سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 91 اردیبهشت 17 , ساعت 7:16 صبح

***یکی از وزرای سابق دولت نهم، همکاری‌های خود را با مجموعه اصلاح‌طلبان شدت بخشیده است. (پ.ک) در دوران کوتاه حضورش در دولت نهم بسیاری از عناصر اصلاح‌طلب را که سوابق روشنی در نظام نداشتند، وارد بدنه دولت اول احمدی‌نژاد کرد. این وزیر سابق ضمن همکاری با صادق خرازی و اسحاق جهانگیری، به شکل‌دهی تشکیلات جدید در میان اصلاح‌طلبان کمک می‌کند .

*** دولت باکو به‌دلیل نارضایتی آمریکا از نمایش آن دسته از سریال‌های ترکیه‌ای که در آن زنان محجبه ایفای نقش می‌کنند، پخش سریال‌های مذکور را در کانال‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان ممنوع اعلام کرد.

 بر اساس اسناد منتشر شده در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس، علی‌اف به‌طور غیررسمی از مسئولان تلویزیون خواسته است از این پس از دعوت زنان محجبه به برنامه‌های خود نیز خودداری کنند.

 ***«بهمن دری»، رئیس بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از برخی تخلفات گزارش‌شده ازسوی برخی غرفه‌های عربی در چند روز برگزاری نمایشگاه کتاب خبر داد. وی جعل نام خلیج‌فارس و کتبی در تمجید از دیکتاتوران منطقه را از تخلفات مذکور دانست که ضمن تذکر به ناشران آن، این کتب جمع‌آوری شدند.

*** یک کارشناس عربستانی به جریان انداختن محاکمه متهمان به دست داشتن در انفجارهای سال 2004 را ترفندی برای انحراف افکار عمومی و تروریست معرفی کردن جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز مردم این کشور عنوان کرد. دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده‌های تروریسم در پایتخت عربستان، محاکمه86 نفر از جمله 84 عربستانی، یک اردنی و یک سومالیایی را آغاز کرد. اتهام این افراد، دست داشتن در چند عملیات ازجمله هدف قرار دادن تأسیسات نفتی در شرق عربستان در سال 2004 است.

*** فومنی، دبیر کل جبهه مردمی اصلاح‌طلبان، با حضور در حسینیه ارشاد و انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران حاضر شد و انتقادهای تندی را نسبت به دولت مطرح کرد. او با بیان این جمله که دولت دروغگوست و مجلس آینده باید کاری کند که دیکتاتوری دولت از بین برود، باعث عصبانیت برخی از حاضران شد. عصبانیت مردم، جروبحث آن‌ها با فومنی را درپی داشت که همین امر باعث شد تا مسئولان انتخابات، فومنی را به بیرون هدایت کنند .

 ***روزنامه مصری الیوم السابع به نقل از یکی از روزنامه‌های ترکیه‌ای نوشت: اسرائیل  به مکالمات تلفنی که میان خلبان‌های ترکیه‌ای در طول عملیات‌های آموزشی و مانورها صورت می‌گیرد، گوش می‌دهد. به نوشته این روزنامه، مسئولان ترکیه‌ای نیز در پی آگاهی از این اقدام تصمیم گرفته‌اند همه مکالماتی را که طی مانورها و عملیات‌های آموزشی میان خلبان‌های ترکیه‌ای ردوبدل می‌شود، رمزگذاری کنند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ