سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اى اسیران آز باز ایستید که گراینده دنیا را آن هنگام بیم فرا آید که بلاهاى روزگار دندان به هم ساید . مردم کار ترتیب خود را خود برانید و نفس خود را از عادتها که بدان حریص است باز گردانید [نهج البلاغه]
 

2

چهارشنبه 89 بهمن 27 , ساعت 7:21 صبح
 
 


بازتاب اقدام فتنه‌گران دررسانه های مبتکران


شبکه های ماهواره ای سایت های اینترنتی وابسته به دولت انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی از چندین هفته قبل با دعوت عناصر بازیچه خود موسوی و کروبی به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس خواهان حضور آشوبگران در کف خیابان در 25 بهمن شده بودند، این بار نیز چون گذشته ناکام از صحنه خارج شدند.

تعجب‌آور این است انگلیس و آمریکا که حامی مبارک و بن‌علی بودند برای حضور آشوبگران در خیابان‌های تهران برای حمایت از مردم مصر و تونس تبلیغات وسیعی به عمل می‌آوردند.مسئله جالب دیگر این که در این تجمعات چند نفره که با ادعای حمایت از مردم مصر و تونس انجام شده بود، حتی یک شعارهم در حمایت از مردم مصر و تونس سر داده نشد.این اقدام شفارشی بازتاب گسترده ای درمیان رسانه های غربی وصهیونیستی داشت:بی بی سی به عنوان موتور محرک سران فتنه با اذعان به شکل گیری تجمعات پراکنده در تهران، عملا به شکست ضدانقلاب و فتنه‌گران برای ایجاد راهپیمایی در تهران اعتراف کرد و اعلام نمود: بنا بر اخبار واصله تا تنها در چند نقطه تجمع لحظه‌ای چند ده نفری شکل‌گرفت.که (مع الاسف)نتیجه ای جزء آتش زدن تعدادی سطل زباله وپرتاب سنگ به نیروهای امنیتی محدود شد. بی بی سی فارسی درعین حال،در برنامه زنده خود در مصاحبه ای با حسین باستانی با اعتراف به تجمعات چند ده نفره نیت شوم خود را عیان کرد و اعلام کرد: این تجمعات گرچه محدود بود ولی چون در تهران‌اتفاق افتاد برای ما بسیار اهمیت دارد.پایگاهای خبری یوتیوب و بالاترین نیزپس از آنکه تصاویری برای انعکاس نیافتند، با پخش تصاویر اغتشاشات مربوط به خرداد 88، در یک رسوایی خبری مدعی شدند این تصاویر مربوط به بهمن 89 است، در ذیل این خبر یکی از کاربران هوادار این جریان در کامنتی می نویسد: تهران الان سرد است ولی توی این فیلم مردم همه یک پیراهن تنشان است. این فیلم مال امسال نیست...با وجود درخواست فتنه گران از رسانه های خارجی برای پوشش لحظه ای فراخوان 25 بهمن، شبکه های الجزیره، بی بی سی فارسی و عربی، VOA ، شبکه عربی الحره متعلق به آمریکا و... به دلیل عدم شکل گیری راهپیمایی و نداشتن سوژه های خبری، به طور محسوسی موضوع 25 بهمن را از اولویت خبری خود خارج نموده و تحولات مصر، تونس و یمن را مورد توجه قرار دادند.کلی نیک، در گفتگو با  الجزیره انگلیسی ،تحلیلگران آمریکایی نیز بانسنجیده خواندن اقدام سران فتنه آن را بی پشتوانه و بی فایده نام توصیف کرد و تاکید نمود که با وجود مجموعه هواداران نظام جریان فتنه مرده است. این تحلیلگرآمریکای عوامل فتنه را به عدم تکرار رفتارها وتصمیمات نسنجید فراخواند وافزود:هرگونه اقدام نابخردانه جریان فتنه عواقب خطرناکی را برای آن ها در بر خواهد داشت چرا که نظام ایران به خوبی قادر به مهار و مقابله با چنین اقدام های نابخردانه ای می باشد زیرا در ماه های اخیر به این سو دیگر شاهد درگیری های خیابانی در ایران نبودیم.

شبکه خبری آمریکایی "سی ان ان" نیز در تحلیلی به قلم فیل گست نوشت: از هر سمت که نگاه می افکنیم نظام ایران را مستحکم می بینیم . جاشا مراوچیک،تحلیل گر مرکز مطالعات جان هاپکینز نیز اعلام داشت:دلیلی ندارد تا تغییری به نفع مخالفان ایران رخ دهد.چراکه‌‌ نیرو های ایرانی بشدت پشت مسئولان رده بالای نظام هستند قابل پیش بینی بود که اجتماعی چشم گیری به نفع مخالفان در ایران شکل نمی گیرد.علی آلفونه، کارشناس موسسه امریکن اینتر پرایز نیزگفت:جریان فتنه در ایران مرده است‌.روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت"، در خبری به نقل از "دنی آیالون"، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، با اشاره به ناچیز بودن اقدام فتنه گران، نوشت: در بی ثباتی‌های کنونی منطقه، نباید به ایران اجازه دهیم تا از فرصت پیش آمده برای تحقق اهدافش بهره ببرد و باید این فرصت تاریخی را بسوزانیم. سایت صهیونیستی «بالاترین» درگزارشی با عنوان«جنبش سبز به اغما فرو رفته و علایم حیاتی در آن دیده نمی شود»نوشت:شرایط دیروز نشان داد که جنبش سبز را به اتاق احیا برده اند. تظاهرات محدود روز 25 بهمن 89نیز نشان داد،که، جنبش سبز روی برانکارد توسط چند نفر به اتاق CPR آورده می شود. تیم احیا خود را برای برگرداندن حیات آماده می کند. بیمار به خاطر فشار زیادی که تحمل آن را نداشت به حالت اغما فرو رفته و به این وضعیت افتاده است.نشریه آلمانی دی سایت نیز با اشاره به ادعای جریان فتنه درحمایت از مردم مصر، درخصوص قرابت رویکردی جمهوری اسلامی با خیز شهای اسلامی بویژه انقلاب درمصر، نوشت:این کاملا نقض غرض است زیرا، ایران نه تنها از تحولات کشورهای عربی نگران نیست بلکه رهبر مذهبی این کشور از بیداری اسلامی نام می برد و بدین ترتیب اتفاقات جدید خاورمیانه را با انقلاب اسلامی سال 1979 مقایسه می کند. اگر در این تحولات دقیق شویم، خواهیم دید تفسیر رهبر ایران از یک منطق معطوف به واقعیت برخوردار است. دولتی که پس از مبارک روی کار بیاید، قطعا دولتی مذهبی خواهد بود و این کار را برای ایران آسانتر می کند. احتمالا دولت های عربی که بعد از این انقلاب ها سر کار می آیند بیش از اسلاف خود سیاست ضداسرائیلی در پیش خواهند گرفت. این نشریه افزود:اصولا جمهوری اسلامی ایران با حکومت های دموکراتیک در منطقه مناسبات بهتری دارد تا با حکومت های خودکامه. مجله آمریکایی تایم نیز در تحلیل مشابهی،  اقدام وشعار انتخابی فتنه گران را کاملا ناشیانه خواند وبا بیان این که «سقوط مبارک را انگیزه مضاعف برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد کرد نوشت: امسال انگیزه های مردم ایران برای برپایی جشن سالگرد انقلاب، مضاعف شد چرا که با سقوط کلیدی ترین متحد آمریکا در جنگ سرد علیه ایران همراه بود. واین کاملا به نفع حاکمیت ومردم درایران بود نه درمقابل آن.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ