مردم یک کشورند، ملّت‌اند که اقتدار می‌دهند... حضور مردم موجب اقتدار کشور خواهد شد و انتخابات، مظهر حضور مردم است».

 گزاره‌های تحلیلی: حضور مردم در انتخابات از جهات مختلفی حائز اهمیت است:

- نماد وحدت ملی؛ در یک روز مشخص همه ملت ایران در ساعت مشخصی با حق یکسان به پای صندوق رأی می‌آیند و به نامزد مورد نظر خود بدون هیچ‌گونه فشار و الزامی رأی می‌دهند؛ این صحنه باشکوه یک جشن سراسری نماد وحدت ملی است. در این انتخاب‌ها؛ اگرچه مردم به نامزدهای موردعلاقه خود رأی می‌دهند، اما سرجمع آرا برای نظام اسلامی و تأیید نظام است.
- نماد عزت؛ به پاس خون شهیدان و رهنمودهای امامین انقلاب و همراهی ملت، ایران امروز نماد عزت و سرافرازی در جهان است و علیرغم شیطنت‌ها و دشمنی‌ها، این عزت روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود؛ برگزاری 37 انتخابات در کشور از پنجاهمین روز تولد انقلاب اسلامی تاکنون نشان‌دهنده رابطه مستقیم مردم‌سالاری و انقلاب اسلامی است. این انتخاب‌ها همواره بر شکوه و عزت ملت ایران افزوده و به کشور قدرت و امنیت بخشیده است.
ثبات رأی: در انتخابات‌های گذشته مردم به هر شخصی که رأی داده‌اند، بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است و همواره این رأی مردم برای رهبری و نظام مورداحترام بوده است و علیرغم فشارهای سنگینی که از اطراف علیه رؤسای جمهور وجود داشته، رهبر معظم انقلاب از آن حمایت کرده است. البته مردم باید بدانند که رأی آن‌ها در سرنوشت آینده خود و فرزندانشان تأثیرگذار است و نباید انتظار داشت که در میانه راه دولت برآمده از رأی و نظر مردم کنار گذاشته شود؛ البته وظایف نظارتی مجلس جای خود باقی است اما ضرورت دارد، مردم کسی را انتخاب کنند که شایستگی بر عهده گرفتن این کرسی را داشته باشد.

نکته پایانی: از هم‌اکنون پیداست که برخی‌ها پاشنه کشیده‌اند که به بهانه‌های مختلف وضعیت سیاسی کشور را آشفته نمایند و کشور را به سمت دوقطبی‌های کاذب مانند؛ جنگ و صلح یا مذاکره- مقاومت سوق دهند تا مردم دچار خطای شناختی در انتخاب خود شوند. در این زمینه هم آگاهی عمومی از طرح‌ها و توطئه‌ها می‌تواند باعث مصونیت انتخابات و نظام شود و دشمن را از رسیدن به اهدافش ناکام گذارد.

#روشنگری
#انتخابات
#ثامن 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ